din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3608 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 114/2018, actualizata 2020 prin OUG nr. 1/2020

OUG nr. 114/2018, actualizata 2020 prin OUG nr. 1/2020

  Publicat: 15 Jan 2020       50039 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
ORDONANTA DE URGENTA nr. 114/2018, actualizata 2020, privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal - bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene

OUG nr. 114/2018, actualizata 2020 prin:
- Ordonanta de urgenta nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 11 din 09-ian-2020.

Reprezinta formularul completat de catre solicitant, in vederea obtinerii finantarii.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat si de utilitate publica, infiintate, in conditiile legii,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat si de utilitate publica, infiintate, in conditiile legii,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Structurile de cooperare cu personalitate juridica, de drept privat si de utilitate publica, infiintate, in conditiile legii,
Comune, orase, municipii si judete.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

d) pentru sumele solicitate a fi acordate din Fond sa nu existe o alta cerere de finantare din fonduri externe nerambursabile sau de la bugetul de stat sau alte bugete, aprobata sau in curs de analiza .

(4) [Art. 3, alin. (4) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 21-iun-2019 de Art. I, punctul 3. din Ordonanta urgenta 43/2019]

(5) [Art. 3, alin. (5) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 1/2020]

(6) [Art. 3, alin. (6) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 1/2020]

Articolul 4

Categoriile de investitii eligibile a fi finantate din Fond sunt investitiile noi si extinderea/finalizarea investitiilor existente, constand in constructii, modernizari si dotari, precum si lucrari de intretinere si reparatii curente pentru unitatile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale si asociatiile de dezvoltare intercomunitara.

(Din 29-mar-2019 Art. 4 din capitolul I, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 3. din Ordonanta urgenta 19/2019)

Articolul 41

Categoriile de cheltuieli care se pot finanta din Fond sunt:

a) cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare functionarii obiectivului care se executa pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca apartinand obiectivului de investitii;

b) cheltuieli pentru elaborarea fazelor de proiectare documentatie tehnica pentru obtinerea autorizatiei de construire, proiect tehnic si detalii de executie, verificarea tehnica a proiectarii;

c) cheltuieli pentru realizarea investitiei de baza, respectiv: constructii si instalatii, monta] utilaje tehnologice, utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu/fara montaj si/sau dotare;

d) Cheltuieli pentru lucrarile de constructii si instalatii aferente organizarii de santier;

e) cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului, studiile de fezabilitate/documentatiile de avizare a lucrarilor de interventii, studiile de teren, studiile de specialitate, expertizele tehnice si/sau audit energetic, asistenta tehnica, consultanta, taxe pentru obtinerea de avize/acorduri/autorizatii, organizarea procedurilor de achizitii, active necorporale, cheltuieli conexe organizarii de santier, comisioane, cote, taxe, costuri credite, cheltuieli pentru probe tehnologice, teste si predare la beneficiar .

(Din 21-iun-2019 Art. 4 din capitolul I, sectiunea 1 completat de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 43/2019)

Articolul 5

(1)

[Art. 5, alin. (1) din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 1/2020]

(2) Beneficiarii raspund pentru realitatea, exactitatea si legalitatea datelor prezentate.

(3) In cazul in care proiectele finantate din Fond vizeaza activitati economice, implementarea acestora se va face cu respectarea prevederilor nationale si europene in domeniul ajutorului de stat .

(Din 21-iun-2019 Art. 5 din capitolul I, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 5. din Ordonanta urgenta 43/2019)

Articolul 51

Pentru obiectivele de dezvoltare si investitii, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si asociatiile de dezvoltare intercomunitara sunt obligate sa transmita urmatoarele documente sau acte justificative, dupa caz:

a) pentru obiective de investitii noi: autorizatii de construire sau, dupa caz, documentatiile tehnico-economice, intocmite la faza de proiectare, studiu de fezabilitate/documentatie de avizare a lucrarilor de interventii, aprobate in conditiile legii prin hotarari ale consiliului local/judetean de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, hotarari ale consiliului local/judetean de asigurare a finantarii pentru categoriile de cheltuieli care nu se finanteaza din Fond, insotite de devizul general actualizat, defalcat pe categorii de lucrari si categorii de cheltuieli, certificatul de urbanism insotit de avizele si acordurile stabilite prin acesta;

b) pentru obiectivele de investitii, finantate din alte surse de finantare si pentru care se solicita finantare din Fond pentru componente nefinantate si nerealizate pana la momentul depunerii cererii: autorizatia de construire valabila si documente care sa prezinte stadiul fizic realizat si/sau devizul general pentru lucrarile rest de executat defalcat pe categorii de lucrari si categorii de cheltuieli, precum si valoarea actualizata a restului cheltuielilor necesare pentru finalizarea obiectivului de investitii.

c) pentru proiectele de dezvoltare referitoare la lucrari de intretinere si reparatii curente: devizele de lucrari si memoriile tehnice necesare demararii executiei lucrarilor.

Articolul 52

[Art. 5^2 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 6. din Ordonanta urgenta 1/2020]

Articolul 6

[Art. 6 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 7. din Ordonanta urgenta 1/2020]

Articolul 7

(1) Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si asociatiile de dezvoltare intercomunitara prin unitatile administrativ-teritoriale componente au obligatia de a restitui anual, pe o perioada de 20 de ani, o suma reprezentand contributia proprie la proiect/proiecte. Suma se stabileste la momentul depunerii solicitarii, prin esalonarea valorii finantate pentru fiecare proiect in sume egale anuale, pe o perioada de 20 de ani. Suma anuala ce urmeaza a fi restituita, aferenta proiectelor finantate nu va depasi diferenta intre nivelul maxim al datoriei publice locale, calculat potrivit prevederilor art. 63 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, si serviciul datoriei publice locale anuale inregistrat in urmatorii 20 de ani. In cazul in care pe parcursul celor 20 de ani sunt contractate noi imprumuturi in conditiile art. 10, se impune recalcularea sumei anuale ce urmeaza a se restitui, conform noului nivel al serviciului datoriei publice locale inregistrat de unitatile/subdiviziunile administrativ - teritoriale. Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale au posibilitatea achitarii anticipate a contributiilor proprii la proiecte. Sumele rambursate de beneficiari aferente fiecarui an se vireaza la bugetul de stat pana la finele primului trimestru al anului urmator. Calculul sumei datorate se efectueaza de catre beneficiar si se verifica de catre structuri din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Ministerului Finantelor Publice, desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice.

(Din 21-iun-2019 Art. 7, alin. (1) din capitolul I, sectiunea 1 modificat de Art. I, punctul 7. din Ordonanta urgenta 43/2019)

(2) Universitatile au obligatia de a restitui anual 2,5% din valoarea finantarii, pe o perioada fixa de 20 de ani, reprezentand contributia proprie la proiect. Sumele rambursate de beneficiari aferente fiecarui an se vireaza la bugetul de stat pana la finele primului trimestru al anului urmator. Calculul sumei datorate se efectueaza de catre beneficiar si se verifica de catre structuri din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau Ministerului Finantelor Publice, desemnate prin ordin al ministrului finantelor publice.

(3) Pentru neachitarea la termen a sumelor prevazute la alin. (1) si (2) , beneficiarii datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere la nivelul celor stabilite de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Executarea silita a sumelor neachitate se efectueaza de catre organele fiscale centrale.

(4) Diferenta rezultata dintre valoarea grantului si sumele achitate conform alin. (1) , la finalul perioadei de 20 de ani, reprezinta cheltuiala definitiva a bugetului de stat si nu se mai datoreaza de catre beneficiar .

Articolul 8

Beneficiarii vor folosi obligatoriu codul de program/proiect furnizat de fond pentru partea finantata de catre acesta.

Articolul 9

[Art. 9 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 8. din Ordonanta urgenta 1/2020]

Articolul 10

Beneficiarii nu pot contracta imprumuturi pe o perioada fixa de 20 de ani sau pana cand valoarea contributiei virate in conditiile art. 7 este egala cu valoarea grantului primit, cu exceptia imprumuturilor aferente implementarii proiectelor cu finantare din fonduri europene si refinantarea imprumuturilor contractate anterior datei la care se semneaza contractul de finantare din Fond .

Articolul 11

[Art. 11 din capitolul I, sectiunea 1 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 1/2020]

SECTIUNEA 2: Aprobarea Programului de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare

Articolul 12

[Art. 12 din capitolul I, sectiunea 2 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 1/2020]

Articolul 13

[Art. 13 din capitolul I, sectiunea 2 a fost abrogat la 09-ian-2020 de Art. I, punctul 9. din Ordonanta urgenta 1/2020]

Articolul 14





Afişează OUG nr. 114/2018, actualizata 2020 prin OUG nr. 1/2020 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 114/2018    OUG 1/2020    OUG 114/2018 actualizata 2020    OUG 114/2018 aplicabila in 2020    OUG 114/2018 modificata 2020

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Statul nu poate invoca lipsa de lichiditati pentru refuzul de a executa o hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 1 Bucuresti - Sentinta civila nr. 12197 din data de 16.07.2014



Articole Juridice

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro