Codul administrativ, actualizat 2024 - OUG 57/2019
Documente atasate
Anexe_Codul_Administrativ_2024.docx |
Actualizat prin:
- Legea 387/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum si pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale
- Legea 348/2023 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ
"i) biroul electoral de circumscriptie judeteana, respectiv biroul electoral de circumscriptie a municipiului Bucuresti totalizeaza voturile exprimate pentru consiliul judetean, pentru presedintele consiliului judetean, respectiv pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti si pentru primarul general al municipiului Bucuresti si stabileste rezultatul alegerilor; elibereaza consilierilor, respectiv presedintelui consiliului judetean si primarului general al municipiului Bucuresti certificatul doveditor al alegerii, dupa care transmite judecatoriei ori tribunalului, dupa caz, in a carei raza teritoriala se afla circumscriptia electorala pentru care au avut loc alegeri procesele-verbale si celelalte documente privind rezultatul alegerilor pentru consilieri, prevazute la art. 103 alin. (5) , in vederea validarii mandatelor;"
2.La articolul 103, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
"(5) Un exemplar al procesului-verbal pentru consiliul local, pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti si pentru primar, dupa caz, impreuna cu intampinarile, contestatiile si procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare, formand cate un dosar, sigilat si semnat de presedinte si de membrii biroului electoral de circumscriptie, se inainteaza sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne, in cel mult 48 de ore, la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla circumscriptia electorala pentru care au avut loc alegeri, iar, pentru consiliul judetean, pentru presedintele consiliului judetean, respectiv pentru primarul general al municipiului Bucuresti, la tribunalul in a carui raza teritoriala se afla circumscriptia electorala pentru care au avut loc alegeri, respectiv la Tribunalul Bucuresti, dupa caz, in vederea validarii mandatelor."
3.Articolul 107 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 107
(1) Candidatii alesi atat in functia de consilier local, cat si in functia de consilier judetean sunt obligati sa opteze pentru una dintre cele doua calitati. Candidatii alesi atat in functia de consilier local, cat si in functia de consilier judetean au obligatia sa renunte la una dintre cele doua calitati care atrag starea de incompatibilitate in cel mult 15 zile de la data inceperii exercitarii, in conditiile legii, a primului dintre cele doua mandate de consilier local, respectiv consilier judetean.
(2) Locurile devenite astfel vacante se completeaza potrivit art. 100 alin. (33) .
(3) Prevederile prezentului articol se aplica si in cazul membrilor Consiliului General al Municipiului Bucuresti, care nu pot fi in acelasi timp si membri ai consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti."
(2) Prevederile alin. (1) pct. 1-3 intra in vigoare la data initierii masurilor prevazute de lege pentru organizarea alegerilor autoritatilor administratiei publice locale din anul 2020.
Art. 636
- Anexa nr. I la Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national Sectiunea a IV-a - Reteaua de localitati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 408 din 24 iulie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Punctul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"5. Orasul
- unitate administrativ-teritoriala de baza definita potrivit prevederilor art. 99 din Codul administrativ, declarata ca atare prin lege.
Ca unitate administrativ-teritoriala de baza orasul are doua componente:
a) componenta teritoriala - intravilanul, care reprezinta suprafata de teren ocupata sau destinata constructiilor si amenajarilor (de locuit, social-culturale, industriale, de depozitare, de productie, de circulatie, de recreare, de comert etc.) si extravilanul care reprezinta restul teritoriului administrativ al orasului;
b) componenta demografica socioeconomica, care consta in grupurile de populatie si activitatile economice, sociale si politico-administrative ce se desfasoara pe teritoriul localitatii.
Dimensiunile, caracterul si functiile orasului prezinta mari variatii, dezvoltarea sa fiind strans corelata cu cea a teritoriului caruia ii apartine."
2.Dupa punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 51, cu urmatorul cuprins:
"51. Municipiul
- unitate administrativ-teritoriala definita potrivit art. 100 din Codul administrativ, declarata ca atare prin lege."
3.Punctul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"6. Comuna
- unitate administrativ-teritoriala de baza definita potrivit art. 98 din Codul administrativ."
Art. 637
Legea nr. 2/1968 privind organizarea administrativa a teritoriului Romaniei, republicata in Buletinul Oficial nr. 54-55 din 27 iulie 1981, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
Judetul este unitatea administrativ-teritoriala definita potrivit art. 101 din Codul administrativ, declarata ca atare prin lege."
2.La articolul 4, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Orasul este unitatea administrativ-teritoriala de baza definita potrivit prevederilor art. 99 din Codul administrativ, declarata ca atare prin lege.
(2) Municipiul este unitatea administrativ-teritoriala definita potrivit art. 100 din Codul administrativ, declarata ca atare prin lege."
3.La articolul 5, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Comuna este unitatea administrativ-teritoriala de baza definita potrivit art. 98 din Codul administrativ."
Art. 638
Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, se modifica dupa cum urmeaza:
1.La articolul 202 alineatul (1) , litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) referatul de evaluare intocmit de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice in al carei stat de functii se afla functia publica, pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice de secretar general si secretar general adjunct din ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, de catre ministrul afacerilor interne pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice de prefect si subprefect, respectiv de catre secretarul general al Guvernului pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice de inspector guvernamental;"
2.La articolul 203 alineatul (2) , litera a) se abroga.
3.La articolul 203 alineatul (2) , literele b) -d) vor avea urmatorul cuprins:
"b) conducatorul autoritatii sau institutiei publice in al carei stat de functii se afla functia publica, pentru functiile publice de secretar general si secretar general adjunct din ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
c) ministrul afacerilor interne, pentru functiile publice de prefect si subprefect;
d) secretarul general al Guvernului pentru functiile publice de inspector guvernamental."
4.La articolului 203, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Competenta de stabilire a obiectivelor pentru perioada pentru care se face evaluarea poate fi delegata prin act administrativ catre secretarul de stat care coordoneaza activitatea inaltului functionar public."
5.La articolul 624 alineatul (1) , literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
"a) conducatorul autoritatii sau institutiei publice, daca nu are calitatea de evaluator, pentru functionarii publici de conducere care ocupa functiile publice de director general, director general adjunct, director si director adjunct din aparatul autoritatilor administrative autonome, al ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si functiile publice specifice asimilate acestora, respectiv pentru functionarii publici de conducere care ocupa functiile publice de director executiv si director executiv adjunct ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale, in cadrul institutiei prefectului, in cadrul aparatului propriu al autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora;
b) functionarul public ierarhic superior evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autoritatii sau institutiei publice, pentru functionarii publici de conducere care ocupa functiile publice de sef serviciu si sef birou, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia, precum si pentru functionarii publici de executie pentru care calitatea de evaluator apartine functionarului public de conducere direct subordonat contrasemnatarului;"

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















