Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Peste 100 de institutii pun umarul la proiectul Codului Administrativ al Romaniei

Peste 100 de institutii pun umarul la proiectul Codului Administrativ al Romaniei

  Publicat: 27 Jun 2011       1533 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Peste 100 de institutii pilot au fost angrenate in etapa de fundamentare a celui mai amplu si ambitios proiect legislativ derulat la nivelul administratiei publice din Romania scrierea Codului Administrativ al Romaniei.

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Timp necesar parcurgerii unui traseu dat, de catre un mijloc de transport, exprimat in unitati de timp (ore sau minute).
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Un grup mic de angajati, desemnati sa lucreze impreuna la un anumit proiect.
Opera legislativa, care are ca scop redactarea intr-o conceptie unitara
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
A fost promulgat la 11.09.1865
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Structurile de specialitate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale ale administratiei publice centrale care raspund de satisfacerea unor nevoi de interes public/general in concordanta cu obiectivele politicilor si strategiilor sectoriale ale Guvernului.

Acest demers a fost initiat de Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice (UCRAP) din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si este sustinut prin proiectul ``Un cadru legislativ mai coerent pentru o administratie publica mai eficienta`` - cod SMIS 2989, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational ``Dezvoltarea Capacitatii Administrative``.

Durata de implementare a proiectului este de 28 luni si valoarea totala eligibila de 3.497.534 lei, din care 2.972.903,9 lei (85%) finantare nerambursabila din Fondul Social European si 524.630,1 lei (15%) contributie nationala.

``Implicarea atator institutii si a reprezentantilor societatii civile in dezvoltarea unui proiect de act normativ este o premiera pentru Romania si va asigura relevanta proiectului Codului Administrativ``, a declarat Domnica Focsaneanu, managerul de proiect din cadrul UCRAP. ``Nu este un proces simplu, dar am fost constienti de necesitatea consultarii cat mai multor specialisti pentru a ajunge la un rezultat solid si speram ca prin acest proiect sa stabilim un reper pentru procesul legislativ din Romania``.

Acest document, odata adoptat de Parlament, va reglementa in mod unitar si coerent domeniul administratiei publice din Romania.

UCRAP realizeaza acest proiect cu ajutorul unui grup de lucru constituit din reprezentanti ai autoritatilor si institutiilor publice, ai societatii civile si ai mediului academic, precum si al unui grup tinta identificat in urma unei analize sociologice si care asigura relevanta la nivel de implementare a solutiilor identificate. Aceste institutii reprezinta trei arii - autoritatile administratiei publice centrale si locale, organizatii neguvernamentale si institutii de invatamant superior de profil.

Cele doua grupuri au fost consultate pana in prezent in cadrul a 12 reuniuni (ateliere de lucru, seminarii si forum de dezbatere).

In etapa de fundamentare au fost evidentiate si analizate disfunctionalitatile generate de reglementarile in vigoare, a fost realizata o analiza comparativa asupra cadrului normativ din domeniul administratiei publice de la nivelul a sapte state membre ale Uniunii Europene si au fost identificate, ierarhizate si selectate alternativele de solutionare a acestor disfunctionalitati.

``Un numar de 126 de disfunctionalitati au fost identificate in urma evaluarii a 145 de acte normative care reglementeaza domeniul administratiei publice din Romania si care au fost propuse pentru codificare. Membrii echipei din cadrul UCRAP alaturi de grupul de lucru si grupul tinta au formulat alternative de solutionare din care a fost selectata cate una pentru fiecare disfunctionalitate in parte, in functie de noua criterii de evaluare care au inclus stabilitatea legislativa, potentialul benefic asupra mediului economic si social, gradul de solutionare a problemelor constatate, precum si principiile bunei guvernari``, a mai spus Domnica Focsaneanu.

Codificarea legislativa este cel mai complex si eficient proces de remediere a disfunctionalitatilor din legislatie. Codul Administrativ va reglementa cinci domenii majore: administratia publica centrala, administratia publica locala, personalul din administratia publica, proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale si serviciile publice .

Proiectul Codului Administrativ, demarat in iulie 2009, va fi finalizat in toamna acestui an.



Citeşte mai multe despre:    Codul Administrativ al Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Inspectia Muncii a aplicat amenzi de peste 3 mil. de lei de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 55/2020
21 Oct 2020 | 77

Modificari aduse la Codul muncii si Legea pensiilor. Legi promulgate in data de 30 septembrie 2020
01 Oct 2020 | 448

Angajatorii au obligatia de a transmite documente justificative pentru achizitiile de bunuri si servicii - Art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020 - telemunca
30 Sep 2020 | 104

Peste 4500 de angajatori au fost verificati de inspectorii de munca in ultima saptamana
30 Sep 2020 | 111

Persoanele care nu au calitatea de pensionar si care vor sa isi completeze stagiul de cotizare pentru dreptul de pensie vor putea sa plateasca retroactiv contributia la sistemul public de pensii pentru cel mult 6 ani
30 Sep 2020 | 132

UpDate Work. Banca orelor de munca, Saptamana comprimata sau Munca la dispozitia angajatorului
25 Sep 2020 | 333



Articole Juridice

Particularitati privind procedura concilierii in litigiile de munca
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Procedura concilierii conflictelor de munca. Suspendarea termenelor de solutionare a conflictelor de munca pe durata concilierii
Sursa: avocat Ioana Emilia | MCP Cabinet avocati

Consultantul extern specializat in legislatia muncii. Calitate, atributii si responsabilitati
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Updatarea Regulamentului intern al angajatorului cu procedura de solutionare amiabila a conflictelor de munca
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati.

Jurisprudenţă

Recurs admis (cu opinie separata). Casare hotarare pronuntata in apel. Rejudecare. Reparare prejudiciu produs UAT
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 760/2020 Sedinta publica din data de 17 martie 2020

Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020

Recunoasterea unei cai de atac in alte situatii decat cele prevazute de legea procesuala, constituie atat o incalcare a principiului legalitatii
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 806/2020 Sedinta publica din data de 26 martie 2020

Nulitate recurs. Neidentificare motive de ordine publica ce ar putea fi invocate din oficiu de catre instanta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 804/2020, Sedinta publica din data de 26 martie 2020