din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2565 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

  Publicat: 29 Apr 2009       2498 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Fiscala In contextul necesitatii reducerii cheltuielilor la nivelul administratiei publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a abordat o strategie de reorganizare atat a aparatului central cat si a unitatilor subordonate, care s-a desfasurat in doua etape de actiune:

Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice


I. In prima etapa s-au dispus actiunile necesare pentru aplicarea prevederilor OUG nr.229/ 2008 privind masurile de reducere a unor cheltuieli la nivelul administratiei publice si ale OUG nr.1/ 2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din domeniul bugetar. Astfel s-a procedat la reducerea a 420 de posturi de conducere, ceea ce a condus la o economie estimativa de circa 400.000 lei lunar, dupa cum urmeaza:
- ANAF � aparatul propriu: 27 de posturi de conducere; economii de circa 20.000 lei lunar;
- DGFP judetene si a municipiului Bucuresti: 314 posturi de conducere; economii de circa 170.000 lei lunar;
- Autoritatea Nationala a Vamilor: 79 de posturi de conducere; economii de peste 210.000 lei lunar.

II. In a doua etapa a fost adoptat cadrul legal de organizare si functionare institutionala prin adoptarea HG nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv, HG nr.110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Vamale si HG nr.111/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare. La aceste acte normative s-au adaugat si ordinele presedintelui ANAF, domnul Sorin Blejnar, de reorganizare a directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.

Prin aplicarea acestui cadru legislativ la nivelul aparatului propriu al ANAF s-a obtinut reducerea a unui numar de 8 structuri (4 directii generale si 4 directii). La nivelul unitatilor judetene a avut loc reorganizarea in scopul cresterii eficientei aparatului teritorial in colectarea obligatiilor fiscale, optimizarea structurilor si a fluxurilor informationale, precum si asigurarea unui management eficient a procesului bugetar in teritoriu in mod unitar si flexibil. Aceste masuri au presupus diminuarea cu 565 de functii publice de conducere la nivel teritorial (circa 20%), ceea ce a determinat o economie suplimentara privind cheltuielile salariale de peste 500.000 lei lunar. La nivelul teritorial al Autoritatii Nationale a Vamilor, masurile de reorganizare au presupus desfiintarea a inca 8 posturi de conducere care se adauga celor 53 de functii de conducere si 3 functii de executie reduse deja. In primele doua etape ale strategiei de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost reduse in total 993 de posturi de conducere, ceea ce a determinat economii totale ale cheltuielilor de personal de peste 900.000 lei lunar.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC).


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...