Regulamentul privind marca comunitara1 prevede ca inregistrarea unei marci trebuie respinsa pentru anumite motive expres prevazute de acesta. Astfel, se respinge intre altele inregistrarea marcilor lipsite de caracter distinctiv2 si a semnelor constituite exclusiv din forma care da o valoare substantiala produsului3.In septembrie 2003, intreprinderea daneza Bang & Olufsen A/S a solicitat Oficiului pentru Armonizare in cadrul Pietei Interne (OAPI) inregistrarea ca marca comunitara a urmatorului semn tridimensional: OAPI a respins cererea pentru motivul ca marca solicitata este lipsita de caracter distinctiv.In decembrie 2005, Bang & Olufsen a sesizat Tribunalul cu o actiune in anularea acestei decizii.Prin Hotararea din 10 octombrie 20074, Tribunalul a admis aceasta actiune, stabilind ca OAPI a savarsit o eroare de drept atunci cand a considerat ca marca solicitata este lipsita de caracter distinctiv. Procedand in conformitate cu hotararea Tribunalului, OAPI a adoptat o noua decizie, prin care a examinat cererea de inregistrare a acestui semn in temeiul altor motive absolus de refuz si a decis ca semnul mentionat este constituit exclusiv din forma care da o valoare substantiala produsului. In consecinta, acesta a respins cererea de inregistrare . Prin urmare, Bang & Olufsen a sesizat din nou Tribunalul in vederea anularii celei de a doua decizii. In hotararea pronuntata astazi, Tribunalul arata, in primul rand, ca OAPI are obligatia sa examineze din oficiu faptele pertinente care l-ar putea determina sa aplice un motiv absolut de refuz. Or, regulamentul enumera diversele motive absolute de refuz care pot fi opuse cererii de inregistrare a unei marci, fara a preciza ordinea in care trebuie examinate aceste motive. In plus, fiecare dintre motivele de refuz al inregistrarii este independent de celelalte si necesita o examinare separata. In aceste conditii, nu exista niciun motiv care sa impiedice examinarea de catre camera de recurs a unui motiv de refuz ulterior examinarii unui alt motiv.In al doilea rand, Tribunalul aminteste ca forma unui produs figureaza printre semnele susceptibile sa constituie o marca . Astfel, pot constitui marci comunitare toate semnele care pot avea o reprezentare grafica, precum cuvintele, desenele, forma produsului si ambalajul sau, cu conditia ca aceste semne sa permita distinctia intre produsele sau serviciile unei intreprinderi si cele ale altora. Cu toate acestea, nu se pot inregistra semnele constituite exclusiv din forma care da o valoare substantiala produsului.Or, constata Tribunalul, in speta, forma pentru care s-a solicitat inregistrarea prezinta un design cu totul deosebit. Potrivit Tribunalului, acest design este un element esential al strategiei de marca a Bang & Olufsen si mareste valoarea produsului in cauza. In plus, din extrasele de pagini de internet privind distribuitori, vanzari la licitatie sau vanzari ale unor produse de ocazie, reiese ca trasaturile estetice ale acestei forme sunt subliniate in primul rand si ca o astfel de forma este perceputa ca un fel de sculptura pura, zvelta si atemporala pentru reproducerea muzicii, aceasta perceptie constituind un element esential in promovarea vanzarilor.In consecinta, Tribunalul hotaraste ca OAPI nu a savarsit nicio eroare atunci cand a considerat ca, independent de celelalte caracteristici ale produsului in cauza, forma pentru care s-a solicitat inregistrarea da o valoare substantiala acestui produs.Asadar, Tribunalul respinge actiunea formulata de Bang & Olufsen. 1 Regulamentul (CE) nr. 40/94 al Consiliului din 20 decembrie 1993 privind marca comunitara (JO 1994, L 11, p. 1, Editie speciala, 17/vol. 1, p. 146), cu modificarile ulterioare [inlocuit prin Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009 privind marca comunitara (JO L 78, p. 1)].2 In temeiul articolului 7 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul nr. 40/94.3 In temeiul articolului 7 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul nr. 40/94.4 Hotararea Tribunalului din 10 octombrie 2007, Bang & Olufsen/OAPI (Forma unui difuzor) (T-460/05).
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Calculul termenului de preaviz prin lumina Deciziei ICCJ nr. 8/20.05.2024 Sursa: MCP avocati
Anularea executarii silite in cazul cesiunii de creanta Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Perimarea executarii silite. Termenul de invocare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Inregistrarea la EUIPO unei marci sonore prezentate in format audio Sursa: EuroAvocatura.ro
Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020
Decizia C.C.R. nr. 830/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OUG 28/1999 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Anularea de catre instanta a deciziei de suspendare a raporturilor de munca. Repunerea salariatei in situatia anterioara concedierii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 3381 din 21.06.2016
Utilizarea unor fotografii in cadrul unei emisiuni tv. Nume patronimic inregistrat ca marca. Neindeplinirea cerintei legale a utilizarii semnului pentru servicii cu titlu de marca Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 104 din 22 ianuarie 2016
Incalcarea dreptului exclusiv al titularului marcii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie -Sectia I civila, decizia nr. 891 din 18 martie 2014