Veniturile bugetului de stat au fost de 9,03 miliarde lei in aprilie, cu 3,36% mai mici decat era prevazut initial (9,34 miliarde lei).
Astfel, incasarile din impozitul pe venit si salarii au fost de 1,47 miliarde lei, respectiv cu 4,98% peste prevederile bugetare (1,40 miliarde lei), din taxa pe valoarea adaugata au fost incasati 2,95 miliarde lei, cu 6,21% peste prevederile bugetare (2,78 miliarde lei), iar din impozitul pe profit au fost colectate 2,32 miliarde lei, cu 13,09% sub prevederile bugetare (2,66 miliarde lei). Accizele au adus incasari de 1,25 miliarde lei cu 5,81% sub prevederile bugetare (1,33 miliarde lei). Restul veniturilor incasate au fost de 702,48 milioane lei.
La bugetele de asigurari sociale, incasarile din aprilie au fost de 2,94 miliarde lei, respectiv cu 8,19% peste prevederile bugetare (2,72 miliarde lei). Din acestea, la bugetul Fondului national unic de asigurari de sanatate au venit 1,12 miliarde lei, cu 1,51% mai putin decat se estimase initial (1,14 miliarde lei), iar la bugetul asigurarilor pentru somaj incasarile au fost de 110,85 milioane lei, adica doar 56,23% din cat era anticipat sa se colecteze (197,13 milioane lei).
In primele patru luni, ANAF a atras cu 4,05% mai putin decat voia
ANAF a realizat venituri bugetare de 44,43 miliarde lei in ianuarie-aprilie, cu 4,05% mai putin decat spera Ministerul Finantelor Publice.
Totalul veniturilor bugetare colectate in perioada analizata a fost de 46,89 miliarde lei, cu circa 6% mai mari decat totalul veniturilor realizate (44,43 miliarde lei), avand in vedere ca sumele reprezentand TVA si accize efectiv restituite au fost de 1,96 miliarde lei, iar contributiile la fondurile de pensii administrate privat virate de catre CNPAS prin diminuarea conturilor de venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat au insumat 486,57 milioane lei. Sumele virate pentru sponsorizarea entitatilor non-profit au fost de 7,28 milioane lei.
Programul la bugetul de stat cumulat pe primele patru luni ale anului 2010 a fost realizat in proportie de 93,93%, fiind planificat sa se colecteze 30,27 miliarde lei fata de 28,43 miliarde lei realizat. In structura veniturilor bugetului de stat, la impozitul pe venit prevederile bugetare au fost realizate in proportie de 98,65%, la impozitul pe profit prevederile bugetare cumulat pe patru luni ale anului 2010 au fost realizate in proportie de 93,48%, iar in domeniul taxei pe valoarea adaugata prevederile bugetare au fost realizate in proportie de 96,97%, se mai arata in comunicatul ANAF.
Cat priveste bugetele de asigurari sociale, situatia privind gradul de realizare a programului prevazut prin legile bugetare se prezinta astfel: la bugetul asigurarilor sociale de stat au fost realizate in proportie de 101,24%, prevederile bugetare la bugetul Fondului national unic de asigurari de sanatate au fost realizate in proportie de 99,33%, iar la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevederile bugetare au fost realizate in proportie de 77,21%.
In perioada ianuarie - aprilie 2010, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a acordat amanari la plata, la nivel national, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru 4.286 de contribuabili pentru o suma totala a obligatiilor fiscale restante inregistrate de acestia de 1,5 miliarde lei.
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat 27 Dec 2021 | 56433
Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro 13 Jun 2020 | 1110
Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020 13 Jun 2020 | 1019
ANAF: Bonificatii pentru depunerea pana la 30 iunie 2020 a Declaratiei unice 2020 10 Jun 2020 | 1443
Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente 21 Mar 2020 | 987
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1292
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Venituri din activitati independente. Mod de calcul. Stabilirea venitului net prin scaderea impozitului pe venit. Data incetarii realizarii veniturilor din avocatura Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 640/7.09.2020