Desi premierul a anuntat ca va fi coborat plafonul cerintelor pentru IMM-urile care solicita ajutoare nerambursabile la nivelul investitiilor de 5 milioane de euro si crearii a minim 30-50 de locuri de munca, aparitia HG 588/2010 nu va avea efectul scontat. Motivele sint urmatoarele: nivelul investitiei minime a ramas la 10 milioane de euro si nu a fost coborat la 5 milioane, cum s-a sustinut si chiar si acest nivel de 5 milioane este mult prea ridicat pentru IMM-uri. Chiar si numarul societatilor comerciale care vor beneficia de aceste ajutoare este limitat, avand in vedere ca pentru perioada 2008-2013 sunt prevazute ajutoare pentru circa 125 de firme, cu o medie anuala de 25. In aceste conditii va fi aproape imposibil pentru un IMM sa acceseze aceasta facilitate . O investitie de 5 milioane de euro pentru o intreprindere mica ar fi foarte greu de amortizat in conditiile actuale, cand pe piata din Romania inclusiv investitiile straine sunt practic blocate.Vesti mai bune pentru IMM-uri vin mai degraba dinspre ajutorul de minimis, si dinspre fondurile europene nerambursabile de care intreprinzatorii pot beneficia.a��Desi pentru anul 2010 fondurile de ajutor de minimis au fost in totalitate epuizate e bine de stiut pentru anul urmator ca nivelul de finantare a fost crescut de la 5 la 100 de milioane de euro, mai ales ca a fost extinsa si lista domeniilor de activitate eligibile, fiind premise toate activitatile mai putin pescuitul, agricultura, prelucrarea carbunelui, achizitii de transport rutier de marfuri, proiectelor de stimulare a produselor autohtone in locul celor importate, activitatilor de exporta�� a declarat Mihaela Scarlatescu, Partener la Cabinetul de Avocatura Scarlatescu. Conditiile de accesare a ajutorului de minimis, potrivit H.G. Nr 1164/2007, sunt urmatoarele sisunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii:a�� au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania, de cel putin un an; a�� pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitarii, nu au primit ajutoare de minimis sau, daca au primit, acestea cumulate nu depasesc plafonul echivalent in lei cu 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier; a�� la momentul solicitarii ajutorului de stat prezinta un plan de investitii care sa reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate si un studiu tehnico-economic in care se face dovada eficientei economice a intreprinderii si a investitiei prin incadrarea in anumitA� indicatoria�� nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidata�� nu se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare a�� nu intra in categoria "intreprinderilor in dificultate" a�� nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat />Important de precizat este faptul ca, in prezent, in toate regiunile tarii se pot accesa fonduri nerambursabile, accesibile intreprinzatorilor. IMM-urile pot aplica la proiecte de sprijinire a afacerilor , de importanta regionala si locala, fondurile fiind suspendate insa pentru firmele din Bucuresti si judetul Ilfov. De asemenea, exista un interes accentuat pentru investitiile din domeniul turismului. In acest sens se desfasoara mai multe proiecte ce urmaresc cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica si crearea infrastructurii necesare promovarii potentialului turistic romanesc: a��Crearea unei imagini pozitive a Romaniei ca destinatie turistica prin definirea si promovarea brandului turistic nationala�� , Accesul intreprinderilor la activitati de cercetare-dezvoltare si inovarea��, a��Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocuparea��.Aplicantii trebuie sa stie ca :a�� valoarea minima si maxima a proiectelor trebuie sa fie cuprinsa intre 185.000 lei si 1.849.999 leia�� contributia solicitantului este de 5% din valoarea proiectului daca aplicati in domeniul resurselor umane. Pentru alte domenii, procentul este diferit.In concluzie, proiectele Guvernului cu privire la stimularea IMM-urilor raman doar la stadiul de initiativa, fara a reusi sa aduca un ajutor real micilor intrerpinzatori. Plafoanele ridicate ale investitiilor in conditiile unui mediu economic devenit ostil din cauza crizei nu vor atrage prea multe societati comerciale. Iar daca ne referim la intreprinderile mici, acestea nu vor putea accesa cu usurinta decat cel mult ajutoarele de minimis, unde nivelul birocratiei si sumele destul de reduse constituie si ele o bariera semnificativa. Estimativ, numarul de locuri de munca pe care il vor genera aceste masuri este departe de a atrage o schimbare semnificativa pe piata muncii si cu greu ar putea duce la recrearea locurilor de munca disparute din cauza crizei.De aceea IMM-urile trebuie sa constientizeze si sa fie informate despre posibilitatile reale de accesare a fondurilor europene nerambursabile, fonduri care le pot fi de un real folos in dezvoltarea activitatii.a��Consideram ca se impune crearea unei strategii reale de ajutorare a intreprinderilor mici, prin coborarea plafonului investitiilor sub 5 milioane de euro si corelarea cu nevoile reale ale acestor societati comerciale. De asemenea, este necesara oferirea de suport in informarea IMM-urilor cu privire la conditiile, procedura si posibilitatile de accesare a fondurilor europenea��, a mai precizat avocatul Mihaela Scarlatescu.
BiG Media Relatii Publice
Legi promulgate in data de 18 august 2020 19 Aug 2020 | 1660
Innotech Student 2020: Studentii din Romania pot obtine finantari intre 40.000 si 100.000 de euro din fonduri europene pentru a-si deschide mici afaceri 31 May 2020 | 1139
Beneficiarii OUG 92/2020 privind sprijinirea angajatorilor si salariatilor afectati de CoVid-19 31 May 2020 | 1907
Guvernul a eliminat doua conditionalitati din programul IMM Invest 28 May 2020 | 1082
Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, si gratuit 07 Apr 2020 | 1189
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1039
Statele UE trebuie sa acorde o despagubire oricarei victime a unei infractiuni intentionate savarsite prin violenta, inclusiv celor care au resedinta pe propriul teritoriu Sursa: EuroAvocatura.ro
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana
Acordul de liber-schimb dintre Uniunea Europeana si Canada (CETA) este compatibil cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Legalitatea platii esalonate a drepturilor salariale obtinute prin hotarari judecatoresti Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020