10. La articolul 27 alineatul (1) litera a) si la articolul 36 alineatul (6), sintagma "entitati contractante" se inlocuieste cu sintagma "autoritati contractante in sensul art. 9 sau entitati contractante".
11. La articolul 51 alineatul (5) si la articolul 111 alineatul (3), sintagma "autoritatii contractante" se inlocuieste cu sintagma "autoritatii/entitatii contractante".
12. La articolul 71 alineatul (4) si la articolul 89 alineatul (1) litera d), sintagma "autoritatea contractanta" se inlocuieste cu sintagma "autoritatea/entitatea contractanta".
13. Articolul 83 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 83. -
Autoritatile contractante prevazute la art. 9 si entitatile contractante prevazute la art. 10 alin. (1) lit. a) exclud un operator economic in orice moment al procedurii de atribuire in care iau cunostinta ca operatorul economic respectiv se afla, avand in vedere faptele comise sau omise, fie inaintea, fie in cursul procedurii, in una dintre situatiile prevazute la art. 79, art. 80 alin. (1) si (2)."
14. La articolul 86, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In sensul alin. (1), criteriile obiective trebuie sa aiba legatura directa cu obiectul concesiunii de lucrari sau al concesiunii de servicii, nu confera autoritatii/entitatii contractante o libertate de alegere nelimitata si se pot referi la oricare dintre urmatoarele:
a) gradul de preluare a unor riscuri de catre concesionar;
b) nivelul platilor actualizate efectuate de catre entitatea contractanta;
c) nivelul tarifelor de utilizare;
d) modalitatea de executie a lucrarilor/prestare a serviciilor bazata pe indicatori de performanta de ordin calitativ, tehnic, functional, financiar etc.;
e) modul de asigurare a protectiei mediului;
f) modul de rezolvare a unor probleme sociale;
g) nivelul redeventei;
h) durata concesiunii;
i) inovarea."
15. La articolul 87, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (3) si (4), cu urmatorul cuprins:
"(3) In situatia prevazuta la alin. (1), daca criteriile de atribuire au fost publicate la momentul publicarii anuntului de concesionare, autoritatea/entitatea contractanta publica un nou anunt de concesionare, cu respectarea termenelor minime mentionate la art. 54 alin. (1).
(4) Modificarea ordinii criteriilor de atribuire in situatia prevazuta la alin. (1) nu conduce la discriminare ."
Art. IV. -
Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 23 mai 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) act al autoritatii contractante - orice act, orice operatiune care produce sau poate produce efecte juridice, neindeplinirea in termenul legal a unei obligatii prevazute de legislatia in materie, omisiunea ori refuzul de a emite un act sau de a efectua o anumita operatiune, in legatura cu sau in cadrul unei proceduri de atribuire, fara a include achizitia directa, prevazute de art. 68 din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, de art. 82 din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de art. 50 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare;".
2. La articolul 4, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) In cazul prevazut la alin. (4), persoana care se considera vatamata si care a depus contestatie la Consiliu nu are obligatia de a plati taxa judiciara de timbru prevazuta la art. 521."
3. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) In cazul in care contestatia priveste continutul documentatiei de atribuire, publicata in sistemul electronic de achizitii publice, denumit in continuare SEAP, data luarii la cunostinta este data publicarii documentatiei de atribuire."
4. La articolul 9, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul procedurilor a caror initiere nu se realizeaza prin publicare in SEAP, masurile adoptate potrivit alin. (1) se comunica contestatorului si celorlalti operatori economici implicati in procedura, nu mai tarziu de o zi lucratoare de la data adoptarii lor prin orice mijloc de comunicare prevazut de legislatia privind achizitiile publice, legislatia privind achizitiile sectoriale sau legislatia privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, dupa caz."
5. La articolul 16, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In termen de o zi lucratoare de la primirea contestatiei, autoritatea contractanta are obligatia sa o publice in SEAP.
(3) In cazul procedurilor de atribuire a caror initiere nu se realizeaza prin publicare in SEAP, autoritatea contractanta are obligatia de a comunica contestatia si celorlalti operatori economici interesati/implicati in procedura, in termen de o zi lucratoare de la data primirii acesteia, prin orice mijloc de comunicare prevazut de legislatia privind achizitiile publice, legislatia privind achizitiile sectoriale sau legislatia privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, dupa caz."
6. La articolul 17, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(3) Pana la solutionarea contestatiei de catre Consiliu, operatorii economici interesati sa participe la procedura de atribuire, respectiv, dupa caz, operatorii economici participanti la procedura de atribuire pot formula, cu instiintarea partilor cauzei, cerere de interventie voluntara in litigiu, potrivit prevederilor Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare, in termen de 10 zile de la data publicarii in SEAP a contestatiei. In cazul procedurilor a caror initiere nu se realizeaza prin publicare in SEAP, termenul de 10 zile se calculeaza de la data comunicarii contestatiei."
7. La articolul 19, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19. -
(1) La cerere, partile cauzei au acces la documentele dosarului constituit la Consiliu, in aceleasi conditii in care se realizeaza accesul la dosarele constituite la instantele de judecata potrivit prevederilor Legii nr. 134/2010, republicata, cu modificarile ulterioare, cu exceptia documentelor pe care operatorii economici le declara si probeaza ca fiind confidentiale, intrucat cuprind, fara a se limita la acestea, secrete tehnice si/sau comerciale, stabilite conform legii, iar dezvaluirea acestora ar prejudicia interesele legitime ale operatorilor economici, in special in ceea ce priveste secretul comercial si proprietatea intelectuala."
8. La articolul 24, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24. -
(1) Consiliul solutioneaza pe fond contestatia in termen de 15 zile lucratoare de la data primirii, in conditiile art. 18 alin. (2), a dosarului achizitiei publice, al achizitiei sectoriale sau al concesiunii, respectiv in termen de 10 zile lucratoare in situatia incidentei unei exceptii care impiedica analiza pe fond a contestatiei."
9. La articolul 44, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Presedintele Consiliului trebuie sa fie licentiat in drept, cu o vechime de cel putin 12 ani in domeniul juridic, din care cel putin 3 ani in functia de consilier de solutionare a contestatiilor in domeniul achizitiilor publice."
10. La articolul 45, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Membrii Consiliului sunt selectionati pe baza aptitudinilor profesionale si a bunei reputatii. Candidatii trebuie sa aiba studii universitare, o vechime de 10 ani in domeniul juridic, economic sau tehnic, precum si o experienta de cel putin 3 ani in domeniul achizitiilor publice."
11. La articolul 46, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Personalul tehnico-administrativ are calitatea de personal contractual si/sau functionari publici si este salarizat potrivit reglementarilor aplicabile personalului contractual si/sau functionarilor publici din cadrul administratiei publice centrale."
12. La articolul 46, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Contract de achizitie publica. Inserarea unei clauze arbitrale. Nelegalitate Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.3483 din 29 iunie 2010
Actiune in pretentii. Autorizatie emisa in vederea participarii la licitatie Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 398 din 5 februarie 2013
Anulare procedura de atribuire a contractului de achizitii publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1012 din data 06.05.2011
SEAP. Contestatie privind atribuirea de servicii publice. Oferta cea mai avantajoasa Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.908 din data 29.10.2009
Incheierea unui act aditional la un contract de achizitie publica aflat in curs de executare la data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 34/2006 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1126 din 1 martie 2012
Termenul de contestare a procedurii de atribuire a unui contract de achizitie publica Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR.2211/28.10.2010
Achizitii publice. Vicierea sistemului de evaluare a ofertelor. Consecinte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - decizia nr. 366/CA din 10 iulie 2008
Achizitii publice. Momentul de la care curge termenul de constatare. Termen aplicabil in raport de calificarea contractului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti - Decizie nr. 458/RC/2008
Achizitii publice. Lucrari de impadurire. Calificare contract. Termen de contestare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti - Decizia nr. 692/RC/2008
GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
[Av. muncii] Concediu fara plata pentru rezolvare situatii personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura privind tragerea la raspundere penala a persoanei juridice. Art. 489 - 503 - NCPP Sursa: EuroAvocatura.ro
Decizia CE ref. existenta unui acord anticoncurential este obligatorie pentru autoritatile publice Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul Uniunii nu se opune, in principiu, unui contract de achizitii publice de produse ecologice Sursa: EuroAvocatura.ro