din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3100 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Comercial » Calatorii trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare

Calatorii trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare

  Publicat: 22 Nov 2012       3758 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Comercial  


Calatorii din transportul feroviar trebuie sa fie informati cu privire la intarzierile sau la anularile trenurilor care reprezinta principalele legaturi feroviare, oricare ar fi intreprinderea feroviara care le asigura

Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Gestionarul de infrastructura feroviara are obligatia de a furniza intreprinderilor feroviare, in timp real, toate informatiile cu privire la legaturile asigurate de celelalte intreprinderi

Intreprinderea feroviara Westbahn Management GmbH furnizeaza servicii de transport feroviar de calatori in Austria pe traseul Viena-Salzburg. OBB-Infrastruktur AG este gestionarul de infrastructura feroviara din Austria si administreaza cea mai mare parte a retelei de cale ferata din Austria, inclusiv traseul Viena-Salzburg. Aceasta dispune de datele in timp real cu privire la pozitia tuturor trenurilor care circula pe reteaua de cale ferata austriaca pe care o administreaza. Aceste date sunt transmise diferitelor intreprinderi feroviare atunci cand ele privesc trenurile intreprinderilor respective.

Westbahn Management a solicitat A�BB-Infrastruktur sa ii furnizeze in timp real datele referitoare la trenurile celorlalte intreprinderi feroviare pentru a putea sa isi informeze calatorii cu privire la orele de plecare reale ale trenurilor si sa asigure legaturile. A�BB-Infrastruktur a refuzat sa permita accesul la aceste informatii pentru motivul ca, in principiu, ea transmite doar datele aferente intreprinderii feroviare in cauza. Aceasta a recomandat Westbahn Management sa incheie un acord cu celelalte intreprinderi feroviare prin care acestea sa accepte transmiterea datelor proprii.

Nu s-a putut insa incheia niciun acord de acest tip intre Westbahn Management si celelalte intreprinderi feroviare. Intrucat a considerat ca netransmiterea acestor date contravine dreptului Uniunii1, Westbahn Management a introdus o cerere la Schienen-Control Kommission, instanta competenta sa solutioneze litigiile din domeniul feroviar.

Prin intermediul intrebarilor preliminare adresate Curtii de Justitie, Schienen-Control Kommission doreste sa afle, pe de o parte, daca informatiile cu privire la principalele legaturi feroviare trebuie sa cuprinda, pe langa orele de plecare programate, si intarzierile sau anularile cu privire la aceste legaturi, si mai ales cele referitoare la celelalte intreprinderi feroviare. Pe de alta parte, aceasta solicita Curtii sa stabileasca daca gestionarul de infrastructura are obligatia de a furniza in mod nediscriminatoriu datele in timp real cu privire la pozitia trenurilor administrate de celelalte intreprinderi feroviare atunci cand aceste trenuri asigura principalele legaturi.

In hotararea pronuntata Curtea subliniaza ca, pentru a respecta interesele calatorilor, precum si obiectivele generale urmarite de dreptul Uniunii, informatiile furnizate calatorilor trebuie sa le fie utile.

In aceasta privinta, informatiile referitoare la intarzierile sau la anularile legaturilor feroviare de care calatorii ar fi putut avea cunostinta consultand panourile de afisaj inaintea plecarii, presupunand ca acestea erau cunoscute la acel moment, constituie elemente care trebuie de asemenea comunicate calatorilor in cazul in care aceste intarzieri sau anulari de trenuri survin dupa plecare. In caz contrar, dupa plecare, calatorii ar fi informati numai cu privire la orarul de plecare programat al principalelor legaturi feroviare, dar nu si cu privire la schimbarile survenite dupa plecare, iar informatiile care ii sunt comunicate sunt, in consecinta, desuete. Intreprinderile feroviare au, asadar, obligatia sa furnizeze in timp real informatii privind principalele legaturi feroviare.

Curtea constata ca aceasta obligatie vizeaza toate legaturile feroviare principale, atat pe cele ale intreprinderii feroviare in cauza, cat si pe cele asigurate de celelalte intreprinderi. O interpretare restrictiva a informatiilor la care trebuie sa aiba acces calatorii ar impiedica transferul lor. Aceasta ar pune in discutie obiectivul de informare urmarit de dreptul Uniunii, determinandu-i pe acestia sa prefere marile intreprinderi feroviare care ar fi in masura sa le furnizeze in timp real informatii referitoare la toate etapele calatoriei lor.

Referitor la obligatiile gestionarului de infrastructura feroviara, Curtea remarca faptul ca, pentru a asigura o concurenta echitabila pe piata transportului feroviar de calatori, trebuie sa se garanteze ca toate intreprinderile feroviare sunt in masura sa furnizeze acestora din urma un serviciu de o calitate comparabila. Prin urmare, pentru ca intreprinderile feroviare sa isi exercite dreptul de acces la infrastructura feroviara, gestionarul de infrastructura trebuie sa furnizeze acestora informatii in timp real cu privire la principalele legaturi asigurate de celelalte intreprinderi feroviare.

In acest context, Curtea arata ca nu se poate considera ca informatiile disponibile pe panourile de afisaj din diferite gari ar avea un caracter confidential sau sensibil care ar impiedica divulgarea lor catre diversele intreprinderi feroviare interesate.

In consecinta, Curtea apreciaza ca gestionarul de infrastructura feroviara are obligatia de a furniza intreprinderilor in mod nediscriminatoriu si in timp real datele cu privire la trenurile exploatate de celelalte intreprinderi feroviare atunci cand aceste trenuri asigura principalele legaturi.



Hotararea in cauza C-136/11 Westbahn Management GmbH/OBB-Infrastruktur AG

1 Regulamentul (CE) nr. 1371/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind drepturile si obligatiile calatorilor din transportul feroviar (JO L 315, p. 14) si Directiva 2001/14/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 februarie 2001 privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si certificarea in materie de siguranta (JO L 75, p. 29, Editie speciala, 07/vol. 8, p. 66), astfel cum a fost modificata prin Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 29 aprilie 2004 (JO L 164, p. 44, Editie speciala, 07/vol. 14, p. 62).





Citeşte mai multe despre:    Curtea de Justitie a Uniunii Europene    Calatori    Transporturi    Transport feroviar

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre
Sursa: EuroAvocatura.ro

Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa)
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020