Simplificarea procedurilor administrative de autorizare a intreprinderilor
Ministerul responsabil, MIMMCMA, a urmarit pe parcursul anului 2008 implementarea celor 2 actiuni, astfel: a identificat cu ministerele responsabile un numar de 21 de autorizatii care pot fi eliminate si a promovat proiectul de OUG pentru modificarea si completarea OUG nr. 27/2003 privind procedura autorizarii tacite. Schimbarea formulei guvernamentale nu a mai permis aprobarea calendarului de reducere a procedurilor de autorizare identificate si a proiectului de OUG la termenele planificate. In consecinta in Raportul de implementare al PNR pe anul 2008 nu au putut fi mentionate progrese in implementarea acestor actiuni .
DAE este coordonatorul national pentru implementarea PNR si, in acest context, va trebui sa urmareasca imbunatatirea continua a mediului de afaceri ca factor in incurajarea spiritului antreprenorial.
In perioada urmatoare, este necesara urgentarea demersurilor nationale pentru remedierea deficientelor semnalate de Comisia Europeana in urma evaluarii Raportului de implementare a PNR pe anul 2008, prin care se constata intarzierea implementarii celor doua actiuni . In consecinta, pe parcursul anului 2009, trebuie adancit procesul de examinare a procedurilor de autorizare/licentiere din perspectiva solicitata de mediul de afaceri, prin:
- definirea calendarului de eliminare a celor 21 de proceduri de autorizare identificate de catre autoritatile implicate in cadrul exercitiului de examinare a legislatiei din 2008 si prevederea eliminarii acestora pana la sfarsitul lunii iunie 2009;
-continuarea procesului de examinare a procedurilor de autorizare la nivelul autoritatilor emitente din perspectiva aplicarii principiului Ganditi mai intai la scara mica pentru identificarea celor mai impovaratoare proceduri de autorizare si aprobarea pana la 31 mai a.c. a calendarului de eliminare a acestora;
-promovarea proiectului de OUG pentru modificarea si completarea proiectului de OUG nr. 27/2003 privind procedura autorizarii tacite si adoptarea de catre Guvern pana la data de 30 aprilie a.c.
Memorandumul aprobat astazi este un demers important in ceea ce priveste utilizarea principiului european Ganditi mai intai la scara mica, in promovarea de reglementari mai favorabile dezvoltarii intreprinderilor. Administratia trebuie sa nu mai considere intreprinderile o sursa de venit, ci un motor al dezvoltarii si pentru aceasta trebuie sa abordeze evaluarea reglementarilor in vigoare si elaborarea de noi acte normative din perspectiva intreprinderilor.
Masurile adoptate astazi vizeaza urmatorul impact:
- ameliorarea accesului pe piata al intreprinderilor prin utilizarea unor proceduri simplificate;
- sustinerea implementarii Directivei servicii nr. 2006/123, avand in vedere ca cele 21 de proceduri de autorizare inventariate in 2008 se refera la simplificarea administrativa ceruta de directiva, respectiv pentru unele activitati din constructii, energie electrica si gaze naturale, viticultura, transporturi, turism
- dezvoltarea serviciilor de e-guvernare la nivelul intregii administratii ca efect al implementarii tacite.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
