- Preluarea platii ajutorului social de catre Agentia Nationala Pentru Prestatii Sociale prinagentiile teritoriale pentru prestatii sociale, incepand cu anul 2011;- Stabilirea dreptului la ajutorul social se va realiza, in continuare, de catre primari, prindispozitia acestora bazata pe cererea si documentele doveditoare depuse de solicitant,precum si pe ancheta sociala efectuata de serviciul de specialitate, iar plata dreptului seva aproba prin decizia directorului agentiei teritoriale pentru prestatii sociale;- Stabilirea documentatiei necesare in vederea asigurarii platii drepturilor de ajutor socialsi a formelor de comunicare a informatiilor necesare intre primari si agentiile teritorialepentru prestatii sociale- Mentinerea efectuarii orelor de lucrari in interesul comunitatii;- Completarea cu prevederi referitoare la masuri de sanctionare a primarului in caz denerespectare a prevederilor legale- Diminuarea cuantumului ajutorului social cu 50% in situatia familiilor si persoanelorsingure care nu au alte venituri in afara alocatiei de stat pentru copii si a alocatiilorfamiliale, care nu isi indeplinesc obligatia de a aduce din 3 in 3 luni adeverinta de laagentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca sau care nu realizeaza orele delucrari sau actiuni de interes local;- Prelungirea acordarii ajutorului social in cuantumul stabilit, pentru o perioada de 6 luni,incepand cu luna angajarii, in cazul in care persoana singura apta de munca saupersoana apta de munca din familia beneficiara de ajutor social se incadreaza in munca;- Incetarea acordarii ajutorului social in cazul in care solicitantul refuza sa furnizezeinformatiile necesare pentru intocmirea anchetei sociale;- Asigurarea accesului la serviciile de sanatate prin preluarea implicita a platiicontributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele din familiile beneficiarede ajutor social;- Stabilirea unor proceduri tranzitorii privind asigurarea continuitatii dreptului pentrubeneficiarii ale caror drepturi au fost stabilite anterior intrarii in vigoare a modificarilorlegislative propuse prin prezenta lege;- Asigurarea fondurilor necesare pentru plata ajutorului social prin includerea acestora inbugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.Totodata, prin proiectul de lege se propune ca pentru plata ajutoarelor sociale, bugetul destat, prin fondul social instituit in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.34/2009 cu privirela rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale sa fiesuplimentat cu sumele ramase neutilizate cu titlu de ajutoare suplimentare pentru incalzirealocuintei cu gaze naturale prevazute de Ordonanta de urgenta nr.14/2008 pentru acordarea unuiajutor suplimentar familiilor si persoanelor singure cu venituri reduse care utilizeaza gaze naturalepentru incalzirea locuintei.Trecerea platii ajutorului social de la nivelul primariilor, la nivelul A.N.P.S. areurmatoarele avantaje:- Separarea functiei de plata de cea de stabilire a eligibilitatii este un principiu important inpractica prestatiilor sociale moderne, element important de eliminare a erorilor, fraudei sicoruptiei- Un astfel de sistem va permite o mai buna monitorizare, evaluare a programului si o maibuna evaluare a intregului sistem de prestatii sociale- Plata drepturilor stabilite se va efectua 100% ceea ce este in concordanta cu denumireagenerica a programului de a��venit minim garantata��
Textul proiectului este dicponibil AICI
Asistatii social vor pierde ajutorul social daca refuza un loc de munca 05 Aug 2018 | 2227
Ministerul Muncii anunta implementarea proiectului "Parteneriat strategic pentru dezvoltarea economiei sociale din regiunile Sud-Vest si Nord-Est" 05 Mar 2015 | 3341
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 431 din 12.06.2014 13 Jun 2014 | 1315
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 192 din 19.03.2014 20 Mar 2014 | 1825
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 691 din 12.11.2013 14 Nov 2013 | 1464
Legi promulgate in data de 6 noiembrie 2013 06 Nov 2013 | 1202
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I � in general) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Cele mai importante 7 modificari aduse de O.U.G. nr. 82/2017 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Dreptul Uniunii se opune unei reglementari nationale sau regionale care prevede un tratament diferit intre resortisantii tarilor terte Sursa: EuroAvocatura.ro
Pensie de intretinere. In lipsa calitatii de angajat al paratului, care este venitul in functie de care se stabileste cuantumul pensiei de intretinere Sursa: CSM
Actiune in raspundere civila delictuala. Vatamarea integritatii corporale. Pierderea capacitatii de munca. Lipsa unui contract de munca valabil incheiat anterior producerii faptei ilicite Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 38 din 15 ianuarie 2020
Cerere privind constatarea ca durata contractului de munca incheiat intre parti este de 8 h/zi. Reconstituirea vechimii in munca. Plata drepturilor salariale cuvenite si neachitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel CONSTANTA - DECIZIA CIVILa NR. 342 din 05 noiembrie 2019
Dezbaterile in fata completului de divergenta pot avea ca obiect exclusiv chestiunea cu privire la care instanta a constatat ivirea divergentei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia I civila, decizia nr. 1626 din 3 octombrie 2019
Obligarea la plata pensiei de intretinere a paratului care lucreaza fara forme legale Pronuntaţă de: Judecatoria Moinesti, Sentinta civila nr. 1739 din 07.06.2012