din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2352 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019

Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019

  Publicat: 17 Jul 2019       5608 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicate in Monitorul Oficial nr. 584 din 17.07.2019 si aprobate prin Ordinul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale nr. 599/2019

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Serviciu, in sensul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.016/2004
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Legea 10 din 2001. Este orice titlu de valoare nominala emis de Ministerul Finantelor Publice p�na la data prezentei legi, neutilizat de catre detinator sau dob�nditorul subsecvent

Articolul 28
(1) Stabilirea categoriei serviciului digital furnizat presupune analizare si catalogarea de catre FSD a respectivului serviciu furnizat in functie de precizarile art. 3 lit. g), i) si s) din Legea NIS.
(2) Daca serviciul furnizat nu se incadreaza in una dintre cele trei categorii de servicii, respectivul ODNIS nu este FSD in acceptiunea Legii NIS, iar procesul de identificare se intrerupe.
(3) In cazul in care ODNIS constata ca serviciul furnizat este incadrat in una din cele trei categorii, acesta este un FSD si procesul de evaluare continua.

CAPITOLUL III
Comunicarea datelor furnizorului de servicii digitale la CERT-RO

Articolul 29
(1) Dupa etapa de autoevaluare, FSD va proceda la desemnarea responsabililor cu securitatea retelelor si sistemelor informatice insarcinati cu monitorizarea canalelor de contact, denumiti in continuare responsabili NIS, si comunicarea la CERT-RO a datelor.
(2) Responsabilii NIS sunt insarcinati cu asigurarea legaturii cu ANSRSI din cadrul CERT-RO.

Articolul 30
(1) FSD comunica la ANSRSI din cadrul CERT- RO incadrarea in prevederile art. 12 din Legea NIS si lista responsabililor NIS. Modelul formularului de comunicare privind datele furnizorului de servicii digitale si lista responsabililor NIS, denumita in continuare comunicare FSD, este prevazut in anexa nr. 11 la prezentele norme.
(2) Comunicarea FSD se depune de catre solicitant la CERT- RO, in Str. Italiana nr. 22, cod postal 020976, sector 2, Bucuresti, Romania, prin e-mail la ANSRSI [email protected], sau prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire ori prin sistemul on-line de notificare SOLNO.
(3) ANSRSI din cadrul CERT-RO confirma primirea comunicarii FSD.

CAPITOLUL IV
Evaluarea si evidenta furnizorilor de servicii digitale

Articolul 31
(1) Dupa primirea comunicarii FSD, CERT-RO prin ANSRSI procedeaza la demararea procesului de evaluare si analiza FSD.
(2) In acest sens, ANSRSI analizeaza solicitarea si eventualele documente anexate constituind o mapa a furnizorului de servicii digitale, denumita in continuare mapa FSD, iar informatiile/datele cu caracter principal, general si specific vor fi implementate in aplicatia informatica CRONOS.
(3) Aplicatia informatica CRONOS contine date/informatii privind FSD, responsabilii NIS si documentatia aferenta art. 12 alin. (6) din Legea NIS.
(4) Toate etapele procesului de evaluare si analiza FSD sunt implementate in CRONOS.

Articolul 32
(1) ANSRSI din cadrul CERT-RO poate solicita, in calitate de autoritate nationala pentru securitatea NIS, de la FSD urmatoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de registrul comertului;
b) analiza stabilirii calitatii de furnizor de servicii digitale in sensul Legii NIS, inclusiv documentatia care a stat la baza elaborarii acesteia;
c) analiza stabilirii interdependentei si interconectarii retelelor si sistemelor informatice cu cele ale altor operatori de servicii esentiale ori furnizori de servicii digitale, in conformitate cu art. 12 alin. (6) lit. b) din Legea NIS, inclusiv documentatia care a stat la baza elaborarii acesteia;
d) lista autoritatilor statului pentru care FSD furnizeaza serviciile definite la art. 3 lit. o) din Legea NIS.
(2) Daca la nivelul ANSRSI din cadrul CERT-RO se constata ca anumite documente depuse nu indeplinesc conditiile legale de fond sau de forma ori ca lipsesc anumite documente doveditoare, solicita noi informatii/documente si acorda un nou termen de furnizare a acestora.
(3) Refuzul transmiterii de catre FSD a inscrisurilor solicitate de ANSRSI duce la aplicarea dispozitiilor privind contraventiile.

Articolul 33
(1) Pentru fiecare furnizor de servicii digitale, ANSRSI atribuie un cod unic de identificare, denumit IDFSD, utilizat in corespondenta intre ANSRSI si FSD, pe intreg ciclul de functionare a FSD.
(2) La finalizarea procesului de evaluare si analiza FSD, ANSRSI elaboreaza raportul final de evaluare si analiza a FSD si propune emiterea deciziei directorului general pentru inscrierea furnizorului de servicii digitale in evidenta furnizorilor de servicii digitale, denumita in continuare decizia FSD. Modelul deciziei FSD este prevazut in anexa nr. 14 la prezentele norme.
(3) Dupa finalizarea procesului de evaluare si analiza FSD, personalul ANSRSI actualizeaza datele specifice FSD in CRONOS si actualizeaza lista serviciilor digitale NIS, daca este cazul .

Articolul 34
(1) Dupa emiterea deciziei FSD, ANSRSI trece la monitorizarea si controlul aplicarii prevederilor Legii NIS de catre FSD.
(2) Dupa primirea deciziei FSD de la CERT-RO, FSD va proceda la punerea in aplicare a tuturor prevederilor Legii NIS aplicabile FSD.

CAPITOLUL V
Modificari si completari privind evidenta furnizorilor de servicii digitale

Articolul 35
(1) In cazul in care FSD constata ca anumite date care au stat la baza identificarii ca furnizor de servicii digitale au fost modificate, acesta va proceda la comunicarea catre CERT- RO cu privire la modificarile survenite. Modelul de comunicare privind modificarea/completarea datelor furnizorilor de servicii digitale, denumita in continuare comunicare MFSD, este prevazut in anexa nr. 12 la prezentele norme.
(2) In procesul de notificare privind modificarea/completarea, FSD va tine cont de regulile stabilite in cap. II si III din prezentul titlu .

Articolul 36
(1) Dupa primirea comunicarii MFSD, CERT-RO prin ANSRSI procedeaza la demararea procesului de modificare/completare FSD si inscrierea modificarii in CRONOS.
(2) La finalizarea procesului de modificare/completare FSD, ANSRSI elaboreaza raportul final de modificare/completare date FSD si propune emiterea deciziei directorului general privind modificarea/completarea datelor furnizorului de servicii digitale, denumita in continuare decizia MFSD. Modelul decizia MFSD este prevazut in anexa nr. 15 la prezentele norme.
(3) Dupa finalizarea procesului de modificare/completare date FSD, personalul ANSRSI actualizeaza datele specifice FSD in CRONOS, introduce documentele/datele/informatiile in mapa FSD si actualizeaza lista serviciilor digitale NIS, daca este cazul .

CAPITOLUL VI
Radierea furnizorilor de servicii digitale din evidenta

Articolul 37
(1) In cazul in care FSD constata ca nu mai indeplineste conditiile si criteriile prevazute la art. 3 lit. o), acesta va proceda la comunicarea catre ANSRSI din cadrul CERT-RO cu privire la radierea din evidenta FSD, in totalitate sau numai pentru un anumit serviciu digital. Modelul de comunicare privind radierea furnizorului de servicii digitale, denumita in continuare comunicare DFSD, este prevazut in anexa nr. 13 la prezentele norme.
(2) In procesul de notificare privind radierea, FSD va tine cont de regulile stabilite in cap. II si III din prezentul titlu .
(3) Comunicarea DFSD prevazuta la alin. (1) va fi insotita de documentatiile relevante in conformitate cu art. 12 alin. (6) lit. a) din Legea NIS. In acest sens, FSD va actualiza si inainta la ANSRSI din cadrul CERT-RO documentele prevazute la art. 32 alin. (1) lit. b) din prezentele norme.





Afişează Normele metodologice de identificare a operatorilor de servicii esentiale si furnizorilor de servicii digitale, din 21.06.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Norme metodologice    Operatori de servicii esentiale    Furnizori de servicii digitale    Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale    Ordinul 599/2019

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia ICCJ nr. 9/2019 - RIL: activitatea desfasurata in cadrul unitatilor de prospectiuni geologice sau de exploatari in subteran nu poate fi considerata activitate desfasurata in "unitate miniera"
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Anulare decizie reincadrare data fiind lipsa unei norme legale care sa impuna transformarea functiei de conducere in functie de executie
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 146/2017, in sedinta publica din 24 februarie 2017

Nerespectarea procedurii de evaluare profesionala atrage anularea hotararii prin care a fost stabilit calificativul, insa instanta nu se poate substitui evaluatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 213/PI/LM/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Repararea integrala a prejudiciului presupune un calcul care se raporteaza la debitul restant, fara ca dobanda sa de calculeze asupra debitului care ar cuprinde actualizarea cu rata inflatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLuj Sectia I Civila, Decizia nr. 124/A/2016, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Concedierea salariatei gravide in perioada de proba si in concediu medical
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad, Sectia a III-a Contencios administrativ fiscal, litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1832 din 05.07.2016

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Asigurari sociale de sanatate. Contributii pentru fondul asigurarilor. Cazul autorilor de creatie intelectuala. Legalitatea normelor aprobate prin ord
Pronuntaţă de: Decizia nr.289 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum va fi implementat sistemul salarizarii unitare dupa primul an de aplicare a legii?
Sursa: Guvernul Romaniei