Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » Ajutoarele de stat pentru IMM-uri vor ramane la fel de inaccesibile ca pana acum

Ajutoarele de stat pentru IMM-uri vor ramane la fel de inaccesibile ca pana acum

  Publicat: 16 Aug 2010       1262 citiri       Sursa: Ruxandra Simion - BiG Media Relatii Publice  


Ajutoarele de stat pentru IMM-uri vor ramane, din pacate, la fel de inaccesibile ca pana acum intreprinderilor mici, desi Guvernul a modificat mai multe acte normative in scopul cresterii numarului de firme care au acces la finantarile de acest tip.

Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Autorizare data de banca unui client de a preleva (ridica) pentru cateva zile o suma de bani superioara celei din cont sau superioara limitei de creditare.
Denumire data monedei unice europene.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin „intreprindere” se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Denumire data monedei unice europene.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Denumire data monedei unice europene.


Desi premierul a anuntat ca va fi coborat plafonul cerintelor pentru IMM-urile care solicita ajutoare nerambursabile la nivelul investitiilor de 5 milioane de euro si crearii a minim 30-50 de locuri de munca, aparitia HG 588/2010 nu va avea efectul scontat. Motivele sint urmatoarele: nivelul investitiei minime a ramas la 10 milioane de euro si nu a fost coborat la 5 milioane, cum s-a sustinut si chiar si acest nivel de 5 milioane este mult prea ridicat pentru IMM-uri. Chiar si numarul societatilor comerciale care vor beneficia de aceste ajutoare este limitat, avand in vedere ca pentru perioada 2008-2013 sunt prevazute ajutoare pentru circa 125 de firme, cu o medie anuala de 25. In aceste conditii va fi aproape imposibil pentru un IMM sa acceseze aceasta facilitate . O investitie de 5 milioane de euro pentru o intreprindere mica ar fi foarte greu de amortizat in conditiile actuale, cand pe piata din Romania inclusiv investitiile straine sunt practic blocate.

Vesti mai bune pentru IMM-uri vin mai degraba dinspre ajutorul de minimis, si dinspre fondurile europene nerambursabile de care intreprinzatorii pot beneficia.
a€śDesi pentru anul 2010 fondurile de ajutor de minimis au fost in totalitate epuizate e bine de stiut pentru anul urmator ca nivelul de finantare a fost crescut de la 5 la 100 de milioane de euro, mai ales ca a fost extinsa si lista domeniilor de activitate eligibile, fiind premise toate activitatile mai putin pescuitul, agricultura, prelucrarea carbunelui, achizitii de transport rutier de marfuri, proiectelor de stimulare a produselor autohtone in locul celor importate, activitatilor de exporta€ť a declarat Mihaela Scarlatescu, Partener la Cabinetul de Avocatura Scarlatescu.
Conditiile de accesare a ajutorului de minimis, potrivit H.G. Nr 1164/2007, sunt urmatoarele si
sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii:
a€˘ au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania, de cel putin un an;
a€˘ pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitarii, nu au primit ajutoare de minimis sau, daca au primit, acestea cumulate nu depasesc plafonul echivalent in lei cu 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier;
a€˘ la momentul solicitarii ajutorului de stat prezinta un plan de investitii care sa reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate si un studiu tehnico-economic in care se face dovada eficientei economice a intreprinderii si a investitiei prin incadrarea in anumitA­ indicatori
a€˘ nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat
a€˘ nu se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare
a€˘ nu intra in categoria "intreprinderilor in dificultate"
a€˘ nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat />
Important de precizat este faptul ca, in prezent, in toate regiunile tarii se pot accesa fonduri nerambursabile, accesibile intreprinzatorilor. IMM-urile pot aplica la proiecte de sprijinire a afacerilor , de importanta regionala si locala,
fondurile fiind suspendate insa pentru firmele din Bucuresti si judetul Ilfov. De asemenea, exista un interes accentuat pentru investitiile din domeniul turismului. In acest sens se desfasoara mai multe proiecte ce urmaresc cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica si crearea infrastructurii necesare promovarii potentialului turistic romanesc: a€žCrearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic nationala€ť , Accesul intreprinderilor la activitati de cercetare-dezvoltare si inovarea€ť, a€śDezvoltarea si implementarea masurilor active de ocuparea€ť.

Aplicantii trebuie sa stie ca :
a€˘ valoarea minima si maxima a proiectelor trebuie sa fie cuprinsa intre 185.000 lei si 1.849.999 lei
a€˘ contributia solicitantului este de 5% din valoarea proiectului daca aplicati in domeniul resurselor umane. Pentru alte domenii, procentul este diferit.

In concluzie, proiectele Guvernului cu privire la stimularea IMM-urilor raman doar la stadiul de initiativa, fara a reusi sa aduca un ajutor real micilor intrerpinzatori. Plafoanele ridicate ale investitiilor in conditiile unui mediu economic devenit ostil din cauza crizei nu vor atrage prea multe societati comerciale. Iar daca ne referim la intreprinderile mici, acestea nu vor putea accesa cu usurinta decat cel mult ajutoarele de minimis, unde nivelul birocratiei si sumele destul de reduse constituie si ele o bariera semnificativa. Estimativ, numarul de locuri de munca pe care il vor genera aceste masuri este departe de a atrage o schimbare semnificativa pe piata muncii si cu greu ar putea duce la recrearea locurilor de munca disparute din cauza crizei.
De aceea IMM-urile trebuie sa constientizeze si sa fie informate despre posibilitatile reale de accesare a fondurilor europene nerambursabile, fonduri care le pot fi de un real folos in dezvoltarea activitatii.
a€śConsideram ca se impune crearea unei strategii reale de ajutorare a intreprinderilor mici, prin coborarea plafonului investitiilor sub 5 milioane de euro si corelarea cu nevoile reale ale acestor societati comerciale. De asemenea, este necesara oferirea de suport in informarea IMM-urilor cu privire la conditiile, procedura si posibilitatile de accesare a fondurilor europenea€ť, a mai precizat avocatul Mihaela Scarlatescu.


BiG Media Relatii Publice



Citeşte mai multe despre:    IMM    Fonduri europene    Ajutoare de stat    Programul operational regional

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Legi promulgate in data de 18 august 2020
19 Aug 2020 | 1317

Innotech Student 2020: Studentii din Romania pot obtine finantari intre 40.000 si 100.000 de euro din fonduri europene pentru a-si deschide mici afaceri
31 May 2020 | 875

Beneficiarii OUG 92/2020 privind sprijinirea angajatorilor si salariatilor afectati de CoVid-19
31 May 2020 | 1559

Guvernul a eliminat doua conditionalitati din programul IMM Invest
28 May 2020 | 804

Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, si gratuit
07 Apr 2020 | 947

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 750



Articole Juridice

Statele UE trebuie sa acorde o despagubire oricarei victime a unei infractiuni intentionate savarsite prin violenta, inclusiv celor care au resedinta pe propriul teritoriu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Acordul de liber-schimb dintre Uniunea Europeana si Canada (CETA) este compatibil cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020

Perioada serviciului de permanenta al procurorilor fara prestarea activitatii nu constituie timp de lucru
Pronuntaţă de: Tribunalul Valcea - Sentinta Civila nr. 867 din 24.09.2020.