In ceea ce priveste activitatea CSM principala problema identificata este capacitatea sistemului de a face fata pierderilor de personal si protestelor din septembrie.Raportul apreciaza unele masuri luate de CSM in ceea ce priveste politica de personal, unificarea practicii si functionarea inspectiei judiciare.In acest sens este mentionat proiectul pilot privind volumul optim de activitate la instante, pe care il implementam in acest an. Acest proiect are drept scop asigurarea unei alocari mai corecte a volumului de munca la nivelul instantelor si furnizarea bazei pentru realocarile posturilor, incepand cu 2011. In cursul anului 2010 a fost initiata testarea unei variante provizorii a proiectului, astfel incat volumul total de activitate la sfarsitul unui an sa nu depaseasca un punctaj de 3960/ judecator. La sfarsitul acestei luni, CSM va fi in masura sa realizeze prima evaluare a proiectului pilot.Un alt proiect apreciat de CE este cel referitor la managerul de instanta. Proiectul este deosebit de important deoarece va degreva magistratii de acele atributii ce nu tin efectiv de sfera activitatii judiciare.Al treilea proiect apreciat in raportul CE este cel privind transferul sarcinilor administrative de la judecatori la grefieri. In prezent suntem in faza elaborarii modificarilor legislative necesare implementarii proiectului. Speram ca in cel mai scurt timp, sa inaintam proiectul legislativ Ministerului Justitiei. Raportul CE sunt mentioneaza progresele realizate cu privire la Inspectia Judiciara. In anul 2009 au fost recrutati noi inspectori, pe baza unei proceduri revizuite de catre CSM. Aceasta procedura a fost atacata de Procurorul General in instanta si asteptam rezultatului acestei actiuni . Daca va fi nevoie, vom recurge la revizuirea procedurii de recrutare a inspectorilor, potrivit hotararii ce se va da.Pentru asigurarea transparentei activitatii inspectiei judiciare a fost elaborat un volum de practica in materie disciplinara. Chiar maine va avea loc lansarea de carte, iar daca sunteti interesati va asteptam cu placere.Tot pentru asigurarea transparentei activitatii CSM, vom asigura cat de curand publicarea hotararilor pronuntate de sectiile CSM in materie disciplinara pe pagina de internet a consiliului, cu asigurarea protectiei datelor personale. Ghidurile de lucru ale inspectiei sunt elaborate si urmeaza sa fie aprobate de Plen in cel mai scurt timp, dupa ce au parcurs etapa consultarii instantelor si parchetelor. Ele vor asigura baza unei metodologii unitare de efectuare a controalelor si verificarilor.Un ultim aspect abordat in raportul CE se refera la unificarea jurisprudentei. Referitor la proiectul JURINDEX. Speram ca in cel mai scurt timp sa depasim blocajul creat ca urmare a unor neintelegeri - care credem ca pot fi remontate - cu partenerul nostru a�� Tribunalul Vrancea. In masura in care CSM nu va reusi deblocarea acestui proiect in varianta pe care am initiat-o acum un an, vom lua decizia de a continua proiectul pe cont propriu. Dupa ce am reusit publicarea deciziilor pronuntate de curtile de apel, CSM doreste cat mai repede sa treaca in etapa urmatoare, respectiv publicarea hotararilor pronuntate de tribunale. Acest proiect este extrem de important, atat pentru magistrati, deoarece contribuie la o practica unitara la nivel national, dar si pentru justitiabili si avocati, deoarece asigura predictibilitatea solutiilor. Consiliul Superior al Magistraturii este decis sa continue reforma sistemului judiciar si sa colaboreze cu oficialii CE pentru obtinerea celor mai bune rezultate in activitatile propuse si monitorizate. Rezumand masurile pe care consiliul si le propune in perioada urmatoare, ca prioritati de actiune, voi aminti:1. Continuarea proiectelor privind cresterea capacitatii sistemului de a face fata lipsei de personal: proiectul privind volumul optim de activitate, proiectul privind transferul sarcinilor administrative, proiectul privind managerii de instanta.2. Continuarea masurilor de asigurare a unei recrutari transparente si de calitate a inspectorilor judiciari si a masurilor de eficientizare a activitatii inspectiei, inclusiv prin implementarea proiectului de twinning cu Consiliul omolog din Spania.3. Continuarea masurilor de unificare a practicii judiciare, inclusiv prin publicarea hotararilor judecatoresti pe portalul JURINDEX.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 439
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1399
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1087
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1004
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1550
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1460
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019