De asemenea, domnul Kallas si-a anuntat intentia de a deschide un dialog cu partile interesate in vederea revizuirii Regulamentului (CE) nr.261/2004 privind drepturile pasagerilor aerieni, in 2012 urmand sa fie prezentata o propunere in acest sens de catre Comisie. Revizuirea urmareste sa clarifice in special aspecte esentiale precum limitele raspunderii in cazul unor circumstante extraordinare, pragurile de despagubire, redirectionarea cu eficacitate a pasagerilor, partajarea riscurilor intre operatorii din cadrul lantului ofertei, precum si alte aspecte care prezinta puncte slabe, intre care protectia in cazul greselilor de manipulare a bagajelor sau in cazul reprogramarii zborurilor.
Vicepresedintele Comisiei Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat ca ``In general, legislatia UE privind drepturile pasagerilor a reprezentat un mare pas inainte, oferind o A�plasa de protectieA� pasagerilor, reducand foarte mult incidenta anumitor practici comerciale si ridicand standardele in intreaga industrie de profil. In plus, in acesti primi sase ani am dobandit foarte multa experienta si am identificat numeroase aspecte pe care le putem imbunatati. Urmatorul mare pas va fi aplicarea mai stricta a reglementarilor - nu este suficient sa avem drepturi consemnate pe hartie, acestea trebuie aplicate in practica. Privind in perspectiva, exista de asemenea aspecte care trebuie reexaminate si, pentru aceasta, avem nevoie de o analiza detaliata si de o revizuire a legislatiei. In special, nu ne putem permite luxul de a ignora invatamintele trase din experienta traumatizanta prin care au trecut sectorul aerian si pasagerii in contextul crizei provocate de norul de cenusa si al ninsorilor din 2010. Aceasta activitate va incepe acum, cu eficacitate, sa completeze lacunele, sa consolideze dispozitiile acolo unde exista probleme si sa clarifice pentru pasageri si industrie aspectele in cazul carora este evident, dupa 6 ani, ca trebuie sa aducem modificari si imbunatatiri .``
Anunturile au fost facute in contextul publicarii de catre Comisie a analizei sale referitoare la primii sase ani de aplicare a Regulamentului (CE) nr.261/2004 privind drepturile pasagerilor aerieni, precum si a Regulamentului UE privind pasagerii cu mobilitate redusa. Analiza este publicata in doua comunicari referitoare la aplicarea reglementarilor privind drepturile pasagerilor, precum si intr-un document de lucru al serviciilor Comisiei cuprinzand date pentru perioada 2007-2009 cu privire la anumite tendinte principale, inclusiv numarul zborurilor afectate de Regulamentul privind drepturile pasagerilor aerieni (0,5%), tipare de utilizare a sanctiunilor de catre autoritatile din statele membre si procentul zborurilor care ar putea fi afectate de intarzieri indelungate.
Pe termen scurt, Comisia va lua o serie de masuri vizand imbunatatirea aplicarii pe plan paneuropean a drepturilor pasagerilor, intre care: consolidarea mandatului retelei organismelor nationale de aplicare a legii (ONA) (de a adopta decizii cu privire la aspecte legate de aplicarea si interpretarea comuna a drepturilor pasagerilor, pe masura ce acestea apar); publicarea unor orientari pentru ONA referitoare la interpretarea Regulamentului (CE) nr.1107/2006 privind persoanele cu mobilitate redusa (2011); crearea unui nou forum pentru comunicarea bidirectionala cu grupurile de consumatori, cu ONG-urile si cu industria de profil cu privire la toate aspectele legate de drepturile pasagerilor, inclusiv aplicarea legislatiei in domeniu; precum si intensificarea campaniilor de informare si de constientizare. A se vedea documentul MEMO atasat pentru detalii referitoare la aceste masuri .
In vederea revizuirii Regulamentului 261, Comisia va lansa in 2011 o evaluare a impactului si o consultare publica cu privire la aspecte care ar putea fi incluse in viitoarea revizuire. Printre acestea se numara o serie de aspecte precum clarificari cu privire la raspunderea in cazul unor circumstante extraordinare, proportionalitatea despagubirilor si eficacitatea redirectionarii, ca si alte aspecte precum drepturile in cazul pierderii bagajelor si al reprogramarii zborurilor, unde sunt necesare eforturi suplimentare.
In paralel, pentru a consolida si a asigura coerenta aplicarii drepturilor pasagerilor la nivelul tuturor modurilor de transport, Comisia va adopta, chiar in cursul acestui an, o comunicare clarificand conceptele cheie astfel incat acestea sa se aplice in acelasi fel in cazul tuturor modurilor de transport - feroviar, aerian, maritim si cu autobuzul, de exemplu redirectionarea pasagerilor catre alt mod de transport .
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 440
Sase companii care ofera servicii de food & beverage in incinta Aeroportului Otopeni amendate pentru fixarea preturilor, concurenta neloiala 27 Mar 2021 | 1147
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1399
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1037
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1087
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1005
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Simpla deviere a unui zbor catre un aeroport apropiat nu confera un drept la o compensatie forfetara Sursa: EuroAvocatura.ro
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Masuri de siguranta. Obligarea la tratament medical Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 864/19.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019
Proportionalitatea sanctiunii disciplinare. Reindividualizarea sanctiunii de instanta de judecata. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr. 1323 din data de 12.12.2019
Excluderea perioadei de disponibilitate din timpul lucrat. Conditiile restituirii platii nedatorate unor drepturi salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 153 din data de 17.06.2020