Precizarile MFP ref. modificarea impozitelor si taxelor locale
De asemenea, se ajusteaza la inflatie si limitele amenzilor prevazute la alin.(3) si (4) ale art.294, conform art.295 alin.(12) din Codul fiscal.
In concordanta cu prevederile art.292 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, o data la 3 ani se actualizeaza nivelurile impozitelor si taxelor locale, tinand cont de evolutia ratei inflatiei de la ultima indexare. De asemenea, se ajusteaza la inflatie si limitele amenzilor prevazute la alin.(3) si (4) ale art.294, conform art.295 alin.(12) din Codul fiscal.
Sumele indexate se initiaza in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si se aproba prin Hotarare a Guvernului, emisa pana la 30 aprilie, inclusiv.
Avand in vedere obligatia de indexare stabilita prin lege si faptul ca prevederile Codului fiscal rescris urmeaza sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016, in cadrul dezbaterii publice, a existat o propunere din partea structurilor asociative ale administratiilor publice locale ca in proiectul de act normativ valorile impozabile, impozitele si taxele locale stabilite in sume fixe, precum si amenzile sa fie indexate cu rata inflatiei pentru cei 3 ani de la ultima indexare, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.1309/2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul 2013.
Astfel, pentru anii 2013-2015, rata cumulata a inflatiei este de 6,46%, avand in vedere ratele inflatiei pentru:
- anul 2013: 3,98%, conform Bazei de date statistice - Tempo - Online serii de timp;
- anul 2014: 1,07%, conform Bazei de date statistice - Tempo - Online serii de timp;
- anul 2015: 1,3%, conform Comisiei Nationale de Prognoza - Prognoza pe termen mediu 2014-2018 - varianta de iarna 2015.
Ca urmare a consultarilor din dezbaterile publice, Ministrul Finantelor Publice a decis ca propunerea mai sus mentionata sa nu fie preluata in forma Codului Fiscal ce va fi supusa aprobarii Guvernului.
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF
26 Dec 2022 | 57108
Nivelul Sponsozarilor ONG-urilor si Asociatilor incepand cu 1 ianuarie 2022
30 Dec 2021 | 2147
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat
27 Dec 2021 | 57361
Legi promulgate in data de 18 august 2020
19 Aug 2020 | 1865
Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro
13 Jun 2020 | 1291
Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta
24 Mar 2020 | 2249

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati
Munca la gri: provocari si riscuri in piata muncii din Romania
Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil
Sursa: MCP avocati
Retinerea din salariu pentru absente nemotivate. Cum se recupereaza banii de la salariat?
Sursa: MCP avocati

Venituri care nu intra in categoria „veniturilor din alte surse” si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Obiectiuni la raportul final al lichidatorului. Tardivitate. Contradictie intre considerente si dispozitiv
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 32/2018 din 13.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Uzucapiune. Inaplicabilitatea dispozitiilor referitore la achiesarea la pretentiile formulate de reclamant. Inexistenta justului titlu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 5/9.01.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020














