INM recruteaza formatori cu norma partiala la disciplina Comunicare
Criteriile de selectie a formatorilor sunt stabilite prin Hotararea Plenului CSM nr.613 din 13 sept.2007, de aprobare a "Statutului de formator al INM - recrutare, evaluare si revocare":
- vechimea in magistratura sau in profesie si o buna reputatie in domeniul in care activeaza;
- experienta didactica;
- experienta profesionala in domeniul in care doreste sa devina formator;
- lucrari publicate;
- cunoasterea unei limbi straine de circulatie internationala (engleza, franceza, germana);
- cunostinte operare calculator;
- integritatea morala a formatorului.
Un avantaj il poate constitui activitatea anterioara a candidatului in domeniul comunicarii si relatiilor publice.
Cerintele postului de formator cu norma partiala sunt urmatoarele:
Cerinta generala: formatorul trebuie sa aiba studii superioare de lunga durata, finalizate cu diploma, in specialitatea pentru care aplica.
Cerintele specifice postului:
- abilitati de comunicare;
- cunostinte de specialitate in domeniul in care doreste sa devina formator;
- participarea la activitati care presupun deplasari in tara sau strainatate;
- participarea la sesiuni de formare a formatorilor organizate de INM;
- rezolvarea sarcinilor in termenele stabilite de Consiliul stiintific;
- cunostinte de evaluare a nevoilor de formare profesionala a judecatorilor si procurorilor;
- cunostinte de evaluare a activitatilor de formare profesionala .
Scopul principal al postului de formator consta in asigurarea formarii initiale a viitorilor judecatori si procurori in cadrul Institutului National al Magistraturii. Posturile scoase la concurs vizeaza formarea initiala, insa formatorii pot fi solicitati si in cadrul formarii continue, daca este cazul .
Atributiile postului sunt urmatoarele:
A. Activitati normate in statul de functii
- Sustinerea de cursuri si/sau seminarii in limita a 32 ore conventionale/ luna in cadrul activitatii de formare initiala;
- Sustinerea de seminarii si conferinte in cadrul activitatii de formare continua in limita a 32 ore/ luna;
- Participarea in comisii de elaborare a subiectelor / corectare a lucrarilor / solutionare a contestatiilor in cadrul concursurilor si examenelor organizate de INM;
- Elaborarea si dezvoltarea programei de studiu si a planului de invatamant in cadrul formarii initiale;
- Elaborarea tematicii si contributia la elaborarea planului de formare continua in cadrul formarii continue;
- Dezvoltarea metodologiei de examinare si notare a auditorilor de justitie, pentru formatorii implicati in activitatea de formare initiala.
B. Activitati de pregatire stiintifica si metodica
- Pregatire stiintifica individuala permanenta;
- Participarea la activitati, programe si proiecte de integrare europeana si dezvoltare institutionala;
- Perfectionarea pregatirii pedagogice;
- Elaborarea de materiale didactice.
C. Activitati de cercetare stiintifica
- Cautarea de informatie juridica pe internet;
- Dezvoltarea de materiale suport de curs pentru centrul de resurse juridice.
Pentru cei interesati, precizam ca programul de formare initiala corespunzator anului universitar 2008 - 2009, cuprinzand Planul de invatamant pentru anul I si Programul de stagiu pentru anul II se afla postat pe site-ul INM, la sectiunea privitoare la formarea initiala, iar manualele dedicate formarii formatorilor (aptitudini didactice) se afla pe site la sectiunea Centrul de Resurse Juridice - Manuale INM.
Salarizarea se face in conformitate cu dispozitiile art. 108 alin. (3) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, in limita a 32 de ore conventionale/luna.
Dosarul de inscriere la concurs va contine urmatoarele acte:
- curriculum vitae;
- scrisoare de intentie;
- plan de seminar/curs si materialul didactic aferent;
- un proiect de programa.
Dosarul de inscriere se depune pana la data de 28 august 2009, la sediul I.N.M. - B-dul Regina Elisabeta nr. 53, sector 5 Bucuresti sau pe adresa de e-mail andra.ghebri@inm-lex.ro. Documentele se pot transmite si la numarul de fax 021.3110234.
Procedura de evaluare va avea loc la inceputul lunii septembrie 2009 si consta in urmatoarele etape:
Intr-o prima etapa, o Comisie infiintata prin decizie a Consiliului stiintific al INM va proceda la evaluarea CV-urilor si a scrisorilor de intentie depuse de candidati.
in etapa urmatoare, candidatii vor sustine un interviu in fata membrilor catedrelor de specialitate sau, dupa caz, vor sustine un seminar in fata unei grupe de auditori de justitie.
Etapa finala consta in intocmirea unei liste a candidatilor selectati de catre comisie, in baza criteriilor enumerate mai sus si a punctajului acordat pe fisa de evaluare a candidatilor la postul de formator.
Lista candidatilor astfel selectati de catre comisie va fi supusa aprobarii Consiliului stiintific al I.N.M. care va inainta lista formatorilor spre aprobare Plenului Consiliul Superior al Magistraturii.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
