din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1846 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141709 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Reglementata in cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Act adoptat de organele de stat,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Act adoptat de organele de stat,
Moneda nationala a unei tari, in numerar sau disponibil in cont, ce indeplineste functia de instrument de plata si de rezerva de plata pe plan international.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.

Art.227 aa��a��Personalul clerical incadrat in unitatile bugetare nu beneficiaza de prevederile prezentei legi, acesta fiind salarizat in conformitate cu dispozitiile legale care reglementeaza salarizarea personalului incadrat in aceste unitati, potrivit Anexei nr. II/5 la prezenta .

Art.228 aa��a��Drepturile stabilite potrivit dispozitiilor legale in vigoare se acorda in continuare personalului angajat in cadrul cultelor religioase din Romania, potrivit legii, pentru care nu sunt aplicabile prevederile prezentei legi.

Art.229 aa��a�� (1) Modul de utilizare a fondurilor alocate de la bugetul de stat, potrivit prezentei legi, este supus controlului Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National si altor organe abilitate de lege.

(2) Numarul de posturi pentru personalul clerical se poate majora anual prin legea bugetului de stat .

Sectiunea a 3-a

Sprijinul statului pentru salarizarea personalului neclerical al cultelor recunoscute

Art.230 aa��a�� (1) Unitatile apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, precum si unitatile si institutiile de invatamant teologic autorizate si acreditate potrivit legii, aflate in subordinea acestora si neintegrate in invatamantul de stat, primesc de la bugetul de stat si de la bugetele locale un sprijin sub forma de contributii, care va asigura completarea drepturilor salariale neacoperite din fondurile proprii ale unitatilor de cult centrale si locale respective.

(2) Unitatile si contributiile prevazute la alin. (1) vor fi nominalizate de conducerea centrelor de cult, potrivit criteriilor stabilite de acestea.

Art.231 aa��a�� (1) Sprijinul financiar pentru personalul neclerical angajat in unitatile ce apartin cultelor religioase din Romania se asigura, la cerere, in limita prevederilor bugetare anuale, dupa cum urmeaza:

a) de la bugetele locale:

- 17.500 de contributii pentru personalul neclerical angajat in unitatile de cult din tara prevazute la art. 230. Contributia lunara este la nivelul salariului de baza minim brut pe tara si poate fi indexata prin hotarare a Guvernului, in raport cu cresterea preturilor de consum;

- sumele aferente, necesare pentru plata contributiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat, la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si la Fondul de asigurari sociale de sanatate;

b) de la bugetul de stat:

- 300 de contributii pentru personalul neclerical angajat in unitatile si institutiile de invatamant teologic prevazute la art. 230. Contributia lunara este la nivelul salariului de baza minim brut pe tara si poate fi indexata prin hotarare a Guvernului, in raport cu cresterea preturilor de consum;

- 30 de contributii pentru personalul neclerical trimis sa deserveasca asezamintele din strainatate ale Bisericii Ortodoxe Romane. Contributia lunara reprezinta echivalentul in lei a 50% din drepturile in valuta stabilite in cuantum net, prin asimilare cu functiile pe care este incadrat personalul roman trimis sa isi desfasoare activitatea in cadrul misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare si al altor forme de reprezentare a Romaniei in strainatate;

- sumele aferente, necesare pentru plata contributiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat, la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si la Fondul de asigurari sociale de sanatate.

(2) Numarul contributiilor prevazute la alin. (1) poate fi modificat prin legile bugetare anuale sau prin legile de rectificare a bugetului de stat .

(3) La stabilirea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat in vederea echilibrarii bugetelor locale se va avea in vedere si alocarea fondurilor pentru aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a).

(4) Aprobarea suplimentarii numarului de posturi pentru personalul neclerical angajat in unitatile ce apartin cultelor religioase recunoscute din Romania, al carui sprijin financiar se asigura potrivit prevederilor alin. (1) lit. a), se face de catre autoritatile administratiei publice locale, tinandu-se seama de numarul de adepti ai fiecarui cult religios, si se comunica Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National.

(5) Aprobarea suplimentarii numarului de posturi pentru personalul neclerical angajat in unitatile ce apartin cultelor religioase recunoscute din Romania, al carui sprijin financiar se asigura potrivit prevederilor alin. (1) lit. b), se face de catre Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National.

(6) Autoritatile administratiei publice locale pot aproba suplimentarea numarului de posturi pentru personalul neclerical angajat in unitatile ce apartin cultelor religioase recunoscute din Romania, tinand seama de numarul de adepti ai fiecarui cult religios, sprijinul financiar urmand a se asigura din veniturile proprii ale bugetelor locale.

CAPITOLUL XIII

Reglementari specifice personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea Guvernului, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si cele aflate in coordonarea Primului-ministru si cele aflate sub controlul Parlamentului

Sectiunea 1

Salarii de baza

Art.232- Salariile de baza ale personalului de executie din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea Guvernului, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si cele aflate in coordonarea Primului-ministru si cele aflate sub controlul Parlamentului sunt diferentiate dupa nivelul studiilor.

Nivelul studiilor

Coeficient de ierarhizare

minim

maxim

Studii superioare

2,00

5,80

Studii superioare de scurta durata

1,70

3,90

Studii postliceale

1,50

2,90

Studii medii

1,45

2,80

Studii generale

1,35

2,05

Art.233- Salariile de baza ale personalului de executie din institutiile publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice locale sunt diferentiate dupa nivelul studiilor.

Nivelul studiilor

Coeficient de ierarhizare

minim

maxim

Studii superioare

2,00

5,40

Studii superioare de scurta durata

1,70

3,65

Studii postliceale

1,50

2,75

Studii medii

1,45

2,65

Studii generale

1,35

2,05

Art.234- Salariile de baza ale functiilor de conducere din autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 232 sunt stabilite pe doua grade, astfel:

Functia

Coeficient de ierarhizare

Grad I

Grad II

Director

8,00

8,15

Director adjunct

7,70

7,80

Sef serviciu

7,45

7,60

Sef birou

7,20

7,30

Art.235- Salariile de baza ale functiilor de conducere din institutiile publice prevazute la art. 233 sunt stabilite pe doua grade, astfel:

Functia

Coeficient de ierarhizare

Grad I

Grad II

Director

7,30

7,40

Director adjunct

7,10

7,20

Sef serviciu

6,85

7,00

Sef birou

6,60

6,70

Art.236- Salariile de baza ale conducatorilor din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea Guvernului, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si cele aflate in coordonarea Primului-ministru si cele aflate sub controlul Parlamentului se stabilesc de catre persoanele imputernicite sa numeasca aceste personae, fara a depasi nivelul indemnizatiei lunare a functiei de secretar de stat si respectiv a functiei de subsecretar de stat din ministere.

Art.237- (1) Salariile de baza ale conducatorilor din institutiile publice finantate integral din venituri proprii, aflate in subordinea, sub autoritatea, in coordonarea celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice locale se stabilesc de catre persoanele imputernicite sa numeasca aceste persoane, fara a depasi nivelul indemnizatiei lunare a functiei de vicepresedinte al consiliului judetean si respectiv a functiei de viceprimar.

(2) In cazul municipiului Bucuresti salariile de baza prevazute la alin. (1) nu vor depasi nivelul indemnizatiei lunare a functiei de viceprimar al Municipiului Bucuresti.





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice