SECTIUNEA a 2-a
Executarea transporturilor in regim de taxi
Art. 17. - Transportul in regim de taxi se poate executa numai la solicitarea clientului si pe orice traseu deschis circulatiei publice.
Art. 18. - In raport cu localitatea de autorizare, transportatorul autorizat poate executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii:
a) permanent, in interiorul localitatii de autorizare, la cererea clientului;
b) ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati sau puncte de interes, numai la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului, avand obligatia revenirii in localitatea de autorizare dupa executarea cursei;
c) ocazional, intre localitatea de autorizare si alte localitati de peste frontiera, la cererea expresa a clientului si cu acordul taximetristului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa executarea cursei.
Art. 19. - Este interzis transportul persoanelor in regim de taxi pe trasee fixe, prestabilite de taximetrist, care depasesc localitatea de autorizare.
Art. 20. - (1) Taxiurile au acces in conditii egale si nediscriminatorii in locurile de asteptare a clientilor, in limita locurilor vacante.
(2) Accesul in locurile de asteptare a clientilor poate fi gratuit sau autoritatea administratiei publice locale poate institui o taxa generala, platita de fiecare taxi autorizat.
(3) In lipsa locurilor de asteptare a clientilor, taxiurile pot stationa numai in locurile permise pentru autovehicule.
(4) Pentru imbarcarea sau debarcarea unui client, taxiurile pot opri si pe drumurile publice cu restrictii privind oprirea, cu exceptia locurilor periculoase, cu conditia sa nu fie perturbata circulatia prin aceasta manevra.
(5) Taxiurile pot circula in localitati pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto in comun, fara a perturba circulatia acestora.
(6) In locurile de asteptare, taxiurile pot fi angajate de catre clienti dupa principiul aaa��A�A``primul sosit, primul plecataaa��A��.
(7) Se interzice stationarea taxiurilor in locurile de asteptare a clientilor situate in alta localitate decat localitatea de autorizare care a emis autorizatiile taxi ale acestora.
(8) Este interzis ca un transportator autorizat in regim de taxi sa detina pozitia de monopol intr-o statie de asteptare a clientilor care are caracterul unui loc public.
Art. 21. - (1) Orice persoana are acces egal si nediscriminatoriu in angajarea serviciilor unui taxi aflat in pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A��, stationar sau in miscare.
(2) Angajarea serviciilor unui taxi aflat in miscare in pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A�� se poate realiza de catre client semnalizand vizibil.
(3) Angajarea serviciilor unui taxi se poate realiza telefonic sau prin alte mijloace .
(4) Pentru angajarea sau realizarea transportului persoanelor cu handicap locomotor, cu copii sub 2 ani, al persoanelor bolnave sau aflate in imposibilitatea de a se deplasa, taxiul poate opri si circula in regim special in zone unde circulatia este restrictionata, fara a afecta siguranta celorlalti participanti la trafic.
Art. 22. - Se interzice transportul pe o singura cursa a mai mult de un client, astfel cum acesta este definit la art. 11 lit. h).
Art. 23. - (1) Timpul in care se desfasoara o cursa este cel cuprins intre momentul inceperii cursei si momentul finalizarii acesteia.
(2) Momentul inceperii cursei este acela in care intre client si taximetrist s-a convenit executarea acesteia si coincide cu momentul trecerii de la pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A�� la pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A��.
(3) Momentul finalizarii cursei taxiului este acela al eliberarii sale la destinatie de catre client, care coincide cu trecerea de la pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A�� la pozitia aaa��A�A``Liberaaa��A��, dupa emiterea bonului client de catre aparatul de taxat in pozitia aaa��A�A``Plataaaa��A��.
(4) Chiar daca taxiul nu se deplaseaza, dupa trecerea in pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A��, taximetrul afiseaza tariful de pornire si incepe inregistrarea duratei stationarii la dispozitia clientului dupa tariful orar.
Art. 24. - In cazul angajarii taxiului printr-un dispecer, locul si momentul inceperii cursei sunt locul si momentul preluarii clientului.
SECTIUNEA 21
Executarea transportului persoanelor in regim de taxi la
si de la aeroporturi
Art. 241. - (1) Prin derogare de la prevederile art. 19 si art. 20 alin. (7) si (8), transportul persoanelor in regim de taxi se poate realiza permanent intre localitatea de autorizare si aeroporturile situate in afara acestora.
(2) Pentru asigurarea calitatii transportului in regim de taxi a clientilor la si de la aeroport, administratia fiecarui aeroport va asigura o statie de debarcare a clientilor transportati catre aeroport, precum si locul de asteptare a taxiurilor pentru clientii transportati de la aeroport catre localitatile de destinatie.
(3) Locurile de asteptare vor fi special dotate si amenajate cu peron de imbarcare pentru clienti . Preluarea clientilor din aeroport, dirijarea si imbarcarea acestora in taxiuri si accesul taxiurilor pe baza de permis in locul de asteptare se vor realiza prin dispecerizarea asigurata de administratia aeroportului. Este interzisa practica de abordare a clientilor in interiorul aeroportului de catre taximetristi sau interpusi.
(4) La locul de asteptare au acces numai taxiurile care detin permisul de acces valabil, eliberat de administratia aeroportului. Permisul de acces este vizat anual pentru prelungirea valabilitatii, in conditiile in care sunt respectate conditiile de eliberare, cele de securitate impuse sau daca taximetristul nu a incalcat grav prevederile regulamentului de functionare a locului de asteptare, aprobat de administratia aeroportului.
(5) In statia de debarcare a clientilor au acces toate autovehiculele taxi care transporta clienti dinspre localitatile de autorizare.
Art. 242. - (1) Administratia aeroportului va stabili, atribui si elibera permise de acces in functie de fluxul de calatori/clienti, care apeleaza la serviciile de transport in regim de taxi de la aeroport catre localitatile de destinatie.
(2) Procedura de atribuire a permiselor de acces se realizeaza transparent, prin licitare, criteriile de licitare fiind urmatoarele:
a) gradul de confort al autovehiculului taxi;
b) capacitatea minima de transport pentru bagaje;
c) programul de lucru la dispozitie pentru asigurarea imbarcarii clientilor;
d) incadrarea in tarifele maximale stabilite de administratia aeroportului pentru a fi utilizate;
e) punctajele de departajare.
(3) Au acces la inscrierea in licitatia de atribuire a permiselor de acces toti transportatorii autorizati, detinatori ai autorizatiilor taxi valabile, eliberate in cadrul localitatilor de autorizare in care este situat aeroportul, precum si in zonele limitrofe.
(4) Este interzis administratiei aeroportului sa impuna prin criteriile de licitare utilizarea unui numar restrans de marci de autovehicule taxi.
(5) In procedura de atribuire, administratia aeroportului va intocmi o lista cu toti transportatorii autorizati inscrisi care indeplinesc criteriile impuse, in ordinea inscrierii la licitatie . Permisele de acces se atribuie, fiecare in parte, pentru cate un autovehicul taxi detinut de fiecare transportator autorizat inscris pe lista, in ordinea acestora, pana la epuizarea listei. Daca lista se epuizeaza inainte de atribuirea autorizatiilor de acces, aceasta se reia in aceeasi ordine. Daca numarul de autorizatii taxi depaseste cu mult numarul permiselor de acces, pentru criteriile impuse se vor acorda punctaje de departajare.
(6) Permisele de acces se vor atribui numai autovehiculelor taxi detinatoare de autorizatii taxi valabile, emise in localitatile de autorizare respective.
Art. 243. - (1) Odata cu eliberarea permisului de acces, administratia aeroportului va aplica pe portierele laterale ale autovehiculului taxi, sub banda sah, cate un colant de culoare neagra, de latime corespunzatoare, cu inscrisul AEROPORT, lizibil de la distanta.
Jurisdictia muncii si solutionarea conflictelor de munca. Exceptia necompetentei functionale Pronuntaţă de: Tribunalul GORJ � Sentinta civila nr. 78/10.01.2019
Omisiunea inscrierii in concret a motivelor de fapt si de drept. Nulitatea absoluta a deciziei de concediere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3581/2019
Contestare decizie de concediere. Solictare plata drepturi banesti si a indemnizatiei de concediu Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLUJ - DECIZIA CIVILa Nr. 993 din 9 septembrie 2019
Inlocuirea de catre instanta a sanctiunii aplicate angajatorului. Avertisment pentru neincheierea contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul V, Sectia Civila, Decizia nr. 1005/A/2016
Primirea la munca a 4 persoane fara contract de munca. Amenda contraventionala Pronuntaţă de: Judecatoria Botosani, Sectia Civila, Sedinta din 14.06.2016
Actiune pentru repararea prejudiciului cauzat de ruina edificiului. Solidaritate pasiva intre coproprietari Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 279 din 4 februarie 2016
Amanarea aplicarii pedepsei. Institutia amanarii aplicarii pedepsei este incompatibila cu pronuntarea unei solutii de condamnare Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 17/A din 19 ianuarie 2015
Lipsire de libertate in mod ilegal. Inselaciune. Declinarea competentei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Incheierea nr. 1084 din 01.08.2012
Lipsire de libertate in mod ilegal. Trafic de minori si proxenetism Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Decizia nr. 1100 din 10.04.2012
Furt calificat. Patrunderea prin efractie Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea, Sectia penala si pentru cauze cu minori, Decizia penala nr. 167/R/ din 14 februarie 2012
Un serviciu care pune in legatura directa, prin intermediul unei aplicatii electronice, clienti si soferi de taxi constituie un serviciu al societatii informationale din moment ce nu reprezinta o parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal ar fi o prestatie de transport Sursa: EuroAvocatura.ro
Drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului Sursa:
Exemple de date si informatii care constituie date cu caracter personal Sursa: MCP Cabinet avocati
Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale" Sursa: EuroAvocatura.ro
Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
In cazul anularii unui zbor, pasagerii pot solicita o compensatie pentru prejudiciul moral suferit Sursa: EuroAvocatura.ro
Emiterea facturii cu si fara TVA Sursa: InfoTVA