din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3348 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Raportul CE privind aplicarea in Romania a Mandatului european de arestare

Raportul CE privind aplicarea in Romania a Mandatului european de arestare

  Publicat: 25 May 2009       1479 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Consiliul Uniunii Europene (Consiliul de Ministri sau Consiliul) este principalul organism decizional al UE. Asemenea Parlamentului European, el a fost creat prin tratatele fondatoare in cursul anilor '50 si este alcatuit din ministrii din statele membre, fiind astfel institutia Uniunii Europene in care guvernele statelor membre sunt reprezentate.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Consiliul Uniunii Europene a dat publicitatii, la 20 mai 2009, Raportul privind aplicarea de catre Romania a Deciziei - Cadru privind mandatul european de arestare si procedurile de predare intre Statele Membre.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Convingere intima a unei persoane ca ceea ce face este bine,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

Acest raport este urmare a vizitei de evaluare organizate in perioada 17-21 noiembrie 2008, in cadrul celei de-a Patra Runde de Evaluare Reciproca, proces de evaluare care a inclus toate Statele Membre ale UE.
Raportul concluzioneaza ca Romania isi indeplineste obligatiile pe care le are in calitate de Stat Membru si sustine aplicarea eficienta si cu buna credinta a instrumentelor juridice adoptate la nivelul Uniunii Europene.

Totodata, raportul contine aprecieri pozitive la adresa Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, in calitate de autoritate centrala, precum si cu privire la pregatirea profesionala a judecatorilor si procurorilor intervievati si la calitatea legislatiei romane in materie (Titlul III din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala).

In acelasi timp, raportul subliniaza disponibilitatea si deschiderea judecatorilor si procurorilor romani in aplicarea eficienta si operativa a mandatului european de arestare in deplina concordanta cu principiul recunoasterii reciproce, principiu care sta la baza constructiei juridice a Uniunii Europene. Raportul contine exemple de bune practici ale judecatorilor si procurorilor romani si, recomanda, printre altele, celorlalte State Membre ale Uniunii Europene solutia legislativa pe care Romania a adoptat-o in cazul mandatelor europene de arestare emise de alte State Membre impotriva cetatenilor romani pentru executarea unor pedepse cu inchisoarea (recunoasterea pe cale incidentala).

Raportul contine un numar de 22 recomandari dintre care doar 10 sunt adresate Romaniei (dintre acestea 5 avand caracter general), restul fiind destinate altor State Membre si Uniunii Europene. Recomandarile pe care echipa de evaluare le face Romaniei, atat in calitate de stat emitent, cat si in calitate de stat de executare, se refera la:

* promovarea contactului direct dintre autoritatile romane si cele ale altor State Membre;
* specializarea si formarea magistratilor si a avocatilor in materia mandatului european de arestare, inclusiv dezvoltarea competentelor lingvistice;
* dezvoltarea unei practici uniforme de cautare pe teritoriul Romaniei a persoanelor care se sustrag de la executarea unor mandate de arestare preventiva si/sau de executare a pedepselor cu inchisoarea;
* dezvoltarea de practici uniforme cu privire la aplicarea unor dispozitii legale.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba si abuzul de drept in relatiile de munca. Sarcina probei
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...