din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1884 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Pozitia Ministerului Justitiei privind Strategia de dezvoltare a Justitiei ca servciu public

Pozitia Ministerului Justitiei privind Strategia de dezvoltare a Justitiei ca servciu public

  Publicat: 07 May 2010       1288 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Ministerul Justitiei a elaborat Strategia de dezvoltare a Justitiei ca serviciu public, care se afla in dezbatere publica, de aproximativ o luna de zile .

1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblul de criterii si proceduri ce stau la baza adoptarii, implementarii si comunicarii deciziilor bancii centrale care vizeaza atingerea obiectivului fundamental al politicii monetare.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
In 2001, Consiliul European a cazut de acord asupra unei strategii a UE pentru dezvoltare durabila, cunoscuta drept Strategia de la Goteborg.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Concept in temeiul caruia se aproba sau se dezaproba, pe baza unor criterii etice si juridice, obiceiurile,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
In 2001, Consiliul European a cazut de acord asupra unei strategii a UE pentru dezvoltare durabila, cunoscuta drept Strategia de la Goteborg.
Este perioada in care se efectueaza concediile de odihna cuvenite personalului instantelor, cu exceptia instantelor in materie penala, pentru cauzele cu arestati;
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este formata din persoanele asociate sub diferite forme, pe baza unor interese comune, si care isi dedica timpul, cunostintele si experienta pentru a-si promova si apara drepturile si interesele;
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.

Am dat publicitatii adresa de email strategie [email protected] la care asteptam contributii si critici. Pana acum am primit un numar de 4 contributii interesante. Doua dintre acestea propun cuprinderea profesiei de consilier juridic in obiectivele strategiei, semn ca optiunea noastra de a lua in considerare si profesiile juridice in cadrul strategiei a starnit interes si sustinere. O a treia contributie a venit din partea ONRC si vizeaza includerea in strategie a crearii Buletinului electronic al registrului comertului. In fine, am primit contributii si de la UNPIR, care propune printre altele, modificarea radicala a statutului magistratului, prin conditionarea dobandirii acestuia de un numar de ani de experienta prealabila in profesiile juridice. Suntem in discutii cu presedintii de curti de apel si sefii organizatiilor profesionale, de la care asteptam de asemenea contributii.

In data de 14 mai intentionam sa organizam o masa rotunda pe tema strategiei, pentru a marca inchiderea dezbaterii publice.

Cu referire la pct.2 aflat pe ordinea de zi, am luat nota de observatiile si propunerile domnului Lupascu, caruia ii multumesc pentru atentia acordata strategiei. Asa cum am spus, intentia noastra este de a colecta cat mai multe idei bune in legatura cu strategia .

Nu este clar daca acest punct de vedere este si al CSM sau nu. Includerea sa pe ordinea de zi a Plenului CSM nu clarifica aceasta chestiune. Cred insa ca aceasta problema procedurala este neimportanta.

In ceea ce priveste fondul observatiilor si propunerilor, le-am transmis spre analiza directiilor si raspunsul nostru va fi inclus intr-un document institutional, prin care Ministerul Justitiei va raspunde tuturor propunerilor si comentariilor formulate. Doamna secretar de stat Lidia Barac este responsabila pentru coordonarea redactarii acestui document. Dupa cum stiti, termenul de 12 mai este data pana la care asteptam aceste contributii. Ministerul le va analiza chiar daca vor fi publicate pe site-uri, fara a ne fi transmise oficial pe adresa de email la care le asteptam in mod normal.

Cu toate acestea, suntem in masura sa transmitem cateva mesaje legate de ptc.2 al ordinii de zi a Plenului nostru de astazi.

Principiul de baza al strategiei, asa cum o arata si titlul, este ca Justitia este un serviciu public . Este un serviciu public platit din buget, adica din banii cetatenilor, care asteapta in schimbul taxelor lor un serviciu judiciar rapid, transparent, integru, capabil sa furnizeze dreptate.
Apoi, un alt principiu al strategiei este consolidarea independentei Justitiei ca putere in stat . De aceea am sustinut pentru Justitie, alaturi de CSM, o salarizare corespunzatoare si sustinem in perspectiva bugetarea sistemului.

O alta chestiune de principiu abordata in material este momentul la care trebuie intervenit pe legile 303, 304 si 317, toate din 2004. Am opinat si continui sa cred ca cel mai bun moment pentru aceasta dezbatere este dupa ce noul CSM se va instala, pentru motive pe care nu cred ca este cazul sa le expun. Aceasta nu inseamna ca nu intervenim in alte zone pana la acel moment. Ceea mai buna dovada este promovarea legii a��micii reformea��, la a carui elaborare am luat in calcul si contributiile ICCJ si ale asociatiilor profesionale.

Prin urmare, nu numai ca dorim, dar chiar si continuam masurile de reforma alaturi de acest consiliu care, intelegem de la domnul Lupascu, continua sa fie dornic de reforma.

Ramanem la parerea ca statutul magistratului se poate discuta numai cu un consiliu cu un mandat intreg in fata si nu cred ca este nerezonabil acest lucru. Pe de alta parte, calendarul masurilor deja angajate este atat de plin pana la toamna, incat nu ar fi intelept sa deschidem un nou front, in conditiile in care avansam destul de incet pe cel existent. Reamintesc ca pana la vara, inainte de Raportul Comisiei Europene, avem de elaborat proiectele de legi de punere in aplicare a codurilor, de primit de la Parlament codurile de procedura, de finalizat proiectul legii a��micii reformea�� si de aprobat strategia . Apoi urmeaza vacanta judecatoreasca. Deci, si din punct de vedere al calendarului, putem relua discutiile pe statutul magistratului la toamna. Concluzia este ca disputa pe care domnul Lupasscu incearca sa o amorseze este artificiala si nu vom intra in aceasta controversa sterila si contraproductiva.

O alta chestiune de principiu asupra caruia doresc sa ma pronunt este procesul de intentie care ni se face in legatura cu influentarea alegerilor pentru noul CSM. Daca suspiciunile la adresa ministerului reprezinta, din pacate, o constanta paguboasa, in ciuda unei realitati care a demonstrat cu totul altceva, desconsiderarea vadita a discernamantului magistratilor care vor alege membrii consiliului este o noutate surprinzatoare. Cum ar putea ministerul sa influenteze alegerile? Respingem aceasta acuzatie nefondata.

Retinem ca interesanta ideea de a aloca curtilor de apel atributii legate de masurile disciplinare.

Am observat si o serie de propuneri privind CSM, cum ar fi dialogul cu societatea civila si altele, care sunt binevenite, desi ridica implicit intrebarea de ce nu s-a procedat la aceste masuri de catre CSM pana la publicarea strategiei noastre.

In fine, nu pot incheia aceste remarci fara a constata ca materialul prezentat nu contine nicio referire si preocupare fata de problema integritatii si combaterii coruptiei in sistemul judiciar.

Vom incerca insa sa identificam si sa analizam toate masurile concrete viabile si beneficie pentru sistem si cetatean pe care materialul le cuprinde.

Dupa cum am spus, ministerul va analiza toate contributiile primite si va elabora un document prin care va raspunde tuturor propunerilor, atat celor respinse, cat si celor retinute.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Justitiei    Catalin Predoiu

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara
23 Jan 2020 | 863

De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi
25 Oct 2019 | 1540

Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru numirea Guvernului Romaniei
04 Nov 2019 | 1687

De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi
25 Oct 2019 | 1198

Ministerul Justitiei finanteaza dotarea instantelor cu echipamente informatice in valoare de peste 46 milioane de lei
15 Oct 2019 | 1063

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 1126



Articole Juridice

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie