CSM a prezentat legile speciale care stabilesc atributii extrajudiciare ale magistratilor
Potrivit legii, magistratura este activitatea judiciara desfasurata de judecatori in scopul infaptuirii justitiei si de procurori in scopul apararii intereselor generale ale societatii, a ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor.
Incarcarea magistratilor cu orice alte atributii extrajudiciare echivaleaza cu incalcarea dispozitiilor referitoare la rolul si scopul magistraturii.
Au fost mentionate expres prevederile din:
- Legea nr. 67 din 2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, republicata, a dispozitiilor potrivit carora instantele solutioneaza intampinari si contestatii formulate in procesul electoral iar, pe de alta parte, magistratii participa la constituirea birourilor electorale si a biroului electoral central,
- Legea nr. 215 din 2001 privind administratia publica locala, a dispozitiilor potrivit carora instantele valideaza alegerea consilierilor locali si declara vacante locurile consilierilor locali,
- Legea nr.373 din 2004, privind alegerea camerei deputatilor si senatului, a dispozitiilor potrivit carora instantele solutioneaza contestatiile privind listele de alegatori si aspectele referitoare la eliberarea cartilor de alegatori iar magistratii participa la constituirea birourilor electorale si a biroului electoral central,
- Legea nr. 370 din 2004, privind alegerea Presedintelui Romaniei, a dispozitiilor care reiau prevederile referitoare la participarea magistratilor la constituirea birourilor electorale,
- Legea nr. 3 din 2000, privind organizarea si desfasurarea referendumului, a dispozitiilor referitoare la participarea magistratilor la constituirea birourilor electorale.
- Legea nr. 230 din 2007, privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, a dispozitiilor care reglementeaza delegarea unui judecator la organul financiar local,
- Legea nr. 54 din 2003 a sindicatelor, a dispozitiilor care stabilesc competenta judecatorului de verificare a modului de constituire, modificare si incetare a acestei persoane juridice,
- Legea nr. 36 din 1991, privind societatile agricole, a dispozitiilor care prevad competenta judecatorului in procedura de constituire a acestora,
- Legea nr. 31 din 1991, privind societatile comerciale, si Legea nr. 26 din 1990, privind registrul comertului, a dispozitiilor care stabilesc competenta judecatorului in controlul legalitatii operatiunilor de inmatriculare si inscriere de mentiuni in registrul comertului.
Potrivit legii, cadrul de desfasurare a activitatii judecatorilor si procurorilor este stabilit de catre legiuitor exclusiv in legatura cu derularea procedurilor judiciare, context in care ajudecatorii si procurorii sunt obligati ca, prin intreaga lor activitate, sa respecte drepturile si libertatile persoanelor, precum si egalitatea lor in fata legii si sa asigure un tratament juridic nediscriminatoriu tuturor participantilor la procedurile judiciare, indiferent de calitatea acestora (...).a
Degrevarea magistratilor de atributiile care nu au legatura cu actul de justitie reprezinta o prioritate pentru functionarea statului de drept la parametrii europeni.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
