din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1590 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35810 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Sau comiterea unei infractiuni, expresie folosita de legea penala, in t. VIII, art. 144, C. pen., partea generala, prin care se intelege savarsirea oricareia dintre faptele pe care legea le pedepseste
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Act adoptat de organele de stat,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana fizica in virsta de pana la 18 ani.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,

a) decizia de indepartare este luata pentru motive de ordine publica sau securitate nationala, astfel:

(i) cand strainul a fost condamnat pentru savarsirea unei infractiuni pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii mai mare de un an;

(ii) ca urmare a desfasurarii de catre straini ori a existentei unor indicii temeinice ca strainul urmeaza sa desfasoare activitati de natura sa puna in pericol ordinea publica sau securitatea nationala;

b) decizia de indepartare este luata ca urmare a neindeplinirii de catre strain a conditiilor referitoare la intrarea si sederea strainilor pe teritoriul statului membru in cauza.

(2) Criteriile si aranjamentele practice de compensare a dezechilibrelor financiare rezultate ca urmare a recunoasterii deciziilor de indepartare prevazute la alin. (1) se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(3) Pentru a fi puse in executare este necesar ca deciziile de indepartare prevazute la alin. (1) sa nu fi fost revocate sau suspendate de catre autoritatile emitente.

(4) Sunt exceptati de la prevederile alin. (1) strainii membri de familie ai cetatenilor romani, precum si membrii de familie ai cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene.

(5) In vederea aplicarii prezentului articol, Inspectoratul General pentru Imigrari coopereaza si face schimb de informatii cu autoritatile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene.

(6) Cheltuielile angajate de catre Inspectoratul General pentru Imigrari in scopul punerii in executare a deciziilor prevazute la alin. (1) se suporta din bugetul de venituri si cheltuieli aprobat Ministerului Afacerilor Interne pentru Inspectoratul General pentru Imigrari cu aceasta destinatie.

(7) Sumele reprezentand cheltuielile prevazute la alin. (6) , recuperate de la statul membru al Uniunii Europene care a emis decizia de indepartare reprezinta reconstituiri de credite bugetare, daca cheltuielile au fost efectuate pentru anul in curs, sau se fac venit la bugetul de stat, daca cheltuielile au fost efectuate in anii precedenti.

(8) Inspectoratul General pentru Imigrari deconteaza cheltuielile efectuate de alte state membre ale Uniunii Europene care pun in executare masurile de indepartare pana la implinirea unei perioade de 4 ani de la data emiterii acestora de catre autoritatile romane, in limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat Ministerului Afacerilor Interne pentru Inspectoratul General pentru Imigrari cu aceasta destinatie.

(9) Solicitarile de rambursare a cheltuielilor efectuate de statul membru al Uniunii Europene pot fi respinse de catre Inspectoratul General pentru Imigrari atunci cand sunt efectuate dupa o perioada mai mare de un an de la punerea in executare a masurii de indepartare.

(10) In cazul deciziilor de indepartare care fac obiectul alin. (1) , strainul poate contesta masurile ce tin de punerea in executare, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

Articolul 95: Repatrierea voluntara umanitara asistata

(1) Strainii aflati pe teritoriul Romaniei pot solicita sprijinul Inspectoratului General pentru Imigrari, precum si al organizatiilor internationale sau neguvernamentale cu atributii in domeniu, pentru repatrierea voluntara umanitara asistata, daca nu dispun de mijloace financiare.

(2) Inspectoratul General pentru Imigrari, in cooperare cu organizatii internationale cu atributii in domeniu, precum si cu organizatii neguvernamentale de profil desfasoara programe comune pentru identificarea modalitatilor concrete de sprijinire a strainilor prevazuti la alin. (1) , in vederea repatrierii voluntare umanitare asistate a acestora, precum si a resurselor financiare necesare in acest sens.

(3) Strainilor inclusi in programele de repatriere voluntara umanitara asistata li se elibereaza de catre Inspectoratul General pentru Imigrari certificate de repatriere.

(4) Strainii prevazuti la alin. (1) pot beneficia, in mod individual, o singura data de sprijinul acordat de Inspectoratul General pentru Imigrari, prin intermediul programelor prevazute la alin. (2) , pentru repatrierea voluntara umanitara asistata.

Articolul 96: Suspendarea executarii obligatiei de returnare

(1) Executarea obligatiei de returnare se suspenda in perioada in care Inspectoratul General pentru Imigrari constata incidenta urmatoarelor situatii:

a) returnarea se poate realiza numai catre un stat fata de care exista temeri justificate ca viata strainului este pusa in pericol ori ca va fi supus la tortura, tratamente inumane sau degradante;

(Din 03-sep-2016 Art. 96, alin. (1) , litera A. din capitolul V, sectiunea 3 modificat de Art. II, punctul 24. din Ordonanta 25/2016)

b) starea de sanatate a strainului face imposibila realizarea returnarii;

(Din 03-sep-2016 Art. 96, alin. (1) , litera B. din capitolul V, sectiunea 3 modificat de Art. II, punctul 24. din Ordonanta 25/2016)

c) strainul este parintele unui minor care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant de stat ori particulare, acreditate sau autorizate provizoriu potrivit legii, iar anul scolar este in curs;

d) strainul este casatorit cu un alt strain care are drept de sedere temporara sau permisiunea de a ramane pe teritoriul Romaniei, iar casatoria nu este de convenienta;

e) strainul se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 15 alin. (1) .

(2) Prevederile alin. (1) lit. c) si d) nu se aplica in cazul strainilor care constituie un pericol pentru ordinea publica, securitatea nationala ori care sufera de o boala care ameninta sanatatea publica si refuza sa se supuna masurilor stabilite de catre autoritatile medicale.

(3) Termenul de plecare voluntara sau indepartarea sub escorta, dupa caz, isi reia cursul de la data la care Inspectoratul General pentru Imigrari constata incetarea situatiilor prevazute la alin. (1) .

(4) Inspectoratul General pentru Imigrari informeaza in scris strainul cu privire la constatarea incidentei sau incetarii situatiilor prevazute la alin. (1) .

Articolul 97: Garantii in asteptarea returnarii

Masurile luate de autoritatile romane competente cu privire la strainii aflati pe teritoriul Romaniei in termenul pentru plecarea voluntara sau in perioada suspendarii executarii obligatiei de returnare respecta urmatoarele principii:

a) mentinerea unitatii familiale cu membrii familiei prezenti pe teritoriul Romaniei;

b) asigurarea ingrijirii medicale de urgenta si a tratamentului de baza al bolii;

c) acordarea accesului minorilor la sistemul de invatamant;

d) luarea in considerare a nevoilor speciale ale persoanelor vulnerabile.

Articolul 98: Monitorizarea indepartarii sub escorta

(1) Monitorizarea activitatii de indepartare sub escorta se realizeaza de organizatiile si organismele nationale, internationale si neguvernamentale cu atributii in domeniul migratiei, care desfasoara activitatea de supraveghere a indepartarii sub escorta a strainilor.

(2) La solicitarea organizatiilor si organismelor nationale, internationale si neguvernamentale cu atributii in domeniul migratiei, Inspectoratul General pentru Imigrari furnizeaza informatii privind organizarea misiunilor de escorta, asigurand posibilitatea reprezentantilor acestora de a supraveghea modul in care se desfasoara acestea.

(3) Rapoartele de evaluare intocmite cu ocazia monitorizarii vor fi transmise spre valorificare Avocatului Poporului.

SECTIUNEA 4: Expulzarea

Articolul 99: Efectuarea expulzarii

(1) Expulzarea se efectueaza de catre Inspectoratul General pentru Imigrari prin indepartarea sub escorta a strainului. Prevederile art. 90-93 si 98 se aplica in mod corespunzator.

(2) Dreptul de sedere al strainului inceteaza de drept la data inceperii executarii pedepsei accesorii, respectiv complementare, aplicata potrivit prevederilor art. 65 alin. (2) sau ale art. 66 alin. (1) lit. c) din Codul penal.





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009