din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1879 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

  Publicat: 12 Nov 2012       12499 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale

Publicata in Monitorul Oficial nr. 754 din 9 noiembrie 2012

Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Se acorda autoritatilor publice sau organismelor private autorizate care infiinteaza, organizeaza si dezvolta servicii de prevenire a separarii copilului de familia sa,
Activitate prin care se realizeaza strangerea probelor necesare pentru descoperirea infractorilor si antecedentelor penale ale acestora.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Legea 10 din 2001. Suprafata de teren afectata utilizarii constructiei retrocedabile, in limita imprejmuirilor existente;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,

a) evaluarea serviciului social in baza standardelor minime definite la art. 5 alin. (3);
b) aprobarea sau respingerea cererii de acreditare a serviciului social;
c) eliberarea licentei de functionare provizorie/licentei de functionare sau, dupa caz, a notificarii de respingere a cererii de acreditare;
d) inscrierea serviciului social acreditat in Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(2) Pentru a solicita acreditarea serviciilor sociale, furnizorul trebuie sa detina obligatoriu certificat de acreditare ca furnizor de servicii sociale, acordat in conditiile art. 10.
(3) Acreditarea serviciior sociale se defineste si se realizeaza in functie de urmatoarele situatii:
a) acreditarea initiala, in cazul serviciilor sociale care solicita pentru prima oara acreditarea sau celor care solicita acreditare dupa retragerea acesteia;
b) reacreditarea, in cazul serviciilor sociale carora le expira perioada de acreditare.
(4) Acreditarea serviciilor sociale se realizeaza la cererea furnizorului, pentru fiecare serviciu social in parte. Furnizorul are obligatia de a solicita acreditarea/reacreditarea serviciului social respectiv cu 60 de zile inainte de darea in functiune a serviciului social/de expirarea licentei de functionare.
(5) Acreditarea initiala a serviciului social presupune:
a) verificarea documentelor justificative si a fisei de autoevaluare depuse de furnizor si acordarea licentei de functionare provizorie pe o perioada de maximum un an; fisa de autoevaluare se completeaza obligatoriu cu date conforme cu realitatea din teren;
b) in cadrul perioadei prevazute la lit. a) se realizeaza evaluarea in teren si, daca se constata ca sunt respectate standardele minime, se elibereaza licenta de functionare;
c) in situatia in care, in urma realizarii evaluarii in teren, se constata ca standardele minime sunt indeplinite in proportie de 75%, fara a se aduce atingere vietii si sigurantei beneficiarului, se propune mentinerea licentei de functionare provizorie pana la expirarea perioadei de un an, timp in care furnizorul are obligatia de a realiza demersurile necesare pentru indeplinirea in totalitate a standardelor minime;
d) in situatia in care, la evaluarea in teren, se constata ca standardele minime nu sunt indeplinite conform datelor inscrise in fisa de autoevaluare si nu se respecta cel putin procentul prevazut la lit. c), se aplica sanctiuni contraventionale, se retrage licenta de functionare provizorie si se opereaza radierea serviciului social respectiv din Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(6) Reacreditarea serviciilor sociala carora le expira licenta de functionare presupune:
a) evaluarea serviciului social, in baza documentelor justificative depuse de furnizor si a raportului de evaluare in teren, realizat in cadrul procesului de monitorizare a respectarii standardelor minime:
b) eliberarea licentei de functionare, numai daca raportul de evaluare in teren confirma indeplinirea in totalitate a standardelor minime;
c) in situatia in care in raportul de evaluare in teren sunt retinute aspecte care privesc neindeplinirea standardelor minime, iar acestea nu sunt remediate in termenele stabilite, masupra propusa poate fi suspendarea functionarii serviciului social sau, dupa caz, retragerea licentei de fucntionare, urmata de radierea serviciului din Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(7) Inscrierea serviciilor sociale acreditate in Registrul electronic unic al serviciilor sociale se realizeaza la data eliberarii licentei de functionare provizorie si se completeaza cu datele privind acordarea licentei de functionare.
(8) Licenta de functionare se elibereaza pe o perioada de 5 ani pentru toate tipurile de servicii sociale.
(9) Perioada de acordare a licentei de functionare provizorie se include in perioada de acordare a licentei de functionare a serviciului social respectiv.
(10) In termen de 30 de zile de la inchiderea sau desfiintarea, prin decizia furnizorului, a unui serviciu social acreditat, acesta are obligatia de a notifica Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale decizia luata, in vederea radierii serviciului social respectiv din Registrul electronic unic al serviciilor sociale.

Art. 12
Certificatul de acreditare ca furnizor de servicii sociale si licenta de functionare a serviciului social se tiparesc in formate tipozate, cu semne distinctive de identificare .

Art. 13
Procedura de acreditare a furnizorilor si serviciilor sociale, documentele justificative solicitate, etapele de evaluare si termenele aferente, modelul fisei de autoevaluare, al raportului de evaluare in teren, al certificatului de acreditare si al licentei de functionare se aproba prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.


Capitolul III - Nivelele de calitate


Art. 14
(1) Furnizorii pot solicita evaluarea calitatii serviciilor sociale, in scopul incadrarii in clasele de calitate prevazute la art. 6 alin. (3).
(2) Procedura de evaluare pentru stabilirea nivelelor de calitate si incadraea serviciilor sociale in cele doua clase superioare nivelului de referinta reprezentat de standardele minime parcurg urmatoarele etape:
a) evaluarea serviciilor sociale pe baza indicatorilor de performanta, denumiti in continuare indicatori;
b) stabilirea nivelelor de calitate pentru incadrarea in clasele de calitate corespunzatoare, in baza carora a fost acreditat serviciul social respectiv;
c) inscrierea claselor de calitate in Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(3) Evaluarea pentru incadrarea serviciilor sociale in clase de calitate se realizeaza la cererea furnizorului acreditat si const in verificarea docmentelor justificative si evaluare de teren .
(4) Odata cu stabilirea nivelului de calitate se acorda dreptul furnizorului de a utiliza sigla, prevazuta la art. 6 alin. (2), corespunzatoare clasei de calitate, atat pe toate documentele de prezentare si informare aferente serviciului social, cat si pe cladirea in care functioneaza acesta.
(5) Furnizorul are obligatia de a notifica orice modificare care ar determina schimbarea clasei de calitate acordate intr-o clasa inferioara si de a solicita reevaluarea serviciului social.
(6) In situatia in care, in cadrul procesului de monitorizare sau, dupa caz, in urma actiunilor de control, se constata ca serviciul social nu mai indeplineste indicatorii care au stat la baza incadrarii in una dintre cele doua clase de calitate superioare nivelului de referinta reprezentat de standardele minime, incadrarea in clasa se revizuieste si se inscrie in mod corespunzator in Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(7) Furnizorul are obligatia de a face publica incadrarea in clasele de calitate, precum si de a schimba sigla corespunzatoare clasei de incadrare, daca aceasta s-a modificat.

Art. 15
(1) Incadrarea in clase de calitate a serviciilor sociale are in vedere doar acele servicii sociale pentru care se pot elabora indicatori detaliati pentru stabilirea mai multor nivele de calitate .
(2) La elaborarea indicatorilor se au in vedere prevederile art. 9 alin. (3), cu raportare la nivelul de referinta reprezentat de standardul minim de calitate .
(3) Categoriile de servicii sociale si indicatorii in baza carora se evalueaza nivelele de calitate a acestora se aproba prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectieisociale.




Afişează Legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 197/2012    Servicii sociale    Legea 292/2011    Registrul electronic unic al serviciilor sociale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Raspundere civila delictuala. Plata suma reprezentand contravaloarea prestarilor serviciilor sociale
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila - Decizie nr. 47 din data 27.01.2010



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Asistentul personal profesionist pentru persoane cu handicap. Angajare, conditii si proceduri de atestare
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Facilitatile acordate angajatorilor care incadreaza persoane aflate in somaj sau in dificultate
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Administrarea serviciilor sociale
Sursa: EuroAvocatura.ro