din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1940 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

  Publicat: 12 Nov 2012       12498 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 754 din 9 noiembrie 2012

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.

Art. 16
Incadrarea in clase de calitate a serviciilor sociale prevazute la art. 15 alin. (1) constituie un criteriu pentru calcularea cuantumului contributiei beneficiarului, prevazuta la art. 132 lit. f) din Legea nr. 292/2011, in functie de gradul de performanta/excelenta a serviciului social respectiv.

Art. 17
Pentru evaluarea in teren a serviciilor sociale in scopul stabilirii nivelelor de calitate, furnizorii asigura din bugetul propriu cheltuielile de deplasare ale personalului prevazut la art. 21 alin. (1) lit. b).

Art. 18
Procedura de evaluare a nivelelor de calitate si incadrarea in clasele corespunzatoare, documentele solicitae, etapele si termenele de evaluare, modelul siglei aferente clasei de calitate se aproba prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.


Capitolul IV - Certificarea, evaluarea, monitorizarea si controlul calitatii

Sectiunea 1 - Certificarea calitatii in domeniul serviciilor sociale


Art. 19
In cadrul procesului de certificare a calitatii in domeniul serviciilor sociale, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale are responsabilitatea organizarii si derularii activitatilor de standardizare si de acreditare.

Art. 20
(1) Principalele activitati in domeniul standardizarii sunt urmatoarele:
a) elaborarea si publicarea procedurilor utilizate in cadrul procesului de acreditare, a instructiunilor si ghidurilor metodologice, a materialelor informative;
b) elaborarea/revizuirea criteriilor, indicatorilor si standardelor minime care stau la baza acreditarii furnizorilor si serviciilor sociale, precum si pentru recunoasterea nivelelor de calitate ale acestora;
c) relationarea si colaborarea permanenta cu furnizorii, publici si privati, in scopul elaborarii si revizuirii criteriilor, standardelor minime si indicatorilor, precum si pentru facilitarea comunicarii si asigurarea transparentei in domeniu .
(2) Principalele activitati in domeniul acreditarii sunt urmatoarele:
a) analizarea documentatiei prevazute de lege in vederea acreditarii initiale/reacreditarii furnizorilor si serviciilor sociale, precum si a stabilirii nivelelor de calitate;
b) intocmirea dosarelor de acreditare/reacreditare, inaintarea spre aprobare conducerii Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a propunerii de acordare a certificatului de acreditare pentru furnizori, a licentei de functionare si incadrarea in clasele de calitate pentru serviciile sociale;
c) redactarea deciziilor, completarea si eliberarea documentelor de certificare a calitatii;
d) relationarea permanenta cu furnizorii in scopul eficientizarii derularii procesului de acreditare, asigurarea de consiliere si indrumare metodologica;
e) participarea la realizarea evaluarii in teren pentru incadrarea in clase de calitate a serviciilor sociale;
f) realizarea de activitati de monitorizare a furnizorilor si serviciilor sociale acreditate, precum si a mentinerii nivelelor de calitate ale serviciilor sociale si administrarea Registrului electronic unic al serviciilor sociale.

Art. 21
(1) Activitatea de evaluare in teren, prevazuta la art. 11 alin. (5) lit. b) si art. 14 alin. (3), se realizeaza dupa cum urmeaza:
a) de inspectorii sociali, in cazul serviciilor sociale pentru care se solicita acreditarea/reacreditarea;
b) de o echipa constituita din inspectori sociali si personal cu experienta in domeniu din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, nominalizat in acest scop prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, in cazul serviciilor sociale pentru care se solicita incadrarea in clase de calitate .
(2) Responsabilitatea privind veridicitatea datelor din rapoartele de evaluare si monitorizare privind respectarea conditiior de acreditare, precum si a recomandarilor efectuate apartine persoanelor care le-au intocmit si semnat.

Art. 22
Deciziile de acordare/respingere a acreditarii, a celor de incadrare in clase de calitate, precum si certificatul de acreditare si licenta de functionare se semneaza de ministrul muncii, familiei si protectiei sociale sau de persoana desemnata de acesta.

Sectiunea 2 - Evaluarea, monitorizarea si controlul calitatii in domeniul serviciilor sociale


Art. 23
In cadrul procesului de asigurare a calitatii in domeniul serviciilor sociale, inspectorii sociali au urmatoarele atributii:
a) verificarea sistematica, in baza unor proceduri clare si transparente de evaluare, monitorizare si control, a respectarii criteriilor si standardelor minime care au stat la baza acreditarii furnizorilor si serviciilor sociale, precum si a indicatorilor aferenti nivelelor de calitate;
b) realizarea propunerilor de suspendare sau de retragere a acreditarii si aplicarea sanctiunilor prevazute de prezenta lege;
c) efectuarea de inspectii tematice in cadrul procesului de monitorizare a asigurarii calitatii in domeniul serviciilor sociale.

Art. 24




Afişează Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 197/2012    Servicii sociale    Legea 292/2011    Registrul electronic unic al serviciilor sociale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Raspundere civila delictuala. Plata suma reprezentand contravaloarea prestarilor serviciilor sociale
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila - Decizie nr. 47 din data 27.01.2010



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Asistentul personal profesionist pentru persoane cu handicap. Angajare, conditii si proceduri de atestare
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Facilitatile acordate angajatorilor care incadreaza persoane aflate in somaj sau in dificultate
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Administrarea serviciilor sociale
Sursa: EuroAvocatura.ro