din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1663 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala » Exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala

Exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala

  Publicat: 23 Nov 2007       6644 citiri        Secţiunea: Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala  


Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Decizia nr. 415 din 14 iulie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 679 din 28 iulie 2005

Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Traducatoriul autorizate este un traducator specializat in stiinte juridice, si care este abilitat in mod oficial de catre Ministerul de Justitie pentru realizarea de traduceri ale documentelor oficiale sau de uz international.
Act procedural prin care organul de urmarire penala, instanta de judecata, in procese penale sau civile, ori alt organ de jurisdictie dispune ca o persoana sa se prezinte in fata sa la o data determinata, in legatura cu un proces.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Legea privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Solutie dispusa de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Institutie constituita cu scopul de a apara drepturile si libertatile cetatenilor
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Procedura de extradare in care Romania are calitatea de stat solicitat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act procedural, prevazut in sectiunea IV, cap. I, t. IV, C. proc. pen., partea generala.
Act procedural, prevazut in sectiunea IV, cap. I, t. IV, C. proc. pen., partea generala.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Prevazuta in sectiunea II, cap. III, t. III, C. proc. pen., partea speciala,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reglementata in cap. II, t. I, art. 9 pen., partea generala,
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Act procedural, prevazut in sectiunea IV, cap. I, t. IV, C. proc. pen., partea generala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Legea privind cooperarea judiciară internaţională �n materie penală
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala, exceptie ridicata de Gundogdu Mahmut in Dosarul nr. 4.125/2005 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penala.

La apelul nominal se prezinta personal autorul exceptiei si doamna Magda Vasiliu, traducator autorizat. Procedura de citare a fost legal indeplinita.
Aparatorul autorului exceptiei, domnul Iulian Rusu, a depus la dosar o cerere prin care solicita acordarea unui nou termen de judecata, deoarece se afla in imposibilitate de a se prezenta din motive medicale.

Cu privire la aceasta cerere autorul exceptiei a aratat initial ca si-o insuseste, dupa care a revenit asupra ei precizand ca lasa la aprecierea Curtii sa se pronunte asupra oportunitatii acordarii unui nou termen, cu mentiunea ca nu doreste sa fie extradat din Romania.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a cererii formulate de aparatorul autorului exceptiei, deoarece procedura de extradare este o procedura speciala care impune solutionarea unei asemenea cauze in regim de maxima celeritate.

Curtea constata ca intreaga procedura reglementata de Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala este o procedura speciala, derogatorie de la dreptul comun, care impune judecarea cauzei cu celeritate. De altfel, sesizarea Curtii a fost formulata in forma scrisa si a fost motivata de autor prin aparatorul ales, astfel ca instanta de control constitutional are toate datele necesare pentru a se pronunta asupra exceptiei. Celelalte probleme ce tin de solutionarea cererii de extradare excedeaza competentei Curtii Constitutionale, ele fiind atributul exclusiv al instantei de judecata .
Curtea, in temeiul art. 14 din Legea 47/1992 si al art. 156 din Codul de procedura civila, respinge cererea de acordare a unui nou termen.
Cauza se afla in stare de judecata .
Autorul exceptiei solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate asa cum a fost formulata in scris de aparatorul sau.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca nefondata, deoarece prin exercitarea unei cai de atac odata cu fondul nu se impieteaza asupra dreptului la recurs efectiv si asupra dreptului referitor la un proces echitabil, atata vreme cat legiuitorul a oferit partii interesate posibilitatea de a uza de o cale de atac.
De asemenea, nu poate fi primita, in situatia amanarii predarii, nici critica referitoare la intinderea duratei de arestare provizorie in vederea extradarii, intrucat aceasta procedura este reglementata prin mai multe articole care limiteaza prelungirea masurii arestarii provizorii. Astfel, potrivit art. 45 alin. (7) si (8) din Legea 302/2004, arestarea provizorie inceteaza de drept daca persoana extradata nu este preluata pentru predare de autoritatile competente ale statului solicitant, in termen de 15 sau 30 de zile de la data convenita, conform art. 59. Prin urmare, exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si sub acest aspect.

CURTEA,

avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
Prin Incheierea din 11 iulie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 4.125/2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala.
Exceptia a fost ridicata de Gundogdu Mahmut in dosarul cu numarul de mai sus, avand ca obiect solutionarea unui recurs formulat impotriva Sentintei penale nr. 73 din 24 mai 2005 prin care s-a admis cererea de extradare formulata de autoritatile judiciare din Republica Turcia.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 45 alin. (3) din Legea 302/2004 aduc atingere dispozitiilor constitutionale ale art. 23 alin. (7) potrivit carora �Incheierile instantei privind masura arestarii preventive sunt supuse cailor de atac prevazute de lege�. Or, din dispozitia legii speciale rezulta ca recursul impotriva masurii arestarii provizorii dispuse in vederea extradarii este conditionat de judecarea cauzei. Prin urmare, textul criticat nu ofera o cale de atac accesibila si disponibila prin care sa-i fie protejate drepturile garantate de art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale referitor la dreptul la un recurs efectiv.
In ceea ce priveste art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004, autorul exceptiei arata ca in cazul amanarii extradarii care este o procedura ulterioara celei judiciare, persoana arestata nu poate fi pusa in libertate deoarece nu exista un text de lege care sa reglementeze aceasta masura . Prin urmare, persoanei interesate ii este ingradit accesul liber la justitie datorita imposibilitatii exercitarii unor cai de atac.
Cu privire la celelalte texte invocate in sustinerea prezentei exceptii, autorul nu a aratat in mod concret in ce consta contrarietatea dispozitiilor legale criticate cu acestea.
Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala opineaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Legea 302/2004 reglementeaza, intre altele, procedura extradarii, procedura speciala, care impune judecarea cu celeritate a unor astfel de cereri. De aceea, termenele prevazute pentru sesizarea instantei si judecarea in fond si in recurs sunt limitate la perioade scurte de timp, fara ca prin aceasta sa fie ingradite drepturile constitutionale sau conventionale. Este de remarcat ca in astfel de cauze nu este vorba de o masura preventiva in sensul dispozitiilor Codului de procedura penala, ci de o masura provizorie care sa permita solutionarea cererii intr-o perioada scurta de timp, tocmai pentru ca prin aceasta masura sa nu fie afectata libertatea celui in cauza pe o perioada mai mare de 180 de zile .
Oricum, hotararea prin care instanta de fond a luat masura arestarii provizorii este supusa recursului odata cu fondul cauzei, stabilindu-se si in aceasta materie o cale de atac de natura a nu ingradi celui in cauza drepturile prevazute de Constitutie sau de Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinand incheierea de sesizare, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 594 din 1 iulie 2004, cu urmatorul continut:

-Art. 45 alin. (3) - Arestarea provizorie si sesizarea instantei:
"Arestarea provizorie in vederea extradarii se dispune si este prelungita de acelasi complet investit cu solutionarea cererii de extradare, printr-o incheiere data in camera de consiliu si care nu poate fi atacata cu recurs decat impreuna cu hotararea pronuntata asupra cererii de extradare .�;
-Art. 60 alin. (4) - Predarea amanata:
"In cazul amanarii predarii persoanei a carei extradare a fost aprobata, instanta emite un mandat de arestare provizorie in vederea extradarii. In cazul in care persoana extradata se afla, la momentul admiterii cererii de extradare, sub puterea unui mandat de arestare preventiva sau de executare a pedepsei inchisorii emis de autoritatile judiciare romane, mandatul de arestare provizorie in vederea extradarii intra in vigoare de la data incetarii motivelor care au justificat amanarea .�

Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 15 alin. (2) privind principiul neretroactivitatii legii, ale art. 21 privind Accesul liber la justitie coroborat cu ale art. 11 alin. (2) referitoare la apartenenta la dreptul intern a tratatelor ratificate de Parlament si ale art. 20 referitoare la Tratatele internationale privind drepturile omului, ale art. 23 referitoare la Libertatea individuala si ale art. 129 privind Folosirea cailor de atac, precum si ale art. 6 pct. 1 privind Dreptul la un proces echitabil si art. 13 referitor la Dreptul la un recurs efectiv, ambele din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine urmatoarele:
Potrivit prevederilor art. 126 alin. (2) si ale art. 129 din Constitutie, procedura de judecata este stabilita de lege, iar impotriva hotararilor judecatoresti partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii. Rezulta asadar ca legiuitorul este unica autoritate competenta de a reglementa procedura de judecata, caile de atac si conditiile exercitarii acestora. Or, procedura de solutionare a cererii de recurs impotriva incheierii date in camera de consiliu prin care s-a dispus ori s-a prelungit arestarea provizorie in vederea extradarii face parte integranta din procedura de judecata .
Lipsa unei cai de atac separate impotriva acestei incheieri nu este contrara dispozitiilor art. 21 din Constitutie si ale art. 6 si 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Imprejurarea ca o asemenea incheiere nu poate fi atacata separat cu recurs se explica, pe de o parte, prin necesitatea asigurarii celeritatii procesului in acord cu intreaga reglementare prevazuta de Legea 302/2004 care are drept scop extradarea unei persoane in regim de urgenta, iar pe de alta parte, prin faptul ca respectiva incheiere poate fi atacata cu recurs odata cu hotararea prin care s-a solutionat cererea de extradare, asigurandu-se pe aceasta cale dreptul la un proces echitabil si la un recurs efectiv.
Sustinerea autorului exceptiei in sensul ca dispozitiile legale criticate ar contraveni prevederilor constitutionale ale art. 129 privind folosirea cailor de atac si ale art. 23 referitoare la libertatea individuala este nefondata, dat fiind ca prin textele constitutionale invocate se prevede posibilitatea exercitarii cailor de atac in conditiile legii, inclusiv in ceea ce priveste incheierile instantei de judecata referitoare la masura arestarii preventive, ceea ce nu implica obligativitatea stabilirii unor cai de atac imediate impotriva tuturor actelor indeplinite de judecator in cursul procesului, in speta, incheierea de luare ori de prelungire a arestarii provizorii in vederea extradarii, ci obligativitatea instituirii unei cai de atac impotriva hotararii prin care se solutioneaza fondul procesului. De altfel, prezenta exceptie de neconstitutionalitate a fost ridicata intr-o cauza ce avea ca obiect tocmai solutionarea unei cai de atac.

De asemenea, nu poate fi primita nici sustinerea autorului exceptiei potrivit careia masura arestarii provizorii in vederea extradarii poate depasi termenul constitutional de 180 de zile, deoarece din textul de lege atacat nu rezulta aceasta situatie. Dimpotriva, in alin. (5) si (6) ale art. 45 din lege se prevede obligativitatea reexaminarii la fiecare 30 de zile a necesitatii mentinerii privarii de libertate, iar prelungirile dispuse nu pot depasi in total 180 de zile .

In sfarsit, Curtea constata ca in situatia amanarii predarii, prevazuta de art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004, mandatul de arestare provizorie emis in vederea extradarii intra in vigoare de la data incetarii motivelor care au justificat amanarea - existenta unui mandat de arestare preventiva sau de executare a pedepsei inchisorii emis de autoritatile romane - ori produce consecinte, asa cum s-a aratat, maximum 180 de zile, perioada inlauntrul careia trebuie sa se realizeze efectiv predarea cu respectarea termenelor prevazute de art. 45 alin. (7) si (8) coroborate cu art. 59 din lege.

Prin urmare, masura arestarii provizorii dispusa in vederea extradarii constituie o masura privativa de libertate temporara care satisface pe deplin exigentele constitutionale prevazute de art. 21, 23, 129, precum si de art. 6 si 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

Curtea constata ca autorul nu a formulat motive prin care sa arate in ce consta contrarietatea dispozitiilor legale criticate cu celelalte articole din Constitutie invocate in sustinerea exceptiei. In aceasta situatie, instanta de control constitutional nu se poate substitui autorului exceptiei, ea fiind tinuta sa se pronunte in limitele sesizarii ce trebuie facuta in forma scrisa si motivata.
Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea 47/1992,

CURTEA CONSTITUTIONALA
In numele legii
DECIDE:


Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (3) si art. 60 alin. (4) din Legea 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala, exceptie ridicata de Gundogdu Mahmut in Dosarul nr. 4.125/2005 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penala.

Definitiva si general obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 14 iulie 2005.



Pronuntata de: Curtea Constitutionala


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...