din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2150 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141704 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act adoptat de organele de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Activitatea functional independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ suprem de control financiar si de jurisdictie financiara,care functioneaza pe lenga Parlamentul Romaniei.
Act adoptat de organele de stat,
Conturi constituite din bilant, contul de pierdere si profit si anexa (care sunt anexate raportului de gestiune ale unei societati pe actiuni).

(3) Concediul pentru formare profesionala fara plata, cu privire la care institutia nu si-a exprimat acordul in scris, referitor la relevanta studiilor efectuate pentru functia exercitata, se considera concediu pentru rezolvarea unor situatii personale.

(4) Perioada concediului pentru formare profesionala fara plata cu privire la care institutia si-a exprimat acordul in scris, referitor la relevanta studiilor efectuate pentru functia exercitata, constituie vechime in functia de personal probatiune

(5) Seful serviciului de probatiune si, respectiv, directorul directiei de specialitate pot respinge solicitarea persoanei daca absenta acesteia ar impieta asupra desfasurarii normale a activitatii.

Art. 185 aa��a�� (1) Personalul de probatiune are dreptul la concedii fara plata pentru rezolvarea unor situatii personale. Durata insumata a acestor concedii nu poate depasi 90 de zile lucratoare intr-un an calendaristic.

(2) Personalul de probatiune are dreptul la concedii fara plata, fara limita prevazuta la alin. (1), in urmatoarele situatii:

a) ingrijirea copilului bolnav in varsta de peste 3 ani, pe perioada indicata in certificatul medical;

b) insotirea sotului sau, dupa caz, a sotiei ori a unei rude apropiate: fiu, fiica, sora, frate, parinte, pe timpul cat acestia se afla la tratament in strainatate, in ambele situatii cu avizul obligatoriu al Ministerului Sanatatii.

(3) Concediul fara plata poate fi acordat si pentru alte interese personale, pe durata stabilita prin acordul partilor.

Art. 186 aa��a�� (1) In perioada concediilor fara plata personalul de probatiune isi pastreaza calitatea de salariat .

(2) Durata concediilor fara plata prevazute la art. 185 nu constituie vechime in probatiune.

Art. 187 aa��a�� (1) In afara concediului de odihna, angajatii din serviciile de probatiune au dreptul la zile libere platite, care nu se includ in durata concediului de odihna, in cazul unor evenimente familiale deosebite:

a) casatoria angajatului - 5 zile;

b) nasterea sau casatoria unui copil al angajatului - 5 zile;

c) decesul sotului sau al unei rude a angajatului pana la gradul al II-lea inclusiv - 3 zile.

(2) Zilele libere platite, prevazute la alin. (1), se acorda la cererea solicitantului, potrivit art. 184 alin. (5).

Art. 188 aa��a��Salariile de baza brute lunare si celelalte drepturi ale personalului de probatiune se stabilesc de ministrul justitiei si libertatilor cetatenesti cu exceptia cazurilor in care prin lege speciala sau prin prezenta lege se prevede altfel.

Art. 189 aa��a�� (1) Personalul de probatiune, nemultumit de modul de stabilire a drepturilor salariale, prin act administrativ al ordonatorului principal de credite, poate face contestatie, in termen de 15 zile de la data comunicarii actului administrativ, la organele de conducere ale Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti sau Directiei de Probatiune. Contestatiile se solutioneaza in termen de cel mult 30 de zile.

(2) Impotriva solutiilor formulate de Directia de Probatiune se poate face plangere, in termen de 15 de zile de la comunicare la organele de conducere ale Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti. Plangerea se solutioneaza in termen de cel mult 30 de zile.

(3) Impotriva hotararilor Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti se poate face plangere la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti. Hotararile pronuntate sunt irevocabile.

Art. 190 aa��a�� (1) Dispozitiile art.157, 159 si 161 se aplica in mod corespunzator si functionarilor publici si personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti, parchetelor, Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului National de Expertize Criminalistice, Institutului National al Magistraturii si Scolii Nationale de Grefieri.

(2) Personalul civil din Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti cu atributii de coordonare si control si cel care efectueaza lucrari in legatura cu activitatea penitenciarelor, beneficiaza de un spor la salariul de baza de pana la 5% .

Art. 191 aa��a�� Personalul prevazut la art.124 aflat in activitate la data intrarii in vigoare a prezentei legi se considera ca indeplineste conditiile legale pentru functia in care este incadrat.

Art. 192 aa��a��Statele de personal si statele de functii se intocmesc in limita numarului de posturi legal aprobat.

Art. 193 aa��a��Parcul auto, consumul de carburanti si modul de utilizare a parcului auto din dotarea instantelor judecatoresti, a parchetelor, a unitatilor subordonate Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti si a Consiliului Superior al Magistraturii se stabilesc prin hotarare a Guvernului, cu exceptia situatiilor in care prin lege speciala se prevede altfel.

Art. 194 aa��a��(1) Dispozitiile art.1 aa��a�� 26 se aplica in mod corespunzator personalului salarizat potrivit prezentului capitol.

(2) Suma sporurilor necuprinse in coeficientul de ierarhizare aa��A�bazaaa��� acordate cumulat pe total ordonator principal de credite nu poate depasi 30% din salariul de baza .

CAPITOLUL VII

Reglementari specifice personalului din cadrul Curtii de Conturi

Art.195 - Salarizarea membrilor Curtii de Conturi, precum si a personalului de specialitate, se stabileste avand in vedere rolul si importanta Curtii de Conturi a Romaniei, de autoritate independenta cu atributii de control si audit asupra tuturor autoritatilor publice centrale si locale.

Art.196 - Potrivit Legii nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, republicata, membrii Curtii de Conturi si personalul de specialitate au statut juridic asimilat magistratilor in ceea ce priveste incompatibilitatile, interdictiile, riscurile si suprasolicitarea neuropsihica pe care o presupune exercitarea fiecarei functii, de obligatia de pastrare a confidentialitatii, de pregatirea profesionala, precum si nivelul si complexitatea atributiilor conferite de lege.

Sectiunea 1

Salarii de baza

Art.197 - Salarizarea membrilor Curtii de Conturi, a auditorilor publici externi, a consilierilor juridici asimilati auditorilor publici externi si a specialistilor in informatica asimilati auditorilor publici externi, ca personal de specialitate al Curtii de Conturi, se face pe baza coeficientilor de ierarhizare prevazuti in anexa VII la prezenta lege.

Art.198 - Salarizarea membrilor Curtii de Conturi si a personalului de specialitate trebuie sa le asigure o reala independenta economica, conditie necesara pentru protectia acestora impotriva oricarei atingeri aduse independentei si impartialitatii lor in infaptuirea controlului/auditului asupra fondurilor publice.

Art.199 - Prin sintagma auditor public extern se intelege atat functia de auditor public extern, cat si functiile de conducere de director, director adjunct, sef serviciu si sef birou din structurile de control ale Curtii de Conturi si ale Autoritatii de Audit .

Art.200 - Perioada mandatului membrilor Curtii de Conturi care provin din randul auditorilor publici externi este considerata vechime in specialitatea de auditor public extern.

Art.201 - (1) Promovarea personalului de specialitate, in functii, grade sau trepte profesionale, se face de regula pe un post vacant existent in statul de functii.

Art.202 - Conditiile de incadrare si promovare a personalului de specialitate din Curtea de Conturi a Romaniei se stabilesc in baza regulamentului aprobat prin hotarare a Plenului Curtii de Conturi .

Sectiunea a 2-a

Sporurisi alte drepturi





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice