Raportul CE privind aplicarea in Romania a Mandatului european de arestare
Acest raport este urmare a vizitei de evaluare organizate in perioada 17-21 noiembrie 2008, in cadrul celei de-a Patra Runde de Evaluare Reciproca, proces de evaluare care a inclus toate Statele Membre ale UE.
Raportul concluzioneaza ca Romania isi indeplineste obligatiile pe care le are in calitate de Stat Membru si sustine aplicarea eficienta si cu buna credinta a instrumentelor juridice adoptate la nivelul Uniunii Europene.
Totodata, raportul contine aprecieri pozitive la adresa Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, in calitate de autoritate centrala, precum si cu privire la pregatirea profesionala a judecatorilor si procurorilor intervievati si la calitatea legislatiei romane in materie (Titlul III din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala).
In acelasi timp, raportul subliniaza disponibilitatea si deschiderea judecatorilor si procurorilor romani in aplicarea eficienta si operativa a mandatului european de arestare in deplina concordanta cu principiul recunoasterii reciproce, principiu care sta la baza constructiei juridice a Uniunii Europene. Raportul contine exemple de bune practici ale judecatorilor si procurorilor romani si, recomanda, printre altele, celorlalte State Membre ale Uniunii Europene solutia legislativa pe care Romania a adoptat-o in cazul mandatelor europene de arestare emise de alte State Membre impotriva cetatenilor romani pentru executarea unor pedepse cu inchisoarea (recunoasterea pe cale incidentala).
Raportul contine un numar de 22 recomandari dintre care doar 10 sunt adresate Romaniei (dintre acestea 5 avand caracter general), restul fiind destinate altor State Membre si Uniunii Europene. Recomandarile pe care echipa de evaluare le face Romaniei, atat in calitate de stat emitent, cat si in calitate de stat de executare, se refera la:
* promovarea contactului direct dintre autoritatile romane si cele ale altor State Membre;
* specializarea si formarea magistratilor si a avocatilor in materia mandatului european de arestare, inclusiv dezvoltarea competentelor lingvistice;
* dezvoltarea unei practici uniforme de cautare pe teritoriul Romaniei a persoanelor care se sustrag de la executarea unor mandate de arestare preventiva si/sau de executare a pedepselor cu inchisoarea;
* dezvoltarea de practici uniforme cu privire la aplicarea unor dispozitii legale.
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














