In luna ianuarie 2004, Handicare Holding BV a formulat la OAPI (Oficiul marcii comunitare) o cerere de inregistrare ca marca comunitara a unui semn figurativ compus din termenul ``BEATLE``, pentru aparate de locomotie (aparate rulante electrice) pentru persoane cu mobilitate redusa.Apple Corps Ltd., intreprindere constituita de grupul ``The Beatles``, s-a opus acestei cereri, invocand diversele sale marci comunitare si nationale anterioare, printre care marca verbala ``BEATLES`` si mai multe marci figurative compuse din termenul ``BEATLES`` sau ``THE BEATLES``.La 31 mai 2010, OAPI a respins cererea formulata de Handicare, considerand ca, avand in vedere similitudinea semnelor, renumele considerabil dobandit de mult timp de marcile anterioare ale Apple Corps si suprapunerea publicurilor relevante ale celor doua marci, era posibil ca prin utilizarea marcii solicitate, Handicare sa obtina un profit necuvenit din renumele si din atractia durabila ale marcilor detinute de Apple Corps. Prin urmare, OAPI a concluzionat ca exista un risc serios de a se aduce atingere marcilor anterioare al caror titular este Apple Corps.Handicare, devenita You-Q BV dupa introducerea acestei cauze, a solicitat Tribunalului anularea acestei decizii.Prin hotararea pronuntata astazi, Tribunalul confirma analiza efectuata de OAPI si respinge actiunea .Mai intai, Tribunalul considera ca OAPI putea concluziona, pe baza elementelor prezentate, in special cu privire la vanzarile de discuri ale grupului Beatles, ca marcile anterioare THE BEATLES si BEATLES se bucura de un renume important in ceea ce priveste inregistrarile sonore, inregistrarile video si filmele si de un renume, desi mai redus, pentru produsele derivate, precum jucariile si jocurile. In continuare, in opinia Tribunalului, OAPI a considerat in mod intemeiat ca semnele in conflict sunt foarte similare din punct de vedere vizual, fonetic si conceptual.Pe de alta parte, aceste marci au un caracter distinctiv, astfel incat, atunci cand le intalneste, marele public, in special in statele neanglofone ale Uniunii, se va gandi imediat la grupul eponim si la produsele acestuia.De asemenea, in mod intemeiat OAPI a subliniat ca exista o suprapunere intre cele doua publicuri vizate de semnele in conflict, intrucat persoanele cu mobilitate redusa fac parte si din marele public vizat de marcile anterioare.Pe cale de consecinta, OAPI putea sa deduca in mod corect din aceste elemente ca in pofida diferentei dintre produsele in cauza, intre semnele in conflict exista o legatura . Prin urmare, in considerarea existentei acestei legaturi, publicul relevant, chiar in lipsa unui risc de confuzie, ar ajunge sa transfere valorile marcilor anterioare asupra produselor acoperite de marca solicitata.
Chiar dupa 50 de ani de existenta, imaginea transmisa de marcile anterioare continua sa aiba acceptia de tinerete si de o anumita contra-cultura a anilor 60, care beneficiaza in continuare de o imagine pozitiva. Or, aceasta imagine pozitiva ar putea fi profitabila pentru produsele vizate de marca solicitata, intrucat publicul relevant, tocmai din cauza dizabilitatii suferite, ar fi atras in mod special de imaginea foarte pozitiva de libertate, de tinerete si de mobilitate legata de marcile BEATLES si THE BEATLES, si aceasta cu atat mai mult cu cat o parte a publicului vizat de produsele You-Q face parte din generatia persoanelor care au cunoscut produsele Beatles in anii 60 si dintre care unele persoane pot fi in prezent interesate de produsele vizate de marca solicitata.
Acest transfer de imagine ar permite prin urmare You-Q sa isi introduca pe piata propria marca fara a se expune la riscuri importante si fara a trebui sa suporte costurile de lansare, in special costurile cu publicitatea, ale unei marci nou create. Astfel, Tribunalul concluzioneaza ca OAPI a considerat in mod intemeiat ca este posibil ca prin utilizarea marcii solicitate, You-Q sa obtina un profit necuvenit din renumele si din atractia durabila ale marcilor apartinand Apple Corps.Hotararea in cauza T-369/10 You-Q BV/OAPI
Inregistrarea la EUIPO unei marci sonore prezentate in format audio Sursa: EuroAvocatura.ro
Necesitatea examinarii gradului redus de similitudine a marcilor in conflict Sursa: EuroAvocatura.ro
CJUE: Noi instructiuni practice pentru parti. Faza scrisa si orala a procedurii Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul de acces la documentele continute in dosarul unei cereri de autorizare a introducerii pe piata a medicamentelor Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Un semn care evoca marijuana nu poate fi inregistrat Sursa: EuroAvocatura.ro
Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Initiativa cetateneasca europeana. Situatia regiunilor cu minoritate nationala Sursa: EuroAvocatura.ro
In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara. Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003
Marca comunitara. Procedura de opozitie. Cerere de inregistrare a marcii comunitare verbale Pronuntaţă de: T-571/11, Hotararea din 20/03/2013. El Corte Ingles/OHMI - Chez Gerard (CLUB GOURMET)