din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1760 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

  Publicat: 12 Nov 2012       12497 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 754 din 9 noiembrie 2012

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,

(1) Principalele activitati derulate de inspectorii sociali pentr indeplinirea atributiilor prevazute la art. 23 sunt urmatoarele:
a) planificarea anuala a misiunilor de control si monitorizare, in conformitate cu termenele prevazute de prezenta lege;
b) efectuarea, in termenele stabilite, a actiunilor de monitorizare si control, precum si a celor de evaluare privind respectarea conditiilor de acreditare si de incadrare in clase de calitate;
c) elaborarea rapoartelor de evaluare, monitorizare si control;
d) dispunerea masurilor de remediere a neregulilor constatate, cu termene si responsabilitati precise;
e) aplicarea sanctiunilor prevazute de lege, in caz de nerespectare a prevederislor legale in domeniu;
f) propunerea suspendarii sau retragerii acreditarii, a revizuirii incadrarii in clasele de calitate;
g) aplicarea masurilor stabilite prin decizia de suspendare sau de retragere a acreditarii.
(2) Pentru fiecare serviciu social acreditat, pe perioada pentru care a fost acordata licenta de functionare, sunt planificate obligatoriu cel putin doua misiuni de inspectie, reacreditarea serviciului social realizandu-se in baza raportului de monitorizare din cadrul celei mai recente misiuni de inspectie.
(3) Inspectorii sociali pot demara actiuni de control in regim de urgenta, la sesizarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, a beneficiarilor de servicii sociale sau a altor persoane fizice ori juridice interesate.

Art. 25
Dupa caz, pentru realizarea atributiilor de evaluare/monitorizare derulate de inspectorii sociali, echipele de inspectie se completeaza cu personal de specialitate, cu atributii in realizarea activitatilor de standardizare si acreditare, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Art. 26
Activitatile de evaluare, monitorizare si control privind respectarea criteriilor de acreditare, standardelor minime de calitate si indicatorilor se realizeaza in baza unor ghiduri standard, aprobate prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.

Sectiunea 3 - Suspendarea si retragerea acreditarii


Art. 27
(1) Suspendarea acreditarii serviciului social reprezinta interzicerea functionarii acestuia pe o perioada determinata de maximum 3 luni si se dispune in urmatoarele situatii:
a) nerespectarea recomandarilor si termenelor-limita stabilite pentru remedierea neregulilor constatate si consemnate in rapoartele de evaluare, monitorizare si control privind asigurarea calitatii serviciilor sociale;
b) neacceptarea controlului sau refuzul colaborarii cu organele de control in efectuarea acestuia;
c) la recomandarea expresa a altor organisme cu atributii de control in domeniul sanatatii publice, al pazei contra incendiilor, al sanatatii si securitatii in munca .
(2) Retragerea acreditarii serviciului social reprezinta interzicerea functionarii acestuia si se dispune in urmatoarele situatii:
a) daca la expirarea termenului de suspendare nu au fost remediate neregulile constatate care au condus la masura respectiva;
b) in situatia prevazuta la art. 11 alin. (5) lit. d);
c) daca, din cauza gravitatii faptelor constatate se apreciaza ca se incalca drepturile fundamentale ale beneficiarilor.

Art. 28
In cazul furnizorului se dispune retragerea acreditarii, dupa cum urmeaza:
a) in situatia in care furnizorul nu mai indeplineste criteriile care au stat la baza acordarii certificatului de acreditare;
b) in situatiile prevazute la art. 10 alin. (4) si (6).

Art. 29
Deciziile privind suspendarea sau retragerea acreditarii se pot contesta potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


Capitolul V - Raspunderea juridica


Art. 30
Acordarea serviciilor sociale, precum si functionarea acestora in alte conditii decat cele prevazute de prezenta lege atrag raspunderea civila, contraventionala sau penala, dupa caz.

Art. 31
Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) nerespectarea dispozitiior art. 8 alin. (2), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei;
b) nerespectarea dispozitiilor art. 8 alin. (1), cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei;
c) nerespectarea prevedderilor art. 11 alin. (5) lit. d), cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei;




Afişează Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 197/2012    Servicii sociale    Legea 292/2011    Registrul electronic unic al serviciilor sociale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Raspundere civila delictuala. Plata suma reprezentand contravaloarea prestarilor serviciilor sociale
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila - Decizie nr. 47 din data 27.01.2010



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Asistentul personal profesionist pentru persoane cu handicap. Angajare, conditii si proceduri de atestare
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Facilitatile acordate angajatorilor care incadreaza persoane aflate in somaj sau in dificultate
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Administrarea serviciilor sociale
Sursa: EuroAvocatura.ro