CSM dezaproba atitudinea de dezinformare a opiniei publice manifestata de presa
Argumentele folosite in text dovedesc o dorinta de manipulare prin insinuarea unor neadevaruri, cu efecte dezastruoase pentru societatea noastra si sistemul juridic romanesc.
Opinia publica a fost constant informata despre demersurile efectuate pentru verificarea tuturor magistratilor de catre CNSAS si despre cazurile confirmate prin hotarari judecatoresti irevocabile, in care magistratilor li s-a stabilit calitatea de colaboratori ai securitatii, conform dispozitiilor legale.
In acest moment exista doua cazuri, la nivelul procurorilor (din care unul pensionat) in care se atesta aceasta colaborarea. Referitor la cazul procurorului aflat in exercitiul functiunii cu privire la care se stabileste calitatea de colaborator al securitatii, consiliul a informat opinia publica ca a transmis organelor de urmarire penala documentele necesare in vederea efectuarii de cercetari penale sub aspectul savarsirii infractiuni de fals in declaratii (http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/14_05_2009__23422_ro.doc ).
Consiliul Superior al Magistraturii reaminteste faptul ca in actualul context legislativ o astfel de constatare nu este suficienta pentru a afecta cariera profesionala a magistratului decat sub aspectul interdictiei de a exercita o functie de conducere .
Magistratii care au fost colaboratori ai securitatii nu pot ocupa functii de conducere in sistemul judiciar romanesc. Sesizarea adresata organelor de urmarire penala nu infrange principiul prezumtiei de nevinovatie care guverneaza derularea procedurilor judiciare.
Potrivit legii judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat magistratilor si personalul auxiliar de specialitate sunt obligati sa faca o declaratie autentica, pe propria raspundere potrivit legii penale, privind apartenenta sau neapartenenta ca agent sau colaborator al organelor de securitate, ca politie politica .
Consiliul Superior al Magistraturii gestioneaza cariera profesionala a magistratilor, intocmeste si pastreaza dosarele profesionale ale judecatorilor si procurorilor si este permanent deschis promovarii unei legislatii europene.
Va solicitam sprijinul dumneavoastra, PRESEI, SOCIETATII CIVILE si CLASEI POLITICE pentru asigurarea unei expertize obiective deoarece intr-un spatiu democratic observatiile formatorilor de opinie pot avea caracter constructiv.
Consiliul Superior al Magistraturii a devenit incepand cu anul 2004, prin puterea legii, un organ democratic si independent, capabil sa gestioneze destinele magistraturii si reafirma deschiderea pentru actiuni concrete si eficiente. Consiliul respecta principiile unui stat democratic, inclusiv cel al egalitatii tuturor cetatenilor in fata legii, indiferent ca acesta este magistrat, profesor ori alta categorie sociala.
Consiliul Superior al Magistraturii face parte din autoritatea judecatoreasca si indeplineste rolul de garant al independentei justitiei. Mai au calitatea de garant constitutional doar Presedintele Romaniei (care este garantul independentei nationale, al unitatii si integritatii teritoriale a tarii) si Curtea Constitutionala (care este garantul suprematiei Constitutiei).
Formulari de natura celor folosite si astazi tind sa discrediteze calitatea pe care consiliul si puterea judecatoreasca au castigat-o intr-o democratie de tip european.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
