Actualizarea ridica partial, in anumite conditii, restrictiile asupra Air Koryo din Republica Populara Democrata Coreeana si TAAG din Angola, restrictionand in schimb activitatile companiei Iran Air. Vicepresedintele Comisiei Europene, Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat: a€žSiguranta este pe primul plan . Suntem gata sa ajutam tarile care au nevoie sa-si dezvolte capacitatile tehnice si administrative pentru a asigura respectarea normelor necesare in aviatia civila, dar nu putem lasa sa zboare in UE companii aeriene care nu respecta toate normele de siguranta internationale.a€Prin aceasta actualizare, compania Air Koryo, titulara a unei licente emise in Republica Populara Democrata Coreeana si supusa unei interdictii de operare incepand din martie 2006, este autorizata sa reia activitatile in UE cu doua aeronave dotate cu echipamentul necesar pentru respectarea normelor internationale obligatorii si in urma supravegherii corespunzatoare a autoritatii competente. Restul flotei sale ramane supusa interdictiei de operare in UE.Comisia recunoaste progresele inregistrate de transportatorul aerian TAAG Angola Airlines, autorizandu-l sa opereze in anumite conditii stricte, cu anumite aeronave, catre toate destinatiile din UE si nu doar catre Lisabona.Autoritatea aeronautica civila din Angola este chemata sa intensifice supravegherea tuturor transportatorilor aerieni si sa continue recertificarea celorlalti transportatori angolezi care raman sub interdictie in UE.Comisia interzice toate operatiunile transportatorilor aerieni sudanezi datorita performantelor slabe in materie de siguranta ale autoritatii aeronautice civile din aceasta tara care continua sa incalce standardele internationale in domeniul supravegherii. Comisia ia nota de eforturile recente ale autoritatilor competente de a reforma sistemul aeronautic civil din Filipine, de masurile luate pentru remedierea deficientelor de siguranta semnalate de Autoritatea Aeronautica Federala FAA din Statele Unite si de OACI, precum si de masurile luate de doi transportatori aˆ’ Philippines Airlines si Cebu Airlines aˆ’ pentru asigurarea sigurantei zborurilor. Comisia este gata sa ajute Filipinele la remedierea gravelor deficiente de siguranta. Avand in vedere serioasele probleme de siguranta identificate de OACI in ceea ce priveste autoritatile competente, Comisia cu suportul unanim al Comitetului pentru Siguranta Aeriana este obligata sa aplice principiul precautiei si sa impuna o interdictie de operare pentru toti transportatorii aerieni autorizati in Filipine. Comisia este gata sa sprijine autoritatile filipineze si sa efectueze o vizita in arhipelag. In urma analizarii sigurantei zborurilor Iran Air in UE prin verificari la sol ale aparatelor companiei in Comunitate, tinand cont de dovezile de incidente si accidente grave suferite de transportator si de supravegherea insuficienta din partea autoritatii competente in ultimul an, Comitetului pentru Siguranta Aeriana a decis in unanimitate sa limiteze operatiile Iran Air catre UE. Transportatorul va fi autorizat sa foloseasca doar anumite aeronave pentru zborurile catre Europa . Comisia va vizita Iranul in lunile urmatoare pentru a verifica supravegherea exercitata de organizatia iraniana in domeniul aviatiei civile si situatia Iran Air in materie de siguranta.Concluziile unei vizite recente a Agentiei Europene de Siguranta a Aviatiei in Albania releva ca autoritatea competenta trebuie sa-si consolideze capacitatea de a asigura supravegherea transportatorilor aerieni carora le acorda licente. Comisia a solicitat autoritatilor competente sa ia masuri rapide de remediere a acestor probleme.Comisia va urmari situatia indeaproape.Comisia analizeaza indeaproape performantele transportatorilor aerieni egipteni. O vizita intreprinsa in Egipt pentru a verifica functiile de supraveghere ale autoritatii aviatiei civile si performantele anumitor transportatori a demonstrat ca autoritatea isi exercita corect indatoririle. Comisia va continua sa colaboreze indeaproape cu aceasta autoritate pentru a asigura implementarea ameliorarilor propuse.In prezent, lista comunitara cuprinde trei transportatori ale caror operatiuni sunt in totalitate interzise in Uniunea Europeana: Ariana Afghan Airlines din Afganistan, Siem reap Airways International din Cambodgia si Silverback Cargo Freighters din Rwanda.Au interdictie toti transportatorii a€“ in total, 278 de companii a€“ din 17 tari: Angola, Benin, Republica Democratica Congo, Djibouti, Guineea Ecuatoriala, Gabon (cu exceptia a trei transportatori care opereaza cu anumite restrictii si conditii), Indonezia, Kazahstan (cu exceptia unui transportator care opereaza cu anumite restrictii si conditii), Republica Kargazstan, Liberia, Filipine, Republica Congo, Sierra Leone, Sao TomA© si Principe, Sudan, Swaziland si Zambia; 10 transportatori sunt autorizati sa opereze sub anumite restrictii si in anumite conditii: Air Koryo din Republica Populara Democrata Coreeana, TAAG Angola Airlines, Air Astana din Kazahstan, Iran Air din Iran, Gabon Airlines, Afrijet si SN2AG din Gabon, Air Bangladesh, Air Service Comores si Ukrainian Mediterranean Airlines din Ucraina.
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1224
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 915
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 872
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1422
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1286
MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014 11 Sep 2019 | 755
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019