Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » Conturile UE sunt fiabile, dar platile sunt in continuare afectate de un nivel semnificativ de eroare

Conturile UE sunt fiabile, dar platile sunt in continuare afectate de un nivel semnificativ de eroare

  Publicat: 10 Nov 2011       1538 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Potrivit concluziei Curtii de Conturi Europene (CCE), conturile aferente exercitiului 2010 prezinta in mod fidel situatia financiara a Uniunii Europene, precum si rezultatele operatiunilor acesteia si fluxurile sale de numerar pentru exercitiul 2010.

Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Denumire data monedei unice europene.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Denumire data monedei unice europene.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,

Totusi, platile subiacente acestor conturi au fost in continuare afectate de un nivel semnificativ de eroare, indicele de eroare estimat fiind de 3,7 % pentru o valoare totala a cheltuielilor UE de 122,2 miliarde de euro. Indicele de eroare nu reprezinta o estimare cu privire la fraude, ci reflecta estimarea de catre CCE a gradului de nerespectare a normelor care reglementeaza cheltuielile, exemple de astfel de situatii incluzand: incalcarea normelor privind achizitiile publice, declararea de costuri neeligibile sau calculate incorect pentru proiecte care primesc cofinantare din partea UE sau supradeclararea suprafetelor de teren de catre fermieri. Sistemele de control testate din diversele domenii ale bugetului UE continuau sa fie doar partial eficace in asigurarea regularitatii platilor.

Grupul de politici Coeziune, energie si transporturi s-a dovedit a fi domeniul de cheltuieli al UE cel mai vulnerabil la erori, cu un indice estimat de eroare de 7,7 %. Acest indice este mai mare decat cel pentru 2009 si, in acelasi timp, explica usoara crestere inregistrata la nivelul indicelui de eroare estimat pentru ansamblul bugetului. Statele membre poarta o parte a raspunderii, intrucat au fost, din nou, doar partial eficace in prevenirea sau in detectarea si corectarea erorilor. In plus, exista in continuare riscuri ridicate la nivelul platilor intermediare si finale pentru grupurile de politici Ajutorul extern, dezvoltarea si extinderea si Cercetare si alte politici interne.

Pentru majoritatea cheltuielilor UE, indicele de eroare a ramas relativ stabil fata de 2009. Pentru Agricultura si resurse naturale, indicele de eroare estimat a fost de 2,3 %. Platile directe din cadrul Sistemului integrat de administrare si control (IACS), carora le-au corespuns aproape 40 de miliarde din totalul de 56,8 miliarde de euro cheltuite in acest domeniu, nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare.

Pe langa conformitatea cu legile si reglementarile in vigoare, un alt obiectiv care ar trebui tintit de cheltuielile UE este eficacitatea. In acest sens, Comisia si statele membre ar trebui sa acorde o mai mare atentie stabilirii unor obiective de tip SMART (definite in mod exact, masurabile, pertinente, realizabile si cu termene de indeplinire precise) atunci cand planifica programele de cheltuieli ale UE, precum si gestionarii riscurilor care pot afecta punerea in aplicare a actiunilor. O buna raportare cu privire la performanta este esentiala pentru a asigura darea de seama pentru actul de gestiune de catre cei care sunt responsabili de administrarea bugetului UE.

Presedintele CCE, Vitor Caldeira, a declarat astazi Comisiei pentru control bugetar a Parlamentului European: Raportul anual 2010 reitereaza mesajul-cheie al rapoartelor din anii anteriori. In pofida ameliorarii treptate a sistemelor, de-a lungul mai multor ani, continua sa existe riscuri semnificative la adresa regularitatii platilor, care nu pot fi combatute pe deplin decat prin reformarea cadrelor legislative si prin remodelarea sistemelor de control . Propunerile vizand legislatia sectoriala care urmeaza sa reglementeze cheltuielile incepand cu anul 2014 reprezinta un prilej de a implementa aceste solutii. Insa, asa cum am subliniat si anul trecut, reformele trebuie sa fie axate pe imbunatatirea calitatii de ansamblu a cheltuielilor. Acest lucru inseamna imbunatatirea gestiunii si a combaterii riscurilor la adresa regularitatii si a performantei, concomitent cu reducerea costurilor mecanismelor de control .

Este pentru prima data cand CCE publica indici de eroare estimati, atat pentru ansamblul bugetului UE, cat si pentru grupuri de domenii de politici. Indicii de eroare se calculeaza prin extrapolarea erorilor cuantificabile detectate in esantioanele de operatiuni auditate. CCE compara indicele de eroare estimat cu un prag de semnificatie de 2 % pentru a determina - bazandu-se si pe alte probe de audit - daca nivelul de eroare este semnificativ.

Prezentarea de azi, la Bruxelles, a Raportului anual 2010 in fata Comisiei pentru control bugetar a Parlamentului European va pune in miscare procedura de descarcare de gestiune privind executia bugetului UE pentru exercitiul financiar 2010. Presedintele CCE, Vitor Caldeira, va prezenta Raportul anual 2010 si in fata Parlamentului European in sesiune plenara, marti, 15 noiembrie, la Strasbourg, precum si in fata Consiliului Afaceri Economice si Financiare (ECOFIN), la sfarsitul lunii noiembrie.



Citeşte mai multe despre:    Curtea de Conturi    Disciplina bugetara    CCE

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

RIL admis: recuperarea prejudiciului produs de salariat - momentul de inceput al termenului de prescriptie extinctiva
05 Jun 2019 | 1347

Monitorul Oficial din data de 29 martie 2017
29 Mar 2017 | 1395

Monitorul Oficial din data de 16 ianuarie 2017
16 Jan 2017 | 1591

Constitutionalitate. Art. 82 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 ref. la pensionarea personalului din sistemul de justitie
11 May 2016 | 4125

Invitatie la cea de-a doua editie a Conferintei Nationale de Contencios Administrativ
12 Feb 2016 | 1961

12 persoane au fost trimise in judecata in dosarul retrocedarilor frauduloase
10 Apr 2015 | 1968



Articole Juridice

Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Jurisprudenţă

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Actiune impotriva unui fost functionar public pentru recuperarea prejudiciului produs in perioada in care a avut aceasta calitate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 109/23 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Recuperarea prejudiciului cauzat angajatorului de salariat. Incheierea notei de constatare nu echivaleaza cu probarea de catre angajator a intrunirii conditiilor platii nedatorate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI Decizia nr. 836/ 31.03.2020

Efectele Deciziei nr. 19/2019 pronuntata de ICCJ in ceea ce priveste curgerea termenului de prescriptie in cazul in care prejudiciul angajatorului este constatat prin decizie a Curtii de Conturi
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI Decizia nr. 4957/ 05.11.2019