din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2727 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

  Publicat: 12 Nov 2012       12500 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 754 din 9 noiembrie 2012

Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Legea 10 din 2001. Suprafata de teren afectata utilizarii constructiei retrocedabile, in limita imprejmuirilor existente;
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain


Art. 7
Scopul prezentei legi este de a contribui la:
a) respectarea drepturilor beneficiarilor de servicii sociale;
b) asigurarea, mentinerea si imbunatatirea permanenta a calitatii serviciilor sociale;
c) promovarea celor mai bune practici, a performantei, precum si a concurentei dintre furnizori;
d) facilitarea accesului beneficiarilor la servicii sociale de calitate;
e) asigurarea tratamentului egal si nediscriminatoriu al beneficiarilor;
f) asigurarea gestionarii eficiente a fondurilor publice, precum si a resurselor umane si materiale;
g) respectarea principiului transparentei privind calitatea serviciilor sociale.


Capitolul II - Acreditarea furnizorilor de servicii sociale


Art. 8
(1) Furnizorii pot acorda servicii sociale numai daca detin certificat de acreditare.
(2) Serviciile sociale pot functiona pe teritoriul Romaniei numai daca detin licenta de functionare.
(3) Furnizorii si serviciile sociale, acreditati in conditiile prezentei legi, se inscriu in sistemul de evidenta a serviciilor sociale, prevazut la art. 43 alin. (2) din Legea nr. 292/2011, denumit Registrul electronic unic al serviciilor sociale.

Art. 9
(1) Criteriile si standardele minime care stau la baza acreditarii furnizorilor si a serviciilor sociale acordate de acestia se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si, dupa caz, al conducatorilor autoritatilor administratiei publice centrale care au atributii de reglementare si/sau de organizare a unor anumite tipuri de servicii sociale.
(2) Criteriile utilizate in vederea acreditarii furnizorilor privesc, in principal, urmatoarele:
a) date de identificare privind furnizorul;
b) informatii privind cunostintele in managementul serviciilor sociale;
c) conditii prevazute de Legea nr. 292/2011, obligatorii pentru infiintarea, administrarea, functionarea si finantarea serviciilor sociale.
(3) Standardele minime utilizate pentru acreditarea serviciilor sociale au in vedere, in principal, urmatoarele aspecte:
a) scopul serviciilor sociale si specificul activitatilor derulate;
b) nevoile de baza ale beneficiarilor;
c) calitatea vietii si siguranta beneficiarilor;
d) calitatea managementului si competenta personalului de specialitate;
e) respectarea disciplinei economico-financiare.
(4) Pentru evaluarea, in vederea acreditarii furnizorului si a serviciului social, se solicita, dupa caz, documente justificative, fisa de autoevaluare si se realizeaza vizite de evaluare in teren .
(5) Fisa de autoevaluare prevazuta la alin. (4) reprezinta un formular standard in care se inscriu de catre solicitantul acreditarii datele si punctajul estimat de acesta cu privire la gradul de indeplinire a standardelor minime.

Art. 10
(1) Acreditarea furnizorului presupune urmatoarele etape:
a) evaluarea furnizorului in baza criteriilor definite la art. 5 alin. (2);
b) aprobarea sau respingerea cererii de acreditare a furnizorului;
c) eliberarea certificatului de acreditare sau, dupa caz, notificari de respingere a cererii de acreditare;
d) inregistrarea furnizorului acreditat in Registrul electronic unic al serviciilor sociale, constituit si administrat, conform legii, de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) Evaluarea furnizorului consta in verificarea indeplinirii criteriilor, pe baza documentelor justificative.
(3) Acreditarea furnizorului se realizeaza la cererea acestuia si numai daca, la data depunerii cererii, are infiintate servicii sociale sau se angajeaza ca, in termen de maximum 3 ani de la data obtinerii certificatului de acreditare, va infiinta si acorda servicii sociale.
(4) Furnizorul acreditat are obligatia de a informa Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale asupra oricaror schimbari privind datele inscrise in documentele justificative prevazute la alin. (2). Neindeplinirea acestei obligatii poate conduce la retragerea acreditarii.
(5) Certificatul de acreditare se acorda pe perioada nedeterminata.
(6) In situatia in care, in primii 3 ani de la data eliberarii certificatului de acreditare, furnizorul nu a infiintat servicii sociale sau niciunul dintre serviciile sociale infiintate de acesta nu a primit licenta de functionare, acreditarea furnizorului este retrasa din oficiu si acesta este radiat din Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(7) De la data retragerii acreditarii, furnizorul poate depune o noua solicitare de acreditare numai dupa o perioada de minimum 2 ani.

Art. 11
(1) Acreditarea serviciului social presupune urmatoarele etape:




Afişează Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 197/2012    Servicii sociale    Legea 292/2011    Registrul electronic unic al serviciilor sociale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Raspundere civila delictuala. Plata suma reprezentand contravaloarea prestarilor serviciilor sociale
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila - Decizie nr. 47 din data 27.01.2010



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Asistentul personal profesionist pentru persoane cu handicap. Angajare, conditii si proceduri de atestare
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Facilitatile acordate angajatorilor care incadreaza persoane aflate in somaj sau in dificultate
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Administrarea serviciilor sociale
Sursa: EuroAvocatura.ro