(3) Concediul pentru formare profesionala fara plata, cu privire la care institutia nu si-a exprimat acordul in scris, referitor la relevanta studiilor efectuate pentru functia exercitata, se considera concediu pentru rezolvarea unor situatii personale.
(4) Perioada concediului pentru formare profesionala fara plata cu privire la care institutia si-a exprimat acordul in scris, referitor la relevanta studiilor efectuate pentru functia exercitata, constituie vechime in functia de personal probatiune
(5) Seful serviciului de probatiune si, respectiv, directorul directiei de specialitate pot respinge solicitarea persoanei daca absenta acesteia ar impieta asupra desfasurarii normale a activitatii.
Art. 185 aa��a�� (1) Personalul de probatiune are dreptul la concedii fara plata pentru rezolvarea unor situatii personale. Durata insumata a acestor concedii nu poate depasi 90 de zile lucratoare intr-un an calendaristic.
(2) Personalul de probatiune are dreptul la concedii fara plata, fara limita prevazuta la alin. (1), in urmatoarele situatii:
a) ingrijirea copilului bolnav in varsta de peste 3 ani, pe perioada indicata in certificatul medical;
b) insotirea sotului sau, dupa caz, a sotiei ori a unei rude apropiate: fiu, fiica, sora, frate, parinte, pe timpul cat acestia se afla la tratament in strainatate, in ambele situatii cu avizul obligatoriu al Ministerului Sanatatii.
(3) Concediul fara plata poate fi acordat si pentru alte interese personale, pe durata stabilita prin acordul partilor.
Art. 186 aa��a�� (1) In perioada concediilor fara plata personalul de probatiune isi pastreaza calitatea de salariat .
(2) Durata concediilor fara plata prevazute la art. 185 nu constituie vechime in probatiune.
Art. 187 aa��a�� (1) In afara concediului de odihna, angajatii din serviciile de probatiune au dreptul la zile libere platite, care nu se includ in durata concediului de odihna, in cazul unor evenimente familiale deosebite:
a) casatoria angajatului - 5 zile;
b) nasterea sau casatoria unui copil al angajatului - 5 zile;
c) decesul sotului sau al unei rude a angajatului pana la gradul al II-lea inclusiv - 3 zile.
(2) Zilele libere platite, prevazute la alin. (1), se acorda la cererea solicitantului, potrivit art. 184 alin. (5).
Art. 188 aa��a��Salariile de baza brute lunare si celelalte drepturi ale personalului de probatiune se stabilesc de ministrul justitiei si libertatilor cetatenesti cu exceptia cazurilor in care prin lege speciala sau prin prezenta lege se prevede altfel.
Art. 189 aa��a�� (1) Personalul de probatiune, nemultumit de modul de stabilire a drepturilor salariale, prin act administrativ al ordonatorului principal de credite, poate face contestatie, in termen de 15 zile de la data comunicarii actului administrativ, la organele de conducere ale Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti sau Directiei de Probatiune. Contestatiile se solutioneaza in termen de cel mult 30 de zile.
(2) Impotriva solutiilor formulate de Directia de Probatiune se poate face plangere, in termen de 15 de zile de la comunicare la organele de conducere ale Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti. Plangerea se solutioneaza in termen de cel mult 30 de zile.
(3) Impotriva hotararilor Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti se poate face plangere la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti. Hotararile pronuntate sunt irevocabile.
Art. 190 aa��a�� (1) Dispozitiile art.157, 159 si 161 se aplica in mod corespunzator si functionarilor publici si personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti, parchetelor, Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului National de Expertize Criminalistice, Institutului National al Magistraturii si Scolii Nationale de Grefieri.
(2) Personalul civil din Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti cu atributii de coordonare si control si cel care efectueaza lucrari in legatura cu activitatea penitenciarelor, beneficiaza de un spor la salariul de baza de pana la 5% .
Art. 191 aa��a�� Personalul prevazut la art.124 aflat in activitate la data intrarii in vigoare a prezentei legi se considera ca indeplineste conditiile legale pentru functia in care este incadrat.
Art. 192 aa��a��Statele de personal si statele de functii se intocmesc in limita numarului de posturi legal aprobat.
Art. 193 aa��a��Parcul auto, consumul de carburanti si modul de utilizare a parcului auto din dotarea instantelor judecatoresti, a parchetelor, a unitatilor subordonate Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti si a Consiliului Superior al Magistraturii se stabilesc prin hotarare a Guvernului, cu exceptia situatiilor in care prin lege speciala se prevede altfel.
Art. 194 aa��a��(1) Dispozitiile art.1 aa��a�� 26 se aplica in mod corespunzator personalului salarizat potrivit prezentului capitol.
(2) Suma sporurilor necuprinse in coeficientul de ierarhizare aa��A�bazaaa��� acordate cumulat pe total ordonator principal de credite nu poate depasi 30% din salariul de baza .
CAPITOLUL VII
Reglementari specifice personalului din cadrul Curtii de Conturi
Art.195 - Salarizarea membrilor Curtii de Conturi, precum si a personalului de specialitate, se stabileste avand in vedere rolul si importanta Curtii de Conturi a Romaniei, de autoritate independenta cu atributii de control si audit asupra tuturor autoritatilor publice centrale si locale.
Art.196 - Potrivit Legii nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, republicata, membrii Curtii de Conturi si personalul de specialitate au statut juridic asimilat magistratilor in ceea ce priveste incompatibilitatile, interdictiile, riscurile si suprasolicitarea neuropsihica pe care o presupune exercitarea fiecarei functii, de obligatia de pastrare a confidentialitatii, de pregatirea profesionala, precum si nivelul si complexitatea atributiilor conferite de lege.
Sectiunea 1
Salarii de baza
Art.197 - Salarizarea membrilor Curtii de Conturi, a auditorilor publici externi, a consilierilor juridici asimilati auditorilor publici externi si a specialistilor in informatica asimilati auditorilor publici externi, ca personal de specialitate al Curtii de Conturi, se face pe baza coeficientilor de ierarhizare prevazuti in anexa VII la prezenta lege.
Art.198 - Salarizarea membrilor Curtii de Conturi si a personalului de specialitate trebuie sa le asigure o reala independenta economica, conditie necesara pentru protectia acestora impotriva oricarei atingeri aduse independentei si impartialitatii lor in infaptuirea controlului/auditului asupra fondurilor publice.
Art.199 - Prin sintagma auditor public extern se intelege atat functia de auditor public extern, cat si functiile de conducere de director, director adjunct, sef serviciu si sef birou din structurile de control ale Curtii de Conturi si ale Autoritatii de Audit .
Art.200 - Perioada mandatului membrilor Curtii de Conturi care provin din randul auditorilor publici externi este considerata vechime in specialitatea de auditor public extern.
Art.201 - (1) Promovarea personalului de specialitate, in functii, grade sau trepte profesionale, se face de regula pe un post vacant existent in statul de functii.
Art.202 - Conditiile de incadrare si promovare a personalului de specialitate din Curtea de Conturi a Romaniei se stabilesc in baza regulamentului aprobat prin hotarare a Plenului Curtii de Conturi .
Sectiunea a 2-a
Sporurisi alte drepturi
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti