Conform proiectului de lege, persoanele adulte cu orice grad de handicap pot beneficia de credit a carui dobanda se suporta din bugetul de stat, prin transferuri de la bugetul Autoritatii Nationale a Persoanelor cu Handicap la bugetele directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale, in baza unui contract privind angajamentul de plata al dobanzii pentru achizitionarea unei locuinte si pentru adaptarea acesteia conform nevoilor individuale de acces, precum si pentru achizitionarea unui singur autovehicul, cu conditia platii la scadenta a ratelor creditului. Pragul valorii creditelor acordate vor fi limitate la suma de 60.000 de euro pentru achizitionarea unei locuinte, 10.000 de euro pentru amenajarea locuintei in functiile de nevoile necesare si suma de 10.000 de euro pentru achizitionarea unui autovehicul. In cazul achizitionarii de autovehicule adaptate special pentru transportul persoanelor cu dizabilitate, dependente de scaunul cu rotile, valoarea creditului nu poate depasi 20.000 de euro. Perioada de rambursare pentru aceste credite va fi de 30 de ani pentru locuinta, 15 ani pentru autovehicul si 10 ani pentru creditul pentru amenajarea locuintei.
Pentru a facilita accesul persoanelor cu handicap in cladirile si spatiile publice, autoritatile, furnizorii de servicii sociale, precum si reprezentantii societatii civile vor avea obligatia sa promoveze si sa respecte si sa garanteze toate drepturile persoanelor cu handicap, conform conventiilor internationale. Astfel, fiecare cladire publica va fi prevazuta inca din faza de constructie cu accesul persoanelor cu dizabilitati. In privinta transportului si a infrastructurii, toti operatorii de taxi vor fi obligati sa detina macar o singura masina cu scaun cu rotile, adaptat nevoilor persoanelor cu handicap .
Persoanele cu orice tip de handicap beneficiaza de gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu orice tip de tren, in limita costului unui bilet interregio cu regim de rezervare la clasa a II-a, cu autobuzele, cu navele pentru transport fluvial si cu avionul pentru transportul aerian, pentru 12 calatorii dus-intors pe anul calendaristic.
De aceleasi drepturi vor beneficia si insotitorii si asistentii personali ai persoanelor cu handicap .
Proiectul de lege prevede de asemenea posibilitatea persoanelor cu dizabilitati de a beneficia de un bilet gratuit de tratament balnear in cursul unui an, sau un tichet valoric pentru un sejur balnear privat, pe teritoriul tarii.
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1354
Modificari aduse la Codul muncii si Legea pensiilor. Legi promulgate in data de 30 septembrie 2020 01 Oct 2020 | 2936
UpDate Work. Banca orelor de munca, Saptamana comprimata sau Munca la dispozitia angajatorului 25 Sep 2020 | 3004
Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta 17 Jun 2020 | 2139
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1172
Parlamentul a adoptat legea prin care parintii primesc zile libere cand scolile sunt inchise 12 Mar 2020 | 2277
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
Asistenta juridica prin avocat la promisiunea de vanzare-cumparare. Siguranta si transparenta in piata imobiliara Sursa: MCP avocati
Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL
Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala. Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 404/2019 referitoare la admiterea obiectiilor de neconstitutionalitate referitoare la Strategia "Romania 2040" Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei