din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1209 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Penal » Procese deschise ca urmare a vatamarilor cauzate de rasturnari si probleme ale air-bag-urilor

Procese deschise ca urmare a vatamarilor cauzate de rasturnari si probleme ale air-bag-urilor

  Publicat: 25 Aug 2008       3896 citiri       Sursa: Wikimedia.org        Secţiunea: Drept Penal  


1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Vatamari si decese in accidente cu rasturnari si avarii grave,ce puteau fi prevenite, provocate de nedeschiderea/neumflarea ori prin deschiderea cu intarziere a air-bag-urilor din cauza senzorilor defectuosi ai acestora

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Evenimentul care implica un numar de victime, care necesita declansarea unui plan special de interventie utilizand forte de interventie suplimentare fata de cele aflate de garda la momentul respectiv.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Procese deschise din cauza air-bag-urilor au fost inaintate in Justitie ca urmare a vatamarilor grave si a deceselor produse de deschiderea prea agresiva sau, din contra, cu intarziere a air-bag-urilor sau din cauza neumflarii acestora. Vatamarile produse de deschiderea agresiva includ: traumatisme cervicale, rani la ochi, orbire, decapitare partiala, paraplegie si chiar decesul , conform unei statistici realizate de Lawrence Baron, cel mai celbru avocat din USA specializat in procese care au ca obiect daunele si vatamarile produse de sistemele airbag. Baron este cel mai titrat avocat american in domeniu, avand o experienta de 18 ani NUMAI in acest tip de procese, experienta sa fiind una iesita din comun iar cazurile sale fiind incheiate cu succese rasunatoare si obtinerea de despagubiri pentru victimele nefunctionarii sistemelor airbag.
Nedeschiderea air-bag-urilor laterale sau a celor din plafon intr-un accident cu rasturnare pot face diferenta intre viata si moarte. Un sistem de air-baguri in plafon poate preveni vatamarile capului si impactul cu podeaua in accidentele cu rasturnare a autoturismului. In litigiile ce pun la indoiala conformitatea produselor, air-bag-urile sunt definite prin diferiti termeni, inclusiv air-bag-uri agresive,air-bag-uri mai putin agresive,air-bag-uri deloc agresive, air-bag-uri inteligente, air-bag-uri de ultima generatie, air-bag-uri laterale pentru pasager, pentru sofer, air-bag-uri pentru plafon, pentru rasturnari, pentru impact lateral, sau pur si simplu "air-bag".



Producatorii de air-bag-uri si cei de automobile sustin ca a fost demonstrata eficacitatea acestora in atingerea scopului pentru care au fost concepute.Totusi, un air-bag ce salveaza viata unui adult, poate ucide un copil. Producatorii au inceput sa instaleze air-bag-uri laterale pentru sofer la sfarsitul anilor 1980, pe laterala pentru pasager la inceputul anilor 1990 si in camionete usoare la jumatatea anilor 1990. Majoritatea air-bag-urilor din autoturisme fapricate inainte de 1998, nu erau concepute in sistem de 2 timpi. Cele mai noi de 1998 sunt numite si air-bag-uri inteligente, de ultima generatie. Cele dinainte de 1998 erau mult mai agresive decat era nevoie la incidentele produse la viteze mici.
La viteze mai mici cu pasageri mai mici si soferi mai mici, in special femei si copii, tineri, forta prea mare la impact la viteze de pana la 200m/h poate avea rezultate dezastruoase. Vatamari grave, incluzand : traumatisme cervicale, rani la ochi, orbire, decapitare partiala, paraplegie sua chiar decesul au rezultat ca urmare adeschiderii air-bag-urilor au constituit tot atatea cazuri deferite judecatorilor americani de catre Lawrence Baron iar expertizele tehnice si medicale efectuate in aceste procese, au demonstrat faptul ca aceste sisteme prezinta inca deficiente care pun in pericol grav viata oamenilor. Iar culpa companiilor producatoare de masini care instaleaza asemenea sisteme air-bag care ulterior isi dovedesc lipsa de functionare, consta in faptul ca, la vanzarea masinii ori in brosurile de comercializare, aceste sisteme air-bag sunt prezentate drept INFAILIBILE si chiar se cere consumatorului sa plateasca un pret mai mare, echivalent cu gradul mai mare de siguranta oferit de acestea, care insa nu se traduce mereu si in realitate in caz de producere a unui accident . " Atunci compania care a produs masina trebuie sa raspunda si sa plateasca pentru ca a inselat asteptarile consumatorului care a platit mai mult ca sa aiba parte de siguranta mai mare" spune Baron.
Sistemul de baza al air-bag-urilor are 3 componente de baza: un modul al air-bag-ului, senzori si un modul computerizat. Unele sisteme pot avea un buton care permite dezactivarea manuala a air-bag-uli lateral al pasagerului. Senzorii masoara viteza de decelerare a autoturismului, astfel ca viteza sa si severitatea pagubelor nu sunt cei mai buni indicatori pentru deschiderea air-bag-urilor. In majoritatea rasturnarilor , air-bag-urile nu se deschid din cauza decelerarii autoturismului din timpul rasturnarii incetinite. In plus, deschidrea unui air-bag in timpul unei rasturnari poate creste gravitatea ranilor pasagerului, daca persoana respectiva nu este la locul ei sau centura de siguranta nu functioneaza corespunzator.




Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...