Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Peste 100 de institutii pun umarul la proiectul Codului Administrativ al Romaniei

Peste 100 de institutii pun umarul la proiectul Codului Administrativ al Romaniei

  Publicat: 27 Jun 2011       1508 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Peste 100 de institutii pilot au fost angrenate in etapa de fundamentare a celui mai amplu si ambitios proiect legislativ derulat la nivelul administratiei publice din Romania scrierea Codului Administrativ al Romaniei.

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Timp necesar parcurgerii unui traseu dat, de catre un mijloc de transport, exprimat in unitati de timp (ore sau minute).
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Un grup mic de angajati, desemnati sa lucreze impreuna la un anumit proiect.
Opera legislativa, care are ca scop redactarea intr-o conceptie unitara
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
A fost promulgat la 11.09.1865
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Structurile de specialitate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale ale administratiei publice centrale care raspund de satisfacerea unor nevoi de interes public/general in concordanta cu obiectivele politicilor si strategiilor sectoriale ale Guvernului.

Acest demers a fost initiat de Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice (UCRAP) din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si este sustinut prin proiectul ``Un cadru legislativ mai coerent pentru o administratie publica mai eficienta`` - cod SMIS 2989, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational ``Dezvoltarea Capacitatii Administrative``.

Durata de implementare a proiectului este de 28 luni si valoarea totala eligibila de 3.497.534 lei, din care 2.972.903,9 lei (85%) finantare nerambursabila din Fondul Social European si 524.630,1 lei (15%) contributie nationala.

``Implicarea atator institutii si a reprezentantilor societatii civile in dezvoltarea unui proiect de act normativ este o premiera pentru Romania si va asigura relevanta proiectului Codului Administrativ``, a declarat Domnica Focsaneanu, managerul de proiect din cadrul UCRAP. ``Nu este un proces simplu, dar am fost constienti de necesitatea consultarii cat mai multor specialisti pentru a ajunge la un rezultat solid si speram ca prin acest proiect sa stabilim un reper pentru procesul legislativ din Romania``.

Acest document, odata adoptat de Parlament, va reglementa in mod unitar si coerent domeniul administratiei publice din Romania.

UCRAP realizeaza acest proiect cu ajutorul unui grup de lucru constituit din reprezentanti ai autoritatilor si institutiilor publice, ai societatii civile si ai mediului academic, precum si al unui grup tinta identificat in urma unei analize sociologice si care asigura relevanta la nivel de implementare a solutiilor identificate. Aceste institutii reprezinta trei arii - autoritatile administratiei publice centrale si locale, organizatii neguvernamentale si institutii de invatamant superior de profil.

Cele doua grupuri au fost consultate pana in prezent in cadrul a 12 reuniuni (ateliere de lucru, seminarii si forum de dezbatere).

In etapa de fundamentare au fost evidentiate si analizate disfunctionalitatile generate de reglementarile in vigoare, a fost realizata o analiza comparativa asupra cadrului normativ din domeniul administratiei publice de la nivelul a sapte state membre ale Uniunii Europene si au fost identificate, ierarhizate si selectate alternativele de solutionare a acestor disfunctionalitati.

``Un numar de 126 de disfunctionalitati au fost identificate in urma evaluarii a 145 de acte normative care reglementeaza domeniul administratiei publice din Romania si care au fost propuse pentru codificare. Membrii echipei din cadrul UCRAP alaturi de grupul de lucru si grupul tinta au formulat alternative de solutionare din care a fost selectata cate una pentru fiecare disfunctionalitate in parte, in functie de noua criterii de evaluare care au inclus stabilitatea legislativa, potentialul benefic asupra mediului economic si social, gradul de solutionare a problemelor constatate, precum si principiile bunei guvernari``, a mai spus Domnica Focsaneanu.

Codificarea legislativa este cel mai complex si eficient proces de remediere a disfunctionalitatilor din legislatie. Codul Administrativ va reglementa cinci domenii majore: administratia publica centrala, administratia publica locala, personalul din administratia publica, proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale si serviciile publice .

Proiectul Codului Administrativ, demarat in iulie 2009, va fi finalizat in toamna acestui an.



Citeşte mai multe despre:    Codul Administrativ al Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Salariatii din industria de armament vor beneficia de recunoasterea conditiilor speciale de munca si de flexibilizarea varstei de pensionare
02 Jul 2020 | 37

ICCJ: Actele procedurale depuse prin fax sau email dupa terminarea programului instantei sunt depuse in termen
24 Jun 2020 | 194

[VIDEO MCP Cabinet avocati] Flexicuritate si digitalizare in contextul noilor tendinte din piata muncii din Romania
23 Jun 2020 | 168

Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta
23 Jun 2020 | 52

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 178

Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta
17 Jun 2020 | 471



Articole Juridice

Distributia exclusiva si restrictionarea vanzarilor pasive
Sursa: Consiliul Concurentei - Ghidul privind intelegerile verticale

Acordurile verticale si acorduri de furnizare si distributie
Sursa: Consiliul Concurentei - Ghidul privind intelegerile verticale

Un salariat are dreptul, pentru perioada cuprinsa intre concedierea sa nelegala si reintegrarea sa in functia detinuta anterior, la concediu anual platit
Sursa: EuroAvocatura.ro

Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020

Mandatul dat in calitate de asociat unic si administrator al societatii, care vizeaza intreaga activitate comerciala a societatii are natura comerciala, iar nu civila
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2003 din 7 noiembrie 2019

Conflict de interese. Folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, decizia nr. 69/RC din 20 februarie 2020

Lipsa caracterului penal al faptei, raportata la valoarea derizorie a folosului obtinut
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 29/RC/2020