In temeiul art. 48 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,Congresul Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania, reunit la Palatul Stirbey-Buftea in data de 11 mai 2019, h o t a r a s t e:
Articolul IStatutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa, aprobat prin Hotararea Congresului Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa si a Codului de etica profesionala si disciplina ale Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 712 din 16 august 2018, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:"(3) In indeplinirea atributiilor sale legale si in interesul strict al organizarii si promovarii profesiei de practician in insolventa, UNPIR opereaza portalul de date statistice al insolventei, numit in prezentul statut AA� portal de dateAA�. Datele furnizate de catre practicienii in insolventa prin intermediul portalului de date nu vor fi date publice accesibile de catre entitati, cu exceptia UNPIR si a entitatilor din cadrul UNPIR."2. La articolul 9, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:"(3) La schimbarea formei de exercitare a profesiei opereaza de drept transmiterea portofoliului de dosare. Transmiterea portofoliului de dosare mai opereaza si in ipoteza fuziunii si divizarii formelor de organizare a profesiei conform cap. IX."3. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 11(1) Practicienii in insolventa fac parte din organele care aplica procedura conform art. 40 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt reprezentanti legali ai debitoarei, acestia indeplinind strict atributiile reglementate expres de O.U.G., Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 85/2014, cu modificarile ulterioare, precum si Legea nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile ulterioare. Prevederile prezentului Statut pentru activitatea practicienilor desemnati conform Legii nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, cu modificarile ulterioare, se vor aplica doar in masura compatibilitatii cu acest act normativ. Raspunderea, obligatiile si drepturile practicienilor in insolventa sunt limitate la atributiile stabilite de aceste acte normative."4. La articolul 21, literele f), h), i), j), k) si l) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"f) sa comunice, prin completarea rubricilor in cadrul portalului de date, in termen de 30 de zile, numirea ca administrator judiciar sau ca lichidator, termenul mentionat raportandu-se la data sedintei la care numirea a fost efectuata de un judecator-sindic sau la data depunerii semnaturii in registrul comertului, dupa caz;. . . . . . . . . .h) sa completeze online rubricile portalului de date in conformitate cu setul de instructiuni al acestuia. Obligatia completarii si actualizarii datelor statistice revine titularului cabinetului individual/asociatului/asociatilor coordonatori al/ai fiecarei forme de organizare, astfel:1. lunar sau ori de cate ori se impune pentru toate procedurile in care forma de organizare are calitatea de administrator judiciar sau lichidator, indiferent de legea in baza caruia a fost desemnat;2. pana la data de 15 martie a fiecarui an - pentru declaratia veniturilor realizate in anul anterior si stabilirea contributiei anuale aferente;i) sa comunice, prin completarea in portalul de date, in termen de 30 de zile, schimbarile intervenite in legatura cu situatiile de incompatibilitate, precum si pe cele de natura sa aduca modificari ale datelor inscrise in Tabloul UNPIR;j) sa completeze in portalul de date si sa furnizeze datele necesare verificarii prin sondaj efectuate de catre cenzorul filialei, in legatura cu indeplinirea obligatiilor profesionale fata de UNPIR, conform prevederilor O.U.G.;k) sa completeze in portalul de date si sa furnizeze atunci cand este cazul datele necesare comisiei de cenzori a filialei in vederea verificarii situatiei virarii catre Uniune a procentului de 2% din sumele recuperate in cadrul procedurilor de insolventa;l) sa furnizeze orice alte informatii solicitate justificat de Uniune, in conformitate cu obiectivele si atributiile acesteia."5. La articolul 48, litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"h) opereaza portalul de date statistice, in scopul si in limitele prevazute la art. 6 alin. (3), pe baza instructiunilor emise de CNC."6. La articolul 60, literele g) si i) se abroga.7. La articolul 91, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"c) proiectul de divizare semnat de asociatii/titularii de cabinete ce urmeaza a fi divizate. Acesta trebuie sa contina modul de repartizare a patrimoniului, insotit de anexa cu repartizarea portofoliul de dosare cu stabilirea clara a entitatii careia ii vor ramane spre indeplinire obligatiile legale conform procedurii, respectiv exercitarii drepturilor, precum si modalitatea de stingere a pasivului asa cum s-a stabilit prin hotararea asociatilor asupra divizarii.UNPIR nu certifica repartizarea portofoliului de dosare in noile entitati, inregistrarea in registrul formelor de organizare a profesiei rezultate in urma divizarii fiind pentru publicitatea formelor de organizare;".8. La articolul 96, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (21) si (22), cu urmatorul cuprins:"(21) La radiere, in ipotezele prevazute de art. 95 lit. b), c), h) si i), cererea va fi insotita de raportul lichidatorului in care se va mentiona modalitatea de predare a portofoliului de dosare in care procedura nu este inchisa ca urmare a lichidarii.(22) La radiere, in ipotezele prevazute de art. 95 lit. a), d), e), f) si g), cererea va fi insotita si de urmatoarele:- cerere de decontare privind dosarele cu procedurile inchise si pentru care se solicita achitarea sumelor cuvenite din fondul de lichidare;- declaratie privind contul in care se vor achita drepturile cuvenite pentru sumele datorate si neplatite din fond (in cazul sumelor prevazute in sentintele de inchidere a procedurii neredactate la momentul depunerii cererii de radiere);- documentele de decontare prevazute la art. 116 alin. (1);- declaratie de venituri din profesie, aferenta anului in curs;- declaratie privind predarea in conditiile legii si statutului de organizare a profesiei a dosarelor in care procedura nu este inca inchisa;- dovada achitarii cotizatiilor si contributiilor anuale.Nu vor fi decontate din fondul de lichidare facturile depuse dupa radierea formei de organizare.Radierea din registrul formelor de organizare nu produce efecte asupra obligatiilor fiscale sau de alta natura; singurul efect pe care il are este acela de incetare a capacitatii de a se angaja in activitati specifice profesiei de practician in insolventa, asa cum aceasta este organizata conform O.U.G."9. Titlul capitolului XIII se modifica si va avea urmatorul cuprins:"CAPITOLUL XIIIProcedura de administrare a fondului de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare"10. La articolul 115 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"b) onorariile din hotararea judecatoreasca pentru dosarele deschise in baza Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sau onorarii stabilite pentru procedura prevazuta de Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ordinea cronologica a inregistrarii documentelor la filiala. Avand in vedere natura fondului de lichidare, constituit in conditiile art. 39 alin. (4) din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, decontarea din acest fond se va face exclusiv in limita sumei prevazute la art. 117 din statut, respectiv art. 38 alin. (5) teza finala din O.U.G.Stabilirea chiar si de instanta a unor sume superioare celor prevazute in statut sau a celor aprobate de catre Adunarea reprezentantilor permanenti a UNPIR nu poate conduce la decontarea sau executarea silita de catre beneficiar a unor sume superioare avand in vedere prevederile art. 38 alin. (5) si art. 51 din O.U.G."11. La articolul 116, alineatul (4) se abroga.12. Dupa articolul 116 se introduce un nou articol, articolul 1161, cu urmatorul cuprins:"Articolul 1161Pentru avansarea unor sume din fondul de lichidare, filiala Uniunii pe raza careia isi are sediul debitoarea solicita urmatoarele documente:
Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Actiunea in reconstituirea vechimii in munca se introduce doar impotriva fostului angajator in cazul in care acesta inca exista Pronuntaţă de: Tribunalul Botosani Sectia Civila, Sentinta civila nr. 31/2017, in sedinta publica din 10 ianuarie 2017
Insolventa. Aprobarea raportului final si a situatiilor financiare finale intocmite de lichidatorul judiciar Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 479 din data 28.03.2012
Societatea simpla (Art. 1.890 - 1.948 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul Uniunii Europene. Comentarii, jurisprudenta si doctrina Sursa: Editura Hamangiu
Tratat de drept european al drepturilor omului Sursa: Editura Hamangiu
Cum sa tratezi dificultatile financiare Sursa: Gheorghe Piperea - www.piperealaw.ro