din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1905 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » PICCJ: Trimitere in judecata in dosarul angajarilor ilegale la MAI

PICCJ: Trimitere in judecata in dosarul angajarilor ilegale la MAI

  Publicat: 14 Jul 2011       1951 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Stiinta multidisciplinara auxiliara dreptului, cu metode proprii de cercetare,
Reglementata in cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala, consta in inaintarea instantei de judecata competente a doasrului de cercetare penala,
Procurori ai Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie au dispus, la data de 5 iulie 2011, prin rechizitoriu, trimiterea in judecata a inculpatilor:

Depasire a legalitatii,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Cristian Brian - membru al Parlamentului Romaniei.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Depasire a legalitatii,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Depasire a legalitatii,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Forma a participatiei penale ce consta in fapta unei persoane care, cu intentie, inlesneste sau ajuta in orice mod la savarsirea unei fapte prevazute in legea penala,
Depasire a legalitatii,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(Near money) (1) Instrumente financiare echivalente cu numerarul sau alte active care pot fi convertite cu usurinta in numerar fara a inregistra nici o pierdere, cum ar fi instrumentele financiare de credit guvernamentale si titlurile de participare la fondurile de piata monetara.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor care aduc atingere unor activitati de interes public sau altor activitati reglementate de lege,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Depasire a legalitatii,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Depasire a legalitatii,
Forma a participatiei penale ce consta in fapta unei persoane care, cu intentie, inlesneste sau ajuta in orice mod la savarsirea unei fapte prevazute in legea penala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Este persoana impotriva careia a fost pusa in miscare actiunea penala, moment din care acesta devine parte in procesul penal.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.

A� BACI CONSTANTIN CRISTIAN - chestor de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de secretar general in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor publice.

Inculpatul, in numele si pentru Ministrul Administratiei si Internelor, a aprobat ocuparea a trei posturi in cadrul Jandarmeriei Romane si a unui post in cadrul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Galati, desi, conform Ordinelor Ministrului Administratiei si Internelor si a prevederilor O.U.G. nr. 34/2009, ocuparea prin examen sau concurs a posturilor vacante din unitatile Ministerului Administratiei si Internelor si recrutarea personalului din sursa externa erau suspendate. Prin derogari ilegale de la ordinele mentionate au fost deblocate posturi, pe care au fost incadrati in randul cadrelor militare active ale Jandarmeriei Romane, numitii F.C., M.L.P. si S.A., iar in cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, numitul D.G..

Cei patru ``castigatori`` ai concursurilor nu au lucrat nicio zi in cadrul Jandarmeriei Romane sau Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, intrucat, la data la care acestia au fost numiti pe functii, au si fost transferati in unitati ale Inspectoratului General al Politiei Romane, cu aprobarea inculpatului Baci Constantin Cristian .

A� PATRASCU ADRIAN- chestor de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de director general al Directiei Generale Management Resurse Umane in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor publice.

Inculpatul a avizat in mod ilegal ocuparea a trei posturi in cadrul Jandarmeriei Romane si a unui post in cadrul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Galati, desi conform Ordinelor Ministrului Administratiei si Internelor si a prevederilor O.U.G. nr. 34/2009, ocuparea prin examen sau concurs a posturilor vacante din unitatile Ministerului Administratiei si Internelor si recrutarea personalului din sursa externa erau suspendate. Prin derogari ilegale de la ordinele mentionate au fost deblocate posturi, pe care au fost incadrati in randul cadrelor militare active ale Jandarmeriei Romane, numitii F.C., M.L.P. si S.A., iar in cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, numitul D.G..

A� OPRITESCU ION VALENTIN- comisar sef de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de director general al Directiei Generale Financiare in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor publice.

Inculpatul a incalcat dispozitiile legale privind exercitarea controlului financiar preventiv si a avizat incadrarea si salarizarea celor patru candidati in favoarea carora s-a organizat concursul in mod ilegal.

Desi, in temeiul atributiilor de serviciu, avea obligatia sa exercite asupra tuturor operatiunilor care afecteaza fondurile publice si/sau patrimoniului public, inclusiv operatiunile care vizeaza angajamentele legale si angajamentele bugetare, deschiderea si repartizarea de credite bugetare sau ordonantarea cheltuielilor, datorita faptului ca intregul demers urmarea sa creeze doar aparenta de legalitate, si-a dat acordul pentru scoaterea posturilor la concurs printr-o simpla semnatura formala, pe o nota-raport neinregistrata la compartimentul pe care il conducea si in absenta unui control financiar preventiv.

A� STOLERIU CONSTANTIN- subcomisar de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de ofiter in cadrul Directiei Generale Management Resurse Umane a Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii infractiunii de complicitate la abuz in serviciu contra intereselor publice.

Inculpatul, prin sprijinul acordat deblocarii ilegale a posturilor, destinate ocuparii exclusive de catre cei 4 persoane, a contribuit la incadrarea acestora fara drept in randul cadrelor militare active .

A� ANTONESCU OLIMPIODOR- general - locotenent, care la data savarsirii faptelor detinea functia de inspector general al Jandarmeriei Romane, sub aspectul savarsirii infractiunii de neglijenta in serviciu .

Inculpatul a aprobat componenta nominala a comisiilor de examen si procedura de examen contrar dispozitiilor prevazute in Ordinul Ministrului Administratiei si Internelor, in scopul exclusiv al incadrarii in randul cadrelor militare active a celor patru participanti, de altfel singurii candidati la concurs. De asemenea, in favoarea numitului F.C., care a fost numit ca sef al Directiei Financiare din cadrul Jandarmeriei Romane, prin incalcarea atributiilor de serviciu, a avizat transferul si practic promovarea acestuia in cadrul Politiei Romane - la Directia Generala Financiara a Ministerului Administratiei si Internelor, deci pe o functie prevazuta pentru gradul de general.

A� RUGINA GHEORGHE NICOLAIE- general de brigada, care la data savarsirii faptelor detinea functia de adjunct al inspectorului general al Jandarmeriei Romane, sub aspectul savarsirii infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice si fals intelectual.

Inculpatul a incalcat, cu stiinta, atributiile de serviciu, deoarece a efectuat demersuri in scopul ocuparii in cadrul examenului organizat, in favoarea si numai pentru cei patru candidati, ale caror dosare de inscriere nu le-a verificat nici macar formal. In acest mod, cei patru au fost incadrati, desi de la dosarele acestora de inscriere lipseau documente esentiale, care, in cazul unei competitii reale ar fi atras excluderea de la posibilitatea de a participa la concurs.

A� GRIGOROIU MARIAN VALENTIN- colonel, care la data savarsirii faptelor detinea functia de director al Directiei Resurse Umane din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane, sub aspectul savarsirii infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice si complicitate la fals intelectual.

Inculpatul si-a incalcat atributiile de serviciu care prevedeau obligatia ca posturile scoase la concurs sa fie publicate, cu cel putin 10 zile inainte de data concursului, la sediul unitatii, pe pagina de internet a institutiei organizatoare sau in presa scrisa. De asemenea, inculpatul nu a respectat prevederile legale, potrivit carora componenta comisiilor se stabileste cu cel putin 15 zile inainte de data desfasurarii concursului, iar, in calitate de membru al comisiei de concurs privind incadrarea postului de sef al Directiei financiare din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane, nu a verificat corectitudinea intocmirii dosarului de recrutare a candidatului F.C. din care lipseau mai multe documente obligatorii care ar fi atras, in cazul unei competitii oneste, descalificarea candidatului.

Probele administrate in cauza in cursul urmaririi penale au relevat urmatoarea situatie de fapt:

In toamna anului 2010, in cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane si al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, au fost deblocate posturi in scopul exclusiv al angajarii ilegale , a patru persoane, respectiv a numitului F.C. direct intr-o functie de autoritate publica din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, iar a celorlalti trei pe functii de ofiteri.

Datorita faptului ca realizarea acestui scop nu era posibila intr-o singura etapa si, in plus, era nevoie si de crearea unei aparente de legalitate a incadrarii acestora din sursa externa, in conditiile in care rigorile legale prevedeau pastrarea echilibrului bugetar menit sa reduca nivelul cheltuielilor bugetare la un nivel care sa permita respectarea angajamentelor interne si internationale asumate de Guvernul Romaniei, au fost demarate mai intai proceduri care sa creeze aparenta de nevoie pentru structuri ale Ministerului Administratiei si Internelor de personal din surse externe. Odata angajate in randul cadrelor active ale Ministerului Administratiei si Internelor, trei dintre acestia au fost transferati de la Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane la Inspectoratul General al Politiei Romane, iar al patrulea a ramas in cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.

Aceste demersuri, respectiv identificarea unor posturi vacante, apte a fi deblocate, organizarea concursurilor, componenta comisiilor, aparenta examinarii candidatilor au fost desfasurate prin incalcarea atributiilor de serviciu de catre inculpati, in functie de nivelul de decizie la care se aflau.

In acest context al organizarii concursurilor, inculpatii au intocmit, aprobat, avizat documente in baza carora a fost atins scopul final infractional al acestor activitati, respectiv incadrarea in functii.

Dosarul a fost inaintat, spre competenta solutionare, Inaltei Curti de Casatie si Justitie.



Citeşte mai multe despre:    PICCJ    Trimitere in judecata    Angajare ilegala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Fostul sef al DGSP Tulcea trimis in judecata pentru abuz in serviciu
15 Aug 2017 | 1646

Sinteza a cauzelor finalizate de procurorii DNA in luna februarie 2017, altele decat cele deja mediatizate
12 Mar 2017 | 1512

CCR. Conflict juridic de natura constitutionala intre Ministerul Public � PICCJ � DNA si Guvernul Romaniei
27 Feb 2017 | 2728

Cauzele finalizate de procurorii DNA in luna decembrie 2016, avand ca obiect infractiuni de fraudare a fondurilor europene, altele decat cele deja mediatizate
11 Jan 2017 | 2850

Cauzele finalizate de procurorii DNA in luna decembrie 2016, altele decat cele deja mediatizate
10 Jan 2017 | 2348

Decrete de numire in functia de procuror sef in cadrul PICCJ
05 Jan 2017 | 948



Articole Juridice

Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Procedura de Camera preliminara in procesul penal
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Nevoia de schimbare in Politia Romana
Sursa: EuroAvocatura.ro

Notar public trimis in judecata pentru abuz in serviciu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Suspendarea raportului de serviciu al functionarului public. Conditii
Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - Sentinta civila nr. 292/17.07.2020

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Conditiile de operare a retinerilor din salariu.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Decizia civila nr. 2314/2020 din 20.07.2020

Restituirea cauzei la parchet in ipoteza excluderii probelor administrate in cursul urmaririi penale
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, completul de 2 judecatori de camera preliminara, incheierea nr. 90 din 6 februarie 2020

Lipsa de aparare. Avocat din Baroul Constitutional "Bota Pompiliu"
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova - Sentinta penala Nr. 224 din 03.06.2011