Ministrul Agriculturii a prezentat avantajele adoptarii Legii privind comercializarea produselor agroalimentare
aContam pe sprijinul supermarketurilor in punerea in aplicare a acestei legi, cu riscul de a produce anumite nemultumiri in randurile acestora. Inteleg ca aceasta lege nu are cum sa-i bucure atata timp cat le poate diminua veniturile, dar trebuie sa inteleaga ca pe primul plan, pentru noi, se afla consumatorul romana a declarat Ilie Sarbu.
Astfel, adoptarea acestei legi avantajeaza micii producatori si procesatori de produse alimentare, in sensul mentinerii acestora pe piata si al incurajarii comercializarii produselor alimentare romanesti.
Totodata, adoptarea legii produce consecinte pozitive cum ar fi:
- mentinerea si diversificarea ofertei de produse agroalimentare romanesti si valorificarea economica mai buna a potentialului de productie si a satisfacerii cererii de consum a consumatorilor;
- prevenirea concurentei neloiale intre marii si micii comercianti in comertul cu produse agroalimentare;
- accesul real al fermierilor si a altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori;
- stimularea interesului mediului de afaceri de a investi in domeniul agoalimentar;
- stimularea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare pentru investitii in domeniul agroalimentar;
- mentinerea locurilor de munca in sectorul productiei de produse agroalimentare.
De asemenea, prin aceasta lege sunt create oportunitati de reorganizare a activitatilor agroalimentare cu potential de dezvoltare si de crestere a interesului mediului investitional datorate accesului real al fermierilor si a altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori.
Sunt create astfel premisele valorificarii economice mai bune a potentialului de productie de produse agroalimentare si a celor cu insemne de calitate .
Grupurile tinta avute in vedere sunt operatorii din sectorul agroalimentar care produc produse agroalimentare destinate comercializarii pentru consum uman.
Pana in prezent lipsa Codului de Bune Practici a provocat consecinte negative, cum ar fi :
- mentinerea si restrangerea ofertei de produse agroalimentare romanesti, cu influente negative asupra valorificarii superioare a potentialului de productie si a acoperirii cererii de consum;
- perpetuarea unei concurente neloiale intre marii si micii comercianti, conducand la disparitia celor mici si coagularea puterii in mainile celor mari;
- ingradirea accesului real al fermierilor si a altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori
- scaderea interesului mediului de afaceri de a investi in domeniul agroalimentar;
- diminuarea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare pentru investitii in domeniul agroalimentar;
- disparitia de pe piata a micilor producatori de produse agroalimentare, care nu pot face fata conditiilor impuse de marii comercianti.
Actul normativ urmeaza sa fie promulgat de Presedintele Romaniei in maxim 30 de zile, dupa care va fi publicat in Monitorul Oficial.
Conform acestei legi, numarul de taxe va scadea de la 11 la 7.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
