din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2770 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti

Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti

  Publicat: 10 Nov 2015       1279 citiri       Sursa: euroavocatura.ro  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 832 din data de 6 noiembrie 2015 a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2015 pentru stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Guvernul Romaniei a adoptat prezenta ordonanta de urgenta pentru a stabili unele masuri ce trebuie aplicate in situatia in care la frontierele Romaniei vor aparea un aflux masiv de imigranti.


Aceasta ordonanta are in vedere urmatoarele aspecte:


-instabilitatea existenta in mai multe regiuni ale lumii care a generat, in ultima perioada de timp, o amplificare a fenomenului migrationist, cu efecte directe asupra unui numar semnificativ de state europene;


-contextul in care tarile cele mai afectate de dezvoltarea acestui fenomen au adoptat diverse masuri de combatere a migratiei, fara ca acestea sa aiba un caracter unitar si fara a se contura perspectiva solutionarii acestui fenomen;


-legatura directa dintre evenimentele internationale si fenomenul migratiei ilegale la frontierele Romaniei, exemplificata prin cresterea, incepand cu anul 2011, a intentiei de organizare a unor rute de migratie bine conturate direct spre Spatiul Schengen, ca urmare a evenimentelor din Siria;


-pozitionarea geografica a Romaniei in calea a patru potentiale rute de migratie catre Europa de Vest, respectiv:


a)ruta estica de migratie, la frontierele cu Ucraina si Republica Moldova;


b)ruta de migratie a Balcanilor de Vest (Turcia-Grecia-Macedonia-Serbia-Croatia/Ungaria), la frontiera cu Serbia;


c)ruta terestra est-mediteraneana (Turcia-Grecia-Bulgaria), la frontiera cu Bulgaria;


d)ruta Marii Negre, la frontiera maritima;


-conturarea, pe teritoriul tarii noastre, incepand cu anul 2011, a unei noi rute de migratie care se desprinde din cea a Balcanilor de Vest, avand ca principala sursa de migranti tot zona Turcia-Grecia si Albania-Kosovo;


-faptul ca intensificarea fenomenului imigrationist la nivelul Romaniei poate determina aparitia, in unele regiuni, a unor potentiale efecte negative, din punct de vedere socioeconomic si al securitatii nationale;


-necesitatea cresterii capacitatii operative a institutiilor si autoritatilor publice implicate in managementul situatiei imigrantilor ilegali si a persoanelor aflate in nevoie de protectie internationala, inclusiv prin cooperarea dintre acestea in cadrul unor centre ad-hoc in care sa fie integrate toate instrumentele prevazute de legislatia in vigoare ca masuri concrete de raspuns la diferitele situatii generate de strainii care intra sau incearca sa intre intr-un numar foarte mare si intr-un timp foarte scurt pe teritoriul Romaniei.



Citeşte mai multe despre:    O.U.G. nr. 53/2015    Guvernul Romaniei    imigranti    frontiera Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Documentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, din 1 mai, prin aplicatia aici.gov.ro
30 Apr 2020 | 1787

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 1044

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020
19 Mar 2020 | 1304

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in cadrul sedintei din 10 martie 2020
11 Mar 2020 | 1194

Peste 65.000 de elevi vor beneficia de extinderea programului �Masa calda�
06 Feb 2020 | 2114

Guvernul a deblocat decontarea transportului elevilor
06 Feb 2020 | 1198



Articole Juridice

Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa)
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus
Sursa: MCP Cabinet avocati

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Jurisprudenţă

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Dreptul persoanei vatamate printr-o ordonanta declarata neconstitutionala sa aprecieze asupra obiectului actiunii in contencios
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1765/2019

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Sentinta civila nr. 2.682/2016 privind solutionarea actiunii promovate de reclamantul V.A. in contradictoriu cu paratul Guvernul Romaniei, avand ca obiect "anulare act administrativ"
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti