din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4851 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CE a publicat raportul anual privind monitorizarea aplicarii dreptului Uniunii Europene

CE a publicat raportul anual privind monitorizarea aplicarii dreptului Uniunii Europene

  Publicat: 23 Oct 2013       1736 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a dat publicitatii marti, 22 octombrie 2013, al 30-lea Raport anual privind monitorizarea aplicarii dreptului UE, in care evidentiaza rezultatele obtinute de statele membre in privinta punerii in aplicare a dreptului Uniunii Europene, in cursul anului 2012.

Structurile de specialitate ale ministerelor si ale altor organe de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale ale administratiei publice centrale care raspund de satisfacerea unor nevoi de interes public/general in concordanta cu obiectivele politicilor si strategiilor sectoriale ale Guvernului.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(lat. culpa "vina")Forma a vinovatiei, prevazuta in cap. I, t. II, art. 19, C. pen., partea generala.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Mijloc de proba, prevazut in cap. II, t. III, C. proc.pen., partea generala.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Modalitate de rezolvare pasnica a litigiilor internationale,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Mijloc de proba, prevazut in cap. II, t. III, C. proc.pen., partea generala.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
(Authorized shares) Numarul maxim de actiuni dintr-o anumita clasa pe care o companie il poate emite legal, conform prevederilor din statut.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Act adoptat de organele de stat,
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,

Referitor la transpunerea tardiva a directivelor, rezultatele slabe inregistrate in anii trecuti, la nivel european, s-au imbunatatit in mod semnificativ. Procedurile de constatare a neindeplinirii obligatiilor lansate ca urmare a transpunerii tardive a directivelor au vizat in principal domenii precum transporturi, sanatate si consumatori, protectia mediului, piata interna si serviciile .


La sfarsitul anului 2012, numarul procedurilor de constatare a neindeplinirii obligatiilor aflate in curs s-a redus, cu 25 % in comparatie cu anul precedent. Acest fapt se datoreaza, partial, utilizarii mai frecvente a modalitatilor de dialog sistematic cu Comisia Europeana precum si a altor mecanisme de solutionare a problemelor din domeniul pietei interne (precum SOLVIT), care au scopul de a rezolva problemele si de a promova conformitatea.


Potrivit cifrelor Comisiei, cele mai multe cazuri de neindeplinire a obligatiilor au fost constatate in domeniile mediului, transporturilor, fiscalitatii si pietei interne si serviciilor, acestea reprezentand impreuna peste 60 % din numarul total al actiunilor declansate.


Cu privire la actiunile pentru necomunicarea masurilor de transpunere a directivelor, in 2012 Comisia a deferit 35 de cauze Curtii de Justitie a Uniunii Europene, solicitand impunerea de sanctiuni financiare prevazute de Tratatul de la Lisabona impotriva statelor aflate in culpa (Polonia - 10 cauze, Slovenia - 5 cauze, Tarile de Jos - 4 cauze, Finlanda - 4 cauze, Cipru - 3 cauze, Belgia - 3 cauze, Germania, Bulgaria, Slovacia, Luxemburg, Portugalia si Ungaria -1 cauza, fiecare). Comisia a deferit Curtii doar 9 astfel de cauze in cursul anului 2011. Nicio actiune nu a fost declansata impotriva Romaniei in 2012.


Conform raportului, la sfarsitul anului 2012, Romania se situa la jumatatea clasamentului statelor membre in ceea ce priveste transpunerea tardiva a directivelor, cu un numar de 13 directive pentru care nu au fost notificate masurile nationale de transpunere.


In raport cu media actiunilor in constatarea neindeplinirii obligatiilor declansate de Comisie impotriva statelor UE, Romania s-a situat si in acest caz, aproximativ la jumatatea clasamentului (al 16-lea stat din 27), regasindu-se printre statele membre care depun eforturi pentru solutionarea cat mai rapida posibil a incalcarilor.


In anul 2012, Comisia a declansat impotriva Romaniei 30 de noi actiuni in constatarea neindeplinirii obligatiilor. Astfel, la sfarsitul anului 2012, erau in curs un numar de 44 de actiuni in constatarea neindeplinirii obligatiilor (mai putine decat in 2011, cand erau 47 de actiuni), dintre care 31 priveau fie incompatibilitatea normelor juridice nationale cu legislatia UE, fie cazuri de aplicare incorecta, si 13 priveau necomunicarea masurilor de transpunere a directivelor UE.


Conform raportului, statele membre au in continuare de adoptat masuri pentru a se conforma dreptului UE, insa acestea s-au aratat dispuse sa solutioneze problemele inainte de adoptarea de catre Comisie a unor masuri oficiale. In paralel cu scaderea numarului actiunilor in constatarea neindeplinirii obligatiilor, a scazut si numarul de sesizari ale CJUE de catre Comisie. Acest lucru se datoreaza si unei bune cooperari intre statele membre si Comisie, primele depunand eforturi suplimentare pentru a se conforma dreptului UE, astfel incat ``gardiana tratatelor`` sa fie convinsa ca toate reglementarile pe care le monitorizeaza se aplica in mod corect.


De la 01.01.2007 si pana in prezent Comisia Europeana a declansat impotriva Romaniei un numar de 425 de actiuni in constatarea neindeplinirii obligatiilor, dintre care 382 au fost clasate, iar intr-o actiune Curtea de Justitie a Uniunii Europene a dat castig de cauza Romaniei, declarand inadmisibila actiunea Comisiei.


La acest moment, sunt in curs 42 de actiuni . Dintre acestea, 40 se afla in faza precontencioasa si 2 in etapa contencioasa. Cele mai multe actiuni in curs privesc domeniile mediului si fiscalitatii.


Dintre actiunile pe marginea carora autoritatile romane au dialogat cu Comisia enumeram proiectul de amenajare a plajei Sulina, interdictia exportului de gaze, accesul la retelele de transmitere a gazelor, transpunerea directivei privind retinerea datelor, tratamentul fiscal al sediilor permanente ale societatilor straine stabilite in Romania, protectia gainilor ouatoare etc.


Pana in prezent, nu a fost pronuntata nicio hotarare de condamnare a statului roman pentru incalcarea obligatiilor care ii revin potrivit tratatelor.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europena    Uniunea Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 94

[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
22 Feb 2022 | 1605

Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august
10 Aug 2021 | 1194

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1431

Legi promulgate in data de 12 iunie 2020
13 Jun 2020 | 1127

EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu
31 Mar 2020 | 1273



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru ´┐Żaceeasi munca´┐Ż si pentru o ´┐Żmunca de aceeasi valoare´┐Ż
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa)
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Diurna reprezinta potrivit jurisprudentei C.J.U.E. ´┐Żalocatie specifica detasarii´┐Ż si, ca atare, parte a salariului minim. Totodata, potrivit modificarilor Codului fiscal, diurna intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia a IV-a pentru Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr. 99/A/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017

Actiune in anulare. Hotarari pronuntate de comisiile din cadrul Ligii Profesioniste de Fotbal
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 3240 din 14 iunie 2012

Deschiderea procedurii generale de insolventa, cu caracter de procedura secundara
Pronuntaţă de: Tribunalul Sibiu - Sentinta comerciala nr. 51/CC din data 29.03.2010