Mecanismul face parte dintr-un pachet cuprinzator de masuri care urmaresc redresarea situatiei financiare in Europa .In conformitate cu regulamentul, statele membre care se afla in dificultate din cauza unor circumstante exceptionale, pe care nu le pot controla, pot cere asistenta financiara prin intermediul mecanismului. Respectivele circumstante ar putea fi reprezentate de o deteriorare grava a mediului international economic si financiar. Mecanismul ar trebui sa permita Uniunii sa raspunda in mod coordonat, rapid si eficace. Activarea acestuia se va face sub rezerva unei conditionalitati ferme pentru a garanta sustenabilitatea finantelor publice din statul membru beneficiar si pentru a-i permite sa isi recastige capacitatea de autofinantare pe pietele financiare. Imprumuturile vor fi gestionate de Banca Centrala Europeana.In plus, statele membre din zona euro sunt pregatite sa suplimenteze aceste resurse prin intermediul unui a€˛vehicul cu destinatie specialaa€¯ in valoare de pana la 440 miliarde EUR. Acest instrument este garantat proportional de statele membre participante in mod coordonat. Acesta va expira dupa trei ani. Fondul Monetar International (FMI) vas participa la acest acord de finantare si se preconizeaza ca va furniza cel putin jumatate din contributia UE.In acelasi timp, UE va initia urgent lucrari privind reformele necesare pentru completarea cadrului existent in vederea asigurarii sustenabilitatii fiscale in zona euro. Ministrii au subliniat importanta consolidarii disciplinei fiscale si a instituirii unui cadru permanent de solutionare a crizelor. In plus, acestia au subliniat necesitatea de a inregistra progrese rapide in ceea ce priveste reglementarea si supravegherea pietelor financiare. Intre posibilele initiative explorate s-au numarat o taxa pentru stabilitate, care ar angaja sectorul financiar sa suporte partea corespunzatoare a sarcinii in cazul unei crize si o taxa globala pe tranzactii.
Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic 12 Jul 2020 | 1259
[VIDEO MCP Cabinet avocati] Flexicuritate si digitalizare in contextul noilor tendinte din piata muncii din Romania 23 Jun 2020 | 1518
Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta 17 Jun 2020 | 1805
Guvernul a eliminat doua conditionalitati din programul IMM Invest 28 May 2020 | 926
[CUM A FOST] UpDate Work (IV): Reorganizarea activitatii angajatorilor impusa de criza CoVID-19 29 Apr 2020 | 1868
[CUM A FOST] UpDate Work (I): Carantina si forta majora. Impactul asupra relatiilor de munca 13 Apr 2020 | 2120
Dialogurile MCP (IX): Incetarea abuziva a contractului de munca in perioada de proba Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP (V) – Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
OPINIE privind directiva europeana prin care se consolideaza drepturile lucratorilor detasati Sursa: EuroAvocatura.ro
Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Hotararea CEDO in Cauza Dimitrie Dan Popescu si altii impotriva Romaniei. Imposibilitatea de a se bucura de dreptul de proprietate Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Hotararea in Cauza Deaconu impotriva Romaniei din 29.01.2019 Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului