Potrivit unui act normativ aflat in dezbatere publica, control repetat nejustificat este cel "efectuat in cursul a doi ani calendaristici consecutivi, de catre acelasi organ de control specializat, la acelasi contribuabil, in absenta unor elemente care sa justifice temeinic efectuarea controlului respectiv".
In caz contrar, actiunile pot fi considerate nejustificate si sanctionate cu amenzi cuprinse intre 1.500 lei si 2.000 lei. "Proiectul de act normativ vizeaza eliminarea controalelor repetate nejustificat la acelasi agent economic, astfel incat activitatea acestora sa fie cat mai putin afectata ca urmare a activitatilor de control carora trebuie sa li se supuna.(...) Prin eliminarea controalelor repetate la intervale scurte de timp asupra aceluiasi contribuabil se raspunde si solicitarilor insistente si repetate venite, in acest sens, din partea mediului de afaceri si se asigura si o cuprindere in activitatea supusa controlului a unui numar mai mare de contribuabili, ceea ce conduce la cresterea eficientei activitatii de control", se arata in nota de fundamentare a actului normativ.
* Potrivit reglementarilor legale in vigoare, organele cu atributii in domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea in constructii, protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor, precum si in alte domenii prevazute de lege au dreptul sa efectueze actiuni de control la contribuabilii, persoane juridice inregistrate la oficiile registrului comertului de pe langa tribunal, in scopul verificarii modului in care acestia respecta dispozitiile legale in vigoare in domeniul respectiv.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 1109
14 � 26.06.2021: ITM a aplicat amenzi de aproximativ 10 mil. de lei aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca 01 Jul 2021 | 2961
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1398
Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 3 mil. de lei de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 55/2020 21 Oct 2020 | 1992
Peste 4500 de angajatori au fost verificati de inspectorii de munca in ultima saptamana 30 Sep 2020 | 1852
M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca 09 Sep 2020 | 1912
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Autonomia dreptului muncii si principiile sale fundamentale Sursa: MCP avocati
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti