din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2508 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35655 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Solutie dispusa de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,

Articolul 1063: Dispunerea masurii de interzicere a intrarii in Romania

(1) Interzicerea intrarii in Romania se dispune, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, de Inspectoratul General pentru Imigrari, concomitent cu emiterea deciziei de returnare.

(2) Interzicerea intrarii in Romania se dispune, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, de Inspectoratul General pentru Imigrari sau de organele politiei de frontiera si in situatia in care strainul nu a facut obiectul unei masuri de indepartare, precum si impotriva strainilor prevazuti la art. 8 alin. (1) lit. b) -d) si art. 8 alin. (2) lit. a) -b1) sau care nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 6 alin. (1) lit. h) .

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, art. 1063 alin. 22 va avea urmatorul cuprins: A�(22) In situatia in care strainul impotriva caruia se intentioneaza dispunerea interzicerii intrarii in Romania poseda permis de sedere eliberat de un alt stat Schengen, se declanseaza consultarea statului emitent al permisului, in conformitate cu procedura prevazuta in Manualul Sirene. A�

(Din 28-nov-2014 Art. 106^3, alin. (2) din capitolul V, sectiunea 7 modificat de Art. 43, punctul 8. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(3) Interzicerea intrarii in Romania nu se dispune daca strainul cu sedere ilegala face dovada ca s-a aflat in imposibilitatea de a parasi teritoriului Romaniei din motive umanitare sau din alte motive obiective independente de vointa sa.

(4) Dispunerea masurii de interzicere a intrarii in Romania se comunica strainilor, in scris, de catre organul care a luat masura si contine motivarea in fapt si in drept, precum si informatiile privind caile de atac posibile.

(5) Masura de interzicere a intrarii in Romania poate fi contestata de catre strain in termen de 10 zile de la comunicare la curtea de apel in a carei raza de competenta se afla formatiunea care a dispus aceasta masura . Contestatia nu suspenda executarea masurilor de indepartare. Hotararea instantei este definitiva.

Articolul 1064

Stabilirea duratei interdictiei de intrare

(1) In cazul strainilor care au intrat legal in Romania, dar a caror sedere a devenit ilegala, durata interdictiei de intrare se stabileste dupa cum urmeaza:

a) de la 6 luni la 1 an, in cazul:

(i) unei sederi ilegale de la 30 de zile la un an, pentru strainii care nu au parasit teritoriul Romaniei la expirarea dreptului de sedere conferit prin viza sau in temeiul unor conventii internationale ori acte normative prin care se desfiinteaza unilateral regimul de vize;

(ii) unei sederi ilegale de la 90 de zile la 1 an, pentru strainii care au fost titulari ai unui permis de sedere temporara;

(iii) unei sederi ilegale de pana la 30 zile, pentru strainii care prezinta risc de sustragere de la executarea voluntara a obligatiei de returnare potrivit art. 83 alin. (3) lit. d) si e) ;

(Din 03-sep-2016 Art. 106^4, alin. (1) , litera A. din capitolul V, sectiunea 7 modificat de Art. II, punctul 26. din Ordonanta 25/2016)

b) de la 1 an la 2 ani - in cazul unei sederi ilegale de la 1 an la 2 ani;

c) de la 2 ani la 3 ani - in cazul unei sederi ilegale de la 2 ani la 3 ani;

d) de la 3 ani la 4 ani - in cazul unei sederi ilegale de peste 3 ani.

(2) Durata interdictiei de intrare in cazurile prevazute la alin. (1) se stabileste pe ani si luni calendaristice, in limitele prevazute, tinandu-se seama de conduita strainului si de circumstantele care au condus la sederea ilegala a acestuia.

(3) In cazul strainilor care nu respecta termenul de plecare voluntara prevazut in decizia de returnare, durata interdictiei de intrare se recalculeaza potrivit alin. (1) , in functie de perioada de sedere ilegala si se majoreaza cu 1 an. In cazul strainilor care nu respecta termenul de plecare voluntara prevazut in decizia de returnare, iar sederea ilegala este mai mica de 30 de zile, durata interdictiei de intrare in tara este de 1 an.

(Din 03-sep-2016 Art. 106^4, alin. (3) din capitolul V, sectiunea 7 modificat de Art. II, punctul 27. din Ordonanta 25/2016)

(4) Durata interdictiei de intrare prevazuta la alin. (1) si (3) se reduce la jumatate, pe ani si luni calendaristice, jumatate de luna fiind considerata 15 zile, daca strainul:

a) solicita repatrierea voluntara umanitara asistata, in conditiile prevazute la art. 95;

b) suporta cheltuielile ocazionate de transportul international necesar executarii masurilor de indepartare de pe teritoriul Romaniei;

(Din 03-sep-2016 Art. 106^4, alin. (4) , litera B. din capitolul V, sectiunea 7 modificat de Art. II, punctul 28. din Ordonanta 25/2016)

c) ramburseaza ulterior Inspectoratului General pentru Imigrari cheltuielile suportate ocazionate de transportul international necesar executarii masurilor de indepartare de pe teritoriul Romaniei;

(Din 03-sep-2016 Art. 106^4, alin. (4) , litera C. din capitolul V, sectiunea 7 modificat de Art. II, punctul 28. din Ordonanta 25/2016)

d) nu necesita cheltuieli cu transportul international pentru indepartarea sub escorta.

(5) In cazul strainilor carora le-a fost revocata sau anulata viza ori dreptul de sedere pentru nerespectarea scopului declarat in fata autoritatilor, durata interdictiei de intrare este de 6 luni.

(51) In cazul strainilor carora le-a incetat dreptul de sedere in situatia prevazuta la art. 11 alin. (3) lit. f) , durata interdictiei de intrare este de 6 luni.

(Din 10-nov-2018 Art. 106^4, alin. (5) din capitolul V, sectiunea 7 completat de Art. I, punctul 57. din Legea 247/2018)

(6) In cazul strainilor care au solicitat sau au obtinut viza ori un drept de sedere temporara sau un drept de sedere pe termen lung prin folosirea de informatii false, documente false sau falsificate ori prin alte mijloace ilegale, durata interdictiei de intrare este de 2 ani.

(61) In cazul strainilor carora le-a incetat dreptul de sedere in situatia prevazuta la art. 11 alin. (3) lit. b) , durata interdictiei de intrare este de 2 ani.

(Din 10-nov-2018 Art. 106^4, alin. (6) din capitolul V, sectiunea 7 completat de Art. I, punctul 58. din Legea 247/2018)

(7) In cazul strainilor care au intrat in Romania in perioada de interdictie, durata interdictiei de intrare este cea dispusa anterior, dar nu mai mica de 5 ani.

(8) In cazul strainilor care au trecut ilegal ori au incercat sa treaca fraudulos frontiera de stat, durata interdictiei de intrare este de 5 ani.

(9) In cazul strainilor declarati indezirabili, durata interdictiei de intrare este egala cu perioada pentru care au fost declarati indezirabili.

(10) In cazul strainilor prevazuti la art. 8 alin. (1) lit. b) -d) , durata interdictiei de intrare este de 15 ani.

(11) In cazul strainilor prevazuti la art. 8 alin. (2) lit. a) -b1) sau care nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 6 alin. (1) lit. h) , durata interdictiei de intrare este de 5 ani.

(12) Durata interdictiei de intrare se calculeaza de la data iesirii din tara a strainului sau, daca strainul nu se afla in Romania, de la data dispunerii interzicerii intrarii in Romania.

Articolul 1065: Incetarea masurilor de interzicere a intrarii in Romania

(1) Institutia care a dispus o masura de interzicere a intrarii in Romania cu aplicarea prevederilor art. 1064 alin. (1) -(8) si (11) poate dispune incetarea acesteia, in baza unei solicitari scrise, in situatii temeinic justificate, tinand seama de circumstantele specifice ale fiecarui caz in parte, cum ar fi incidenta uneia dintre situatiile prevazute la art. 82 alin. (1) lit. b) -d) , motive umanitare sau atunci cand prezenta strainului pe teritoriul Romaniei este necesara in interesul statului roman. La analizarea situatiei se va lua in calcul daca strainul a parasit teritoriul cu respectarea deplina a deciziei de returnare.

(2) Institutia care a dispus o masura de interzicere a intrarii in Romania cu aplicarea prevederilor art. 1064 alin. (9) dispune incetarea acesteia in situatia in care instanta competenta a hotarat incetarea masurii declararii ca indezirabil.

(3) Institutia care a dispus o masura de interzicere a intrarii in Romania cu aplicarea prevederilor art. 1064 alin. (10) poate dispune incetarea acesteia, in baza unei solicitari scrise, in situatia in care prezenta strainului pe teritoriul Romaniei este necesara in interesul statului roman, iar pericolul determinat de motivele care au stat la baza acesteia nu mai subzista.

(4) In situatia in care, cu ocazia verificarilor ulterioare, se constata ca incetarea masurii de interzicere a intrarii in Romania a avut la baza prezentarea unei informatii false, documente false sau falsificate ori alte mijloace ilegale, dreptul de sedere al strainului se revoca. Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta privind stabilirea si executarea obligatiei de returnare se aplica in mod corespunzator.

(5) In situatia prevazuta la alin. (4) impotriva strainului se dispune interzicerea intrarii in Romania pentru o perioada compusa din perioada de interdictie dispusa anterior si neefectuata si perioada prevazuta la art. 1064 alin. (6) .





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009