din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2148 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Guvernul a amanat introducerea cartii electronice de identitate

Guvernul a amanat introducerea cartii electronice de identitate

  Publicat: 26 Nov 2008       1016 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Cărţile electronice de identitate vor fi introduse �ncep�nd din data 1 ianuarie 2011, potrivit unei Ordonanţe de Urgenţă adoptate �n şedinţa de marţi a Executivului.

Bunuri aduse de o femeie in casatorie; zestrea unei femei.
Cărţile electronice de identitate vor fi introduse �ncep�nd din data 1 ianuarie 2011, potrivit unei Ordonanţe de Urgenţă adoptate �n şedinţa de marţi a Executivului.
Executivul a am�nat astfel cu 2 ani introducerea cărţii electronice de identitate, �ntruc�t �ndeplinirea acestui obiectiv este condiţionată de modernizarea Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Populaţiei (SNIEP).
Astfel, �ncep�nd cu data de 1 iulie 2010, se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic pentru emiterea cărţii electronice de identitate.
Conform noului act normativ, autorităţile centrale şi locale, precum şi serviciile descentralizate judeţene, au obligaţia de a se dota cu echipamentele şi programele informatice necesare pentru ca cetăţenii să poată folosi fără restricţii cartea electronică de identitate, astfel:
- p�nă la 31 decembrie 2012, �n municipiile reşedinţă de judeţ
- p�nă la 31 decembrie 2013, �n celelalte municipii şi oraşe
- p�nă la 31 decembrie 2014, �n comune

Tehnologia actuală a SNIEP nu permite actualizarea �n timp real a datelor personale, iar nivelul de aplicabilitate al actualului sistem nu mai poate fi extins, fapt care �mpiedică implementarea unor noi aplicaţii, specifice cărţii electronice de identitate.
Totodată, implementarea şi gestionarea cărţii electronice de identitate presupune realizarea Centrului Naţional Unic de Pesronalizare a Cărţilor Electronice de Identitate, asigurarea infrastructurii necesare serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, �ntreţinere suport, training-ul personalului, etc.
Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002, �n forma iniţială, prevedea introducerea cărţii electronice de identitate la 1 ianuarie 2003. �n 2004, prin Ordonanţă de Guvern, termenul a fost am�nat p�nă la 1 ianuarie 2006. �n 2005, Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002 a fost modificată, iar termenul pentru introducerea cărţii electronice de identitate a fost stabilit pentru 1 ianuarie 2009.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...