din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2230 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » La implinirea varstei de 14 ani se va putea opta intre carte de identitate (CI) si carte electronica de identitate (CEI)

La implinirea varstei de 14 ani se va putea opta intre carte de identitate (CI) si carte electronica de identitate (CEI)

  Publicat: 12 Oct 2010       1997 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ministerul Administratiei si Internelor supune dezbaterii publice proiectul de Lege pentru modificarea si completarea unor acte normative privind evidenta persoanelor, actele de identitate ale cetatenilor romani, precum si actele de rezidenta ale cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European rezidenti in Romania.

1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
O carte personala care permite titularului ei, identificat prin semnatura sa, sa cumpere bunuri si servicii fara numerar
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Registru de contabilitate in care operatiunile economice se inregistreaza in mod sistematic pe conturi.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Date cu caracter personal care rezulta
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Prevazute in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Act adoptat de organele de stat,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Ascendenti de gradul I ai unei persoane, tatal si mama, fata de care aceasta are stabilita filiatia din casatorie sau din afara casatoriei, parinti firesti, ori ca urmare a infierii.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

Ministerul Administratiei si Internelor a luat act de propunerile, sugestiile si obiectiile formulate atat in timpul dezbaterilor care au avut loc in procesul parcurgerii procedurilor de transparenta decizionala in data de 20 august 2010, cat si prin adresele transmise pe adresa ministerului referitoare la Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului pentru evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani si pentru completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European.



Prin proiectul de act normativ supus dezbaterii publice se aduc modificari de substanta O.U.G. nr.97/2005, privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, pentru crearea cadrului unitar in materia regimului juridic aplicabil actelor de identitate ale cetatenilor romani, si sunt amendate o serie de acte normative, respectiv Legea nr.248/2005 privind libera circulatie a cetatenilor romani in strainatate, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European, Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate, Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.199/2000 privind infiintarea Companiei Nationale a��Imprimeria Nationalaa�� - S.A., pentru corelarea cadrului normativ si instituirea masurilor organizatorice necesare punerii in circulatie a documentelor de identitate si rezidenta electronice.

Astfel, principalele modificari pe care le aduce proiectul de act normativ supus dezbaterii publice consta in urmatoarele:

Prima carte de identitate (CI) sau carte electronica de identitate (CEI) se elibereaza la 14 ani, potrivit optiunii solicitantului.

De la data punerii in circulatie a cartii electronice de identitate (CEI), cartea de identitate va avea un format identic cu CEI (fara a contine insa si date in format electronic), tip card, ambele documente fiind emise pentru o perioada de: 4 ani, pentru persoanele cu varsta intre 14-18 ani, respectiv 10 ani, dupa implinirea varstei de 18 de ani.

De asemenea, in noul proiect de act normativ sunt prevazute explicit datele cu caracter personal care se introduc in formatul tiparit: numele si prenumele titularului; sexul; cetatenia titularului; data si locul nasterii titularului; semnatura olografa a titularului; fotografia titularului; C.N.P.; domiciliul titularului; aceleasi date se vor regasi si in formatul electronic si, in plus: prenumele parintilor titularului; certificate digitale; date biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si imaginile impresiunilor papilare a doua degete.
Intrucat CI si CEI contin si alte date decat cele cu caracter personal, forma si continutul acestor acte de identitate se va stabili prin hotarare a Guvernului, cu avizul Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Potrivit noului proiect supus dezbaterii publice, in raport de cele mentionate, cetatenii romani pot opta pentru eliberarea unei:
a) CI;
b) CEI, fara impresiuni digitale (dar care permite utilizarea semnaturii digitale);
c) CEI, care contine toate facilitatile si datele, inclusiv impresiunile digitale.

De asemenea, sunt prevazute reguli clare in privinta colectarii, utilizarii si stocarii datelor biometrice:
- se colecteaza numai cu acordul expres al solicitantului sau, in cazul minorilor si al incapabililor, numai cu acordul expres al unuia dintre parinti ori al reprezentantului legal;
- se colecteaza pentru a fi inscrise in CEI, in scopul verificarii autenticitatii acesteia si identitatii titularului;
- verificarea identitatii titularului CEI se va face prin compararea directa a datelor biometrice preluate de la acesta, cu ocazia verificarii, si a datelor inscrise in CEI;
- dupa personalizarea si transmiterea CEI la autoritatea competenta sa o elibereze, toate datele stocate in bazele de date de productie se sterg prin procedura automata;
- imaginile impresiunilor papilare colectate cu ocazia depunerii cererii de eliberare a CEI se sterg prin procedura automata imediat dupa personalizarea documentului;
- se abiliteaza Guvernul sa stabileasca procedurile de preluare a datelor biometrice, prin hotarare, cu avizul ANSPDCP.

Prin acest proiect de act normativ se introduc reguli similare CEI si CI in cazul cartilor de rezidenta (CR) si cartilor electronice de rezidenta (CER) eliberate cetatenilor statelor membre UE si SEE si membrilor de familie ai acestora, cu diferente in ceea ce priveste valabilitatea documentelor (pana la 5 ani, 5 ani sau 10 ani de la emitere); intrucat CR si CER se pot elibera inclusiv minorilor sub 14 ani, se instituie interdictia eliberarii CER cu impresiuni digitale in cazul acestora.

Totodata, potrivit proiectului se abiliteaza Imprimeria Nationala sa produca CI, CEI, cartile de alegator aferente acestora, dovezi de resedinta (care vor constitui anexa la actul de identitate, pentru a face dovada adresei de resedinta), CR si CER, iar CNUPPE din cadrul Directiei Generale de Pasapoarte sa personalizeze aceste documente (mai putin dovezile de resedinta). Proiectul prevede ca proiectul-pilot pentru constituirea sistemului informatic de emitere a documentelor electronice se realizeaza pana la data de 31 martie 2011, respectiv ca aceste documente se pun in circulatie pana la data de 1 iulie 2011.



Citeşte mai multe despre:    Carte de identitate    Carte electronica de identitate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

In ce conditii se acorda ajutorul de somaj absolventilor promotiei 2020
23 Jul 2020 | 1490

Absolventii institutiilor de invatamant in varsta de minimum 16 ani pot beneficia de o indemnizatie de somaj in cuantum de 250 lei/ luna
13 Jun 2020 | 1092

Incepand cu anul 2013 se vor elibera carti electronice de identitate
17 Dec 2012 | 1872

Statistica eliberare carti de identitate in zilele de 8 si 9 decembrie 2012
11 Dec 2012 | 1362

PICCJ: Incepere urmarire penala fata de 3 presedinti de la 3 sectii de votare din judetul Mehedinti
28 Aug 2012 | 2049

Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti - Trimitere in judecata pentru inselaciune cu consecinte deosebit de grave
21 Nov 2011 | 2587



Articole Juridice

Cardurile de tahograf in transporturile rutiere
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Prezentarea si analiza Legii din 1912 - primul Cod al muncii roman
Sursa: EuroAvocatura.ro

Sederea pentru o perioada mai mare de trei luni pe teritoriul Italiei
Sursa: Ministerul Muncii

Conditiile cerute pentru trecerea frontierei cu un minor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Sarcina probei privind achitarea drepturilor salariale si a altor beneficii revine angajatorului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 1829/2019 din 28.03.2019

Termenul legal de contestare a unei decizii de sanctionare disciplinara. 30 sau 45 de zile de la comunicare. Paralelism legislativ
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 27 din data de 21.01.2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Conceptul factorilor de risc profesional care impun pensionarea anticipata este recunoscut de peste 50 de ani in reglementarile romanesti
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 405/2017, in sedinta publica din 03 februarie 2017