Luand in considerare Opinia nr. 4c-22 /115 adoptata de Comisia pentru afaceri europene in sedinta din 26 martie 2019, Camera Deputatilor sustine Planul coordonat privind inteligenta artificiala si eforturile Uniunii de a fi competitiva pe plan international in acest domeniu .Camera considera ca in scopul elaborarii politicilor din domeniul planului coordonat este necesara o descriere cat mai riguroasa a inteligentei artificiale, inclusiv in scopul diferentierii de alte tehnologii avansate, cum ar fi automatizarea sau investigarea volumelor mari de date .Se subliniaza ca este necesara utilizarea eficienta a inteligentei artificiale in toate sectoarele economice; in identificarea echipamentelor care necesita intretinere inainte de a se defecta este necesara incurajarea tehnologiilor emergente din domeniile adiacente, cum ar fi microprocesoarele de putere redusa, acumulatorii eficienti, precum si pregatirea profesionala a resursei umane.Camera Deputatilor incurajeaza cresterea responsabilitatii expertilor in domeniu, in ceea ce priveste aspectele etice ale programarii inteligentei artificiale in scopul diminuarii riscurilor asupra omului sau bunurilor care pot fi minimizate prin mentinerea posibilitatii de interventie a factorului uman, asa cum s-a procedat si in cazul unor tehnologii similare, acum mature pe piata, cum ar fi pilotul automat.Camera isi manifesta preocuparea cu privire la faptul ca politica de incurajare a inovarii se bazeaza, predominant, pe solutiile digitale, ceea ce influenteaza negativ intrarea pe piata a tehnologiilor nondigitale si recomanda elaborarea unor documente descriptive pentru uzul nespecialistilor din publicul larg, din politica, din administratie si din educatie pentru a sprijini dialogul dintre societatile comerciale, din economia reala si din intermedierea financiara in domeniile economice ce se bazeaza pe inteligenta artificiala.Este recomandata derularea unor consultari extinse si structurate cu sectorul de afaceri in scopul unei analize a nevoilor actuale si a obstacolelor in calea valorificarii acestei tehnologii pe piata unica si pe plan international.Se subliniaza ca incurajarea talentelor in domeniu si consolidarea increderii in tehnologiile bazate pe inteligenta artificiala necesita masuri armonizate, o politica de sprijinire a accesului pe piata unica a acestora, in deplina cunoastere a caracteristicilor tehnice si a riscurilor evidentiate de proliferarea inselatoriilor cu pretinse criptomonede.A fost recomandata intensificarea eforturilor de informare si simplificarea normelor pentru a se asigura accesul intreprinderilor mici si mijlocii la pietele internationale, a garanta eficienta canalelor de comunicare si de relatii comerciale, de colaborare internationala in cercetarea stiintifica, pentru a pune in valoare, cat mai rapid, acordurile comerciale si de investitii incheiate de Uniunea Europeana. De asemenea, Camera recomanda intensificarea eforturilor pentru elaborarea de programe de colaborare si norme comune care sa faciliteze lanturile valorice, consortiile la nivel european, precum si extinderea zonei de actiune a microintreprinderilor cu vocatie europeana si internationala.Camera Deputatilor subliniaza necesitatea flexibilizarii, in continuare, a pietei muncii astfel incat oportunitatile pentru afacerile bazate pe inteligenta artificiala sa conduca la dezvoltarea acestora si la reducerea somajului si recomanda ca strategia Consiliului european al inovarii sa includa sprijinirea in mod specific a regiunilor Europei ramase sub media acesteia in ceea ce priveste inovarea, dezvoltarea si punerea in valoare a tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala;Camera a manifestat o retinere cu privire la utilitatea unor indicatori comuni pentru a monitoriza utilizarea si dezvoltarea inteligentei artificiale in Uniune, avand in vedere dificultatea cuantificarii si avansul mai rapid al acestor tehnologii comparativ cu capacitarea de colectare si prelucrare administrativa a datelor legate de acestea, precum si dificultatea de interpretare a unor asemenea indicatori in scopul formularii politicilor si a recomandat, in acelasi timp, realizarea unor analize de piata conforme cu rezultatul consultarilor sectoriale.De asemenea, Camera recomanda derularea unor consultari frecvente si structurate pentru a identifica nevoile reale ale intreprinderilor, intreprinderilor nou-infiintate si expertilor in domeniu in ceea ce priveste legiferarea sau dereglementarea.Camera Deputatilor sprijina eforturile depuse pentru a elimina obstacolele generate de pietele fragmentate si isi manifesta dorinta de a fi informata cu privire la evaluarea impactului, atat pozitiv, cat si negativ, al inteligentei artificiale asupra pietei, a parteneriatelor propuse pentru cercetare si inovare prin colaborarea dintre mediul academic si sectorul industrial, precum si cu privire la aspectele legate de respectarea regulilor de concurenta si de proprietate industriala in asemenea cazuri;Este sustinuta acceptarea unui grad de risc mai mare si a unei diversitati sporite in parteneriatele la nivel european incheiate pentru cercetare, precum si a diversificarii metodologiei si tematicii propunerilor in domeniul inteligentei artificiale si a tehnologiilor registrelor distribuite, instituirea unor linii speciale de finantare prin capital rabdator, capital de risc ridicat si prin acoperirea garantiilor. Astfel, vor fi mai puternice microintreprinderile si intreprinderile nou-infiintate in domeniul inteligentei artificiale si se va consolida accesul acestora la finantare, in special prin programul InvestEU.Se sustine necesitatea de a se pune un accent mai mare pe strategia pentru invatarea pe tot parcursul vietii si mai ales pe invatarea nonformala pentru a beneficia de schimbarile tehnologice produse de inteligenta artificiala si se incurajeaza intensificarea colaborarii pe plan european pentru ca sistemele de educatie sa se adapteze in mod armonizat acestei cerinte .Camera Deputatilor considera ca schimbul de bune practici privind modalitatile de a consolida excelenta si de a-i retine in Europa pe lucratorii talentati ar avea o eficienta sporita daca ar include o gama cat mai larga de factori nonstatali interesati, din sectorul de afaceri, cel neguvernamental si al patronatelor. De asemenea, considera ca este prea devreme pentru a afirma ca Regulamentul general privind protectia datelor este eficient, in forma aplicata, si ca ar trebui consultate, in acest sens, intreprinderile mici, pentru a se evalua daca sarcina administrativa in seama acestora si impactul asupra prezentei on-line sunt proportionale cu scopul urmarit prin reglementare, precum si nivelul de raspuns adecvat la provocarile inteligentei artificiale utilizate in scop fraudulos sau ilegitim.Camera si-a manifestat dorinta de a fi informata cu privire la influenta tendintelor de pe piata energiei, cum ar fi cea privitoare la proliferarea celor care isi produc singuri energia necesara, a micro- si nanoretelelor, a celor de pe piata utilizarii comerciale a spatiului cosmic si a altora de acest fel, asupra politicilor de sustinere a dezvoltarii tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala, inclusiv in ceea ce priveste constientizarea acestor schimbari si prezenta lor regionala comparativa.Camera Deputatilor considera ca este necesara armonizarea planului cu strategiile si obiectivele Uniunii din alte domenii, cum ar fi cel al tehnologiei spatiale, al nanotehnologiei, al protectiei mediului economiei circulare si biodiversitatii, precum si instituirea unui mecanism de actualizare rapida a planului in conformitate cu avansul tehnologiilor ce implica inteligenta artificiala, mecanism potrivit pentru evidentierea disparitatilor structurale si interregionale.
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1338
Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta 17 Jun 2020 | 2133
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1131
Proiect de lege: decontarea pe viata a tratamentului victimelor de la clubul Colectiv 31 Oct 2019 | 1137
Alocatiile de stat pentru copii vor fi indexate cu rata inflatiei de la 01.01.2020 16 Oct 2019 | 1177
Camera Deputatilor a adoptat Proiectul de Lege pentru pentru modificarea si completarea Legii privind colectarea selectiva a deseurilor in institutiile publice 02 Oct 2019 | 899
Interviu avocat Predut: Oportunitatea digitalizarii relatiilor de munca. Efecte imediate si pe termen lung Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I) Sursa: Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Modul de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate. Restituire sume platite la asigurari Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.1183 din data 25.08.2011