din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1951 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Firmele care folosesc publicitate inselatoare vor fi inchise de ANPC

Firmele care folosesc publicitate inselatoare vor fi inchise de ANPC

  Publicat: 13 Feb 2008       2132 citiri       Sursa: Gardianul  


Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Consumatorii vor fi mai aparati de firmele care practica publicitatea inselatoare. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si CNA au decis sa ia masuri drastice impotriva reclamelor false si agresive, mergand pana la inchiderea societatilor care incalca legislatia in domeniu .

Denumire data monedei unice europene.
Aeroport civil avand mai mult de 50.000 de miscari pe an, o miscare insemnand o decolare sau o aterizare,
Denumire data monedei unice europene.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Confirmare intr-o anumita functie
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si ANPC au semnat, ieri, un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informatii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului.
``Incercam, prin acest protocol, sa aparam consumatorul fata de publicitatea inselatoare si agresiva. Fara colaborarea cu CNA, aceasta protectie a consumatorului ar ramane doar niste cuvinte pe hartie``, a precizat Dan Vlaicu, presedintele ANPC. ``Monitorizarea difuzarii publicitatii este o activitate permanenta a CNA.

Astfel, numai in 2007 au fost emise 54 de decizii in ceea ce priveste publicitatea incorecta. Au fost sanctionate agentiile de turism care promovau reclame pentru bilete de avion pana la Londra la pretul de un euro, insa consumatorul constata ca trebuie sa plateasca peste 130 de euro pentru biletul care include toate taxele de aeroport . Legea prevede ca pretul comunicat consumatorului trebuie sa fie pretul final al produsului``, a declarat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.

Acesta a precizat ca pretul comunicat consumatorului in reclame a fost denaturat in numeroase spoturi publicitare pentru automobile, unde valoarea afisata pe ecran nu includea TVA, diferenta dintre pretul afisat si cel de cumparare fiind chiar si de cateva mii de euro.

``Creditele bancare reprezinta, de asemenea, o problema. Reclamele promoveaza cea mai mica dobanda, de 5 sau 6 procente, insa aici nu este inclusa Dobanda Anuala Efectiva, DAE, care ajunge la 17%. De asemenea, numeroase produse sunt prezentate ca avand proprietati curative, cand, de fapt, nu au nici un fel de atestare medicala in acest sens``, a precizat Rasvan Popescu, presedintele CNA.

Reclamele, trecute prin filtru

Dan Vlaicu a mai precizat ca noutatea pe care acest protocol o aduce consta in faptul ca ANPC poate dispune suspendarea activitatii unui furnizor economic care persista in practicile publicitare incorecte, chiar si dupa sanctionarea venita din partea CNA. Acordul intre cele doua institutii a fost incheiat in scopul aplicarii prevederilor articolului 13, alineatul 1, litera c din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte audiovizuale.

Colaborarea dintre cele doua institutii prevede ca membrii Consiliului sa analizeze, in sedinta publica, posibilele practici comerciale incorecte in ceea ce priveste publicitatea si teleshoppingul in audiovizual. Protocolul CNA-ANPC va fi valabil pe durata unui an, putand fi prelungit automat pe perioade succesive de cate un an.

De asemenea, Rasvan Popescu a sugerat necesitatea existentei unui organism de autoreglementare care sa judece conformitatea publicitatii cu regulile, inainte ca aceasta sa ajunga la consumator, International Advertising Association (IAA) si Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) putand colabora in acest sens. Potrivit Legii 363/2007, ANPC va putea sanctiona extrem de dur comerciantii care influenteaza consumatorii sa ia decizia de a cumpara un produs, decizie pe care daca ar fi fost in cunostinta de cauza nu ar fi luat-o si, prin urmare, sa afecteze interesele comerciale ale acestora.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...