Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » CE stabileste un model pentru drepturile de proprietate intelectuala in scopul stimularii creativitatii si a inovarii

CE stabileste un model pentru drepturile de proprietate intelectuala in scopul stimularii creativitatii si a inovarii

  Publicat: 24 May 2011       3477 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Termen anglo-american care desemneaza dreptul de reproducere a unui text original, produs, etc.
Drepturile de proprietate intelectuala (DPI), care cuprind brevetele, marcile, desenele si modelele industriale si indicatiile geografice, precum si drepturile de autor si drepturile legate de copyright (pentru artistii interpreti, producatori si societatile de radiodifuziune), dateaza de secole intregi.

Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Reglemetate in sectiunea II, cap. II, t. IV, C. proc. pen., partea generala, masuri procesuale care se pot lua numai in cursul procesului penal
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Mrca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(urmarea imediata). Este unul din elementele laturii obiective ale infractiunii si consta in rezultatul sau in schimbarea pe care o produce in lumea exterioara actiune sau inactiunea.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma a demersului diplomatic in care este prezentata situatia relatiilor dintre state, solutii juridice relative la rezolvarea diferendelor existente intre acestea.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimniului privat sau public,
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimniului privat sau public,
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Denumire data monedei unice europene.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.

Adesea, chiar fara sa observam, ne afecteaza viata cotidiana: ele protejeaza tehnologia pe care o utilizam (automobilele, telefoanele mobile, trenurile), alimentele pe care le consumam, muzica pe care o ascultam sau filmele pe care le vedem. In ultimii ani, insa, schimbarile tehnologice si, in special, importanta tot mai mare a activitatilor online au schimbat complet lumea in care functioneaza drepturile de proprietate intelectuala. In combinatia actuala, normele europene si cele nationale nu mai sunt adaptate si trebuie modernizate. Acesta este motivul pentru care Comisia a adoptat o strategie cuprinzatoare prin care sa restructureze cadrul legal de functionare a DPI. Obiectivul nostru este de a permite inventatorilor, creatorilor, utilizatorilor si consumatorilor sa se adapteze la noile conditii si sa profite de noi posibilitati de afaceri. Noile norme vor institui echilibrul corect intre promovarea creatiei si a inovarii, pe de o parte asigurand recompensarea si investitiile necesare pentru creatori si, pe de alta parte, promovand cel mai larg acces posibil la bunurile si serviciile protejate de DPI. Asigurarea acestui echilibru corect va aduce schimbari reale pentru intreprinderi (de la artistul care lucreaza singur la marile companii farmaceutice) prin incurajarea investitiilor in inovare. Acest aspect va produce beneficii pentru cresterea si competitivitatea din UE, create prin intermediul pietei unice. Consumatorii vor cunoaste avantajele unui acces mai larg si mai usor la informatii si la continutul cultural, de exemplu la muzica online. Strategia abordeaza numeroase aspecte pentru a garanta acoperirea DPI intra€‘un mod exhaustiv - de la brevetul necesar unei intreprinderi pentru a proteja o inventie la combaterea folosirii abuzive a inventiilor prin intermediul unei propuneri adoptate tot astazi care va inaspri masurile luate in cazuri de contrafacere si piraterie. Printre primele rezultate ale acestei strategii globale privind DPI se numara propunerile adoptate astazi, una dintre ele vizand un sistem de acordare mai usoara a licentelor pentru asa-numitele ``opere orfane``, care va permite multor opere culturale sa fie accesibile online, iar alta fiind o propunere pentru un nou regulament vizand inasprirea masurilor vamale de combatere a comertului cu produse care incalca DPI.


``Asigurarea nivelului adecvat de protectie a drepturilor de proprietate intelectuala in cadrul pietei unice este esentiala pentru economia Europei. Progresul depinde de ideile noi, de cunostintele noi``, a declarat comisarul pentru piata interna Michel Barnier. ``Daca drepturile nu sunt protejate, nu se va investi in inovare. Pe de alta parte, consumatorii si utilizatorii trebuie sa aiba acces la continutul cultural, de exemplu la muzica online, pentru ca noile modele de afaceri si diversitatea culturala sa prospere. Scopul nostru, astazi, este de a stabili un echilibru corect intre aceste doua obiective legate de DPI in ansamblu si de a face din cadrul legislativ european in materie de proprietate intelectuala un factor favorizant pentru companii si cetateni si un cadru potrivit pentru lumea online si pentru competitia mondiala de idei.``


Algirdas Semeta, comisarul responsabil cu uniunea vamala, a spus: ``Vamile sunt plasate in mod ideal la frontiere pentru a proteja cetatenii si intreprinderile legale, iar contributia lor este extrem de importanta pentru combaterea contrafacerii si a pirateriei``. El a adaugat: ``Sunt convins ca un sistem solid al drepturilor de proprietate intelectuala este crucial pentru intreaga economie a UE. Datorita propunerii de astazi, vamile vor putea sa ofere o mai buna protejare a DPI si sa combata mai bine comertul cu produse care incalca DPI.``


Strategia privind DPI prezinta o serie de masuri politice cheie, pe termen scurt si pe termen lung, in diverse domenii care includ:


Brevetele: Comisia a prezentat deja propuneri, in luna aprilie, pentru protectia unitara a brevetelor in cadrul cooperarii consolidate (a se vedea IP/11/470). Intre timp, se va lucra in continuare la propuneri referitoare la crearea unui tribunal unificat si specializat in materie de brevete pentru brevetele europene clasice si pentru cele viitoare, cu efect unitar. Acest lucru ar reduce foarte mult costurile aferente litigiilor si timpul afectat solutionarii litigiilor legate de brevete si va spori securitatea juridica pentru intreprinderi.


Marcile: Cu toate ca inregistrarea marcilor comerciale in UE a fost armonizata in statele membre de aproape 20 de ani, iar marca comunitara a fost stabilita in urma cu 15 ani, este din ce in ce mai multa nevoie de sisteme de inregistrare mai rationalizate, mai eficace si mai coerente. Comisia intentioneaza sa prezinte, in 2011, propuneri de modernizare a sistemului marcilor la nivel UE si national si de adaptare a acestuia la era internetului.


Indicatii geografice (IG): IG consolideaza legatura dintre calitatea unui produs si originea sa geografica. Cu toate acestea, nu exista in prezent niciun sistem disponibil la nivel UE pentru protejarea produselor de alta natura decat cele agricole, precum marmura de Carrara sau cutitele Solingen, fapt care favorizeaza existenta unor conditii concurentiale neechitabile in cadrul pietei unice. De aceea, Comisia va efectua o analiza aprofundata a cadrului legal existent in statele membre, precum si a impactului economic pe care l-ar putea avea protectia IG ale produselor de alta natura decat cele agricole in 2011 si 2012. In functie de rezultatul evaluarii impactului, acestea ar putea fi urmate de propuneri legislative.


Acordarea de licente multiteritoriale pentru drepturi de autor: Desi domeniul de aplicare material al drepturilor de autor a fost in mare parte armonizat, drepturile se acorda inca in regim national. In perspectiva pietei unice digitale, rationalizarea acordarii de licente pentru drepturi de autor si a distribuirii veniturilor este una dintre provocarile majore care trebuie abordate. In cea de-a doua jumatate a anului 2011, Comisia va prezenta o propunere de creare a unui cadru legal pentru gestionarea colectiva multiteritoriala eficienta a drepturilor de autor, in special in domeniul muzicii. Propunerea va institui totodata norme comune privind guvernanta transparenta si o distribuire transparenta a veniturilor. In a doua jumatate a anului 2011, Comisia va initia si o consultare pe diverse teme legate de distribuirea online a operelor audiovizuale.


Bibliotecile digitale: Crearea bibliotecilor digitale europene care sa conserve si sa raspandeasca bogatul patrimoniu cultural si intelectual al Europei este un factor cheie in dezvoltarea unei economii bazate pe cunoastere. Pentru a facilita atingerea acestui scop, Comisia prezinta si o propunere legislativa care va permite digitizarea si punerea la dispozitia tuturor online a asa-numitelor ``opere orfane`` (opere precum cartile sau articole din ziare ori reviste inca protejate de drepturi de autor, insa ale caror detinatori de drepturi sunt necunoscuti sau nu pot fi localizati pentru a se obtine permisiunea de difuzare ) - a se vedea MEMO/11/333. Totodata, Comisia asteapta cu interes incheierea unui memorandum de intelegere intre biblioteci, editori, autori si organismele de gestiune colectiva in scopul de a facilita gasirea unor solutii pentru acordarea de licente pentru digitizare si de a pune la dispozitia publicului cartile in afara circuitului comercial.


Incalcarile DPI: Contrafacerea si pirateria reprezinta pentru economie o amenintare care ia amploare. Intre 2005 si 2009, numarul cazurilor inregistrate la granitele UE de produse suspectate a fi incalcat DPI a crescut de la 26704 la 43572. In acelasi timp, industria creativa estimeaza ca pirateria a adus industriei europene a filmului, muzicii, televiziunii si sectorului de software un prejudiciu de 10miliarde de euro si peste 185000 de locuri de munca numai in 2008. Comisia este decisa sa isi intensifice eforturile in acest domeniu . In primul rand, Comisia a prezentat astazi un regulament destinat sa consolideze Observatorul european al contrafacerii si pirateriei, lansat de Comisie in 2009, incredintand sarcinile acestuia Oficiului pentru armonizare in cadrul pietei interne (OAPI). Acesta va permite observatorului sa profite de cunostintele de specialitate in materie de proprietate intelectuala ale OAPI si de experienta acumulata in ceea ce priveste marcile, desenele si modelele). Regulamentul este transmis in prezent spre examinare Parlamentului European si Consiliului. In al doilea rand, in primavara lui 2012, Comisia va propune revizuirea Directivei privind respectarea DPI (a se consulta IP/04/540). Directiva prevede masuri de drept civil care sa permita detinatorilor de drepturi sa impuna respectarea drepturilor de proprietate intelectuala de care beneficiaza, insa trebuie adaptata, mai ales pentru a putea face fata provocarilor pe care le prezinta mediul digital.


Asigurarea, de catre autoritatile vamale, a respectarii DPI: Vamile supravegheaza toate schimburile comerciale de la granitele exterioare ale UE, efectuand controale cu mai multe scopuri si jucand un rol esential in combaterea comertului cu produse care incalca DPI. Numai in 2009, autoritatile vamale cu interceptat peste 40 000 de livrari suspecte, cuprinzand 118 milioane de articole. Deoarece majoritatea articolelor interceptate sunt contrafacute sau piratate, vamile se bucura de o localizare unica la frontiere care le permite sa asigure respectarea unei largi game de drepturi de proprietate intelectuala. Ca parte din strategia globala vizand DPI adoptata astazi, Comisia propune si un nou regulament vamal cu scopul de a consolida cadrul legal al interventiilor autoritatilor vamale. Propunerea vizeaza si abordarea problemei ridicate de comertul cu pachete de mici dimensiuni continand articole contrafacute, trimise prin posta, intrucat majoritatea covarsitoare a acestor produse rezulta din vanzari pe internet.


DPI constituie un element fundamental al economiei UE si un factor motor al cresterii sale viitoare. In 2009, valoarea primelor 10 marci din tarile UE a ajuns la aproape 9% din PIB, in medie. Industriile creative bazate pe copyright, cum sunt sectorul de software, cel al editarii cartilor si a ziarelor, industria filmului si a muzicii, au contribuit in proportie de 3,3% la PIB-ul UE in 2006 si se constituie in aproximativ 1,4 milioane de IMM-uri, reprezentand 8,5 milioane de locuri de munca . Ocuparea locurilor de munca in cadrul sectoarelor ``economiei bazate pe cunoastere`` a crescut cu 24% intre 1996 si 2006 fata de 6% in cazul altor sectoare.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Brevete    Marci    Biblioteci digitale    SoftwareDrepturi de proprietate intelectuala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 285

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 291

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 215

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 83

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 188

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
03 Jul 2019 | 418



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017