din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2827 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CE intensifica procedura judiciara impotriva Regatului Unit in ceea ce priveste protejarea vietii private si a datelor cu caracter personal

CE intensifica procedura judiciara impotriva Regatului Unit in ceea ce priveste protejarea vietii private si a datelor cu caracter personal

  Publicat: 30 Oct 2009       814 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a initiat astazi a doua etapa a procedurii privind incalcarea dreptului comunitar impotriva Regatului Unit, care nu le permite cetatenilor sai sa beneficieze din plin de masurile UE privind protejarea vietii private si a datelor cu caracter personal in contextul utilizarii comunicatiilor electronice.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Legislatia comunitara primara (sau dreptul primar) include in primul rand Tratatele si alte acorduri cu un statut similar. Legislatia comunitara primara este rezultatul negocierilor directe dintre guvernele statelor membre. Aceste acorduri sunt puse pe hartie sub forma de Tratate care trebuie ulterior ratificate de parlamentele nationale.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Manifestarea hotararii de a incheia actul juridic civil, de a se obliga juridiceste. Formeaza impreuna cu cauza (scopul), vointa juridica.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.





Legislatia europeana prevede obligatia tarilor UE de a asigura cetatenilor confidentialitatea comunicatiilor electronice, precum utilizarea email-ului sau navigarea pe internet, prin interzicerea interceptarii si a supravegherii acestora fara consimtamantul legal al utilizatorului. Comisia a declarat astazi ca va trimite Regatului Unit un aviz motivat, dat fiind ca aceste norme nu au fost transpuse pe deplin in legislatia nationala britanica.



a��In mediul digital, protejarea vietii private a cetatenilor si a integritatii datelor lor cu caracter personal nu reprezinta numai un aspect important, ci si un drept protejat de legislatia comunitara . De aceea, Comisia urmareste cu vigilenta garantarea aplicarii corespunzatoare a normelor si drepturilor comunitare.a��, a declarat Viviane Reding, Comisarul European responsabil cu telecomunicatiile. a��Protejarea vietii private in mediul digital este esentiala pentru consolidarea increderii in internet. Prin urmare, invit autoritatile britanice sa isi modifice legislatia nationala pentru a le permite astfel cetatenilor Regatului Unit sa beneficieze de toate garantiile prevazute de dreptul comunitar in ceea ce priveste confidentialitatea comunicatiilor electronice.a��


Comisia isi mentine pozitia potrivit careia Regatul Unit nu respecta normele comunitare privind protejarea confidentialitatii comunicatiilor electronice, precum utilizarea email-ului sau navigarea pe internet, prevazute de Directivaeuropa .eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0058:EN:NOT"> 2002/58/EC asupra confidentialitatii si comunicatiilor electronice si de Directiva europa .eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31995L0046:EN:NOT" target="_blank">95/46/EC privind protejarea datelor cu caracter personal. Aceasta pozitie a fost adoptata in urma unei analize exhaustive a raspunsului autoritatilor britanice la scrisoarea de somare - prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar - trimisa de Comisie la data de 14 aprilie 2009 ( IP/09/570).Comisia a initiat aceasta procedura judiciara ca urmare a anchetei asupra masurilor luate de autoritatile britanice ca raspuns la plangerile primite din partea cetatenilor cu privire la utilizarea publicitatii comportamentale de catre furnizorii de servicii internet.


Mai precis, Comisia a identificat trei lacune in normele britanice actuale privind confidentialitatea comunicatiilor electronice:


- Nu exista o autoritate nationala independenta care sa supravegheze interceptarea comunicatiilor si, in special, care sa raspunda plangerilor cu privire la interceptarea comunicatiilor, desi in Directiva asupra confidentialitatii si comunicatiilor electronice si in Directiva privind protectia datelor cu caracter personal se prevede instituirea unei asemenea autoritati.


- Legislatia actuala a Regatului Unit - Regulation of Investigatory Powers Act 2000 (RIPA) (Lege din 2000 privind reglementarea puterilor de investigare) - autorizeaza interceptarea comunicatiilor nu numai in cazul in care persoanele vizate si-au dat consimtamantul, ci si atunci cand persoana responsabila cu interceptarea comunicatiilor are a��motive rezonabile de a credea�� ca respectivul consimtamant a fost acordat.Aceste dispozitii legislative britanice nu respecta normele comunitare conform carora consimtamantul inseamna orice manifestare de vointa, libera, specifica si informata.


- Dispozitiile RIPA care interzic si prevad sanctiuni pentru interceptarea ilegala se limiteaza doar la interceptarea a��intentionataa��, in timp ce legislatia comunitara le cere statelor membre sa interzica si sa prevada sanctiuni pentru orice fel de interceptare ilegala, indiferent de intentionalitate.


Regatul Unit are la dispozitie doua luni pentru a formula un raspuns la aceasta a doua etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar. In cazul in care nu primeste un raspuns sau daca raspunsul trimis de Regatul Unit este nesatisfacator, Comisia poate deferi cazul Curtii Europene de Justitie.



Context


Directiva UE asupra confidentialitatii si comunicatiilor electronice prevede obligatia statelor membre de a asigura caracterul confidential al comunicatiilor si al datelor de transfer aferente prin interzicerea interceptarii si a supravegherii ilegale, cu exceptia cazului in care utilizatorii vizati isi dau consimtamantul [articolul 5 alineatul (1) din europa .eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0058:EN:NOT" target="_blank">Directiva 2002/58/EC]. Conform Directivei UE privind protejarea datelor cu caracter personal, consimtamantul utilizatorului trebuie sa fie acordat in mod liber, specific si in cunostinta de cauza [articolul 2 litera (h) din europa .eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31995L0046:EN:NOT" target="_blank">Directiva 95/46/EC]. Mai mult, articolul 24 din aceeasi directiva prevede obligatia statelor membre de a stabili sanctiuni adecvate in caz de incalcare a dreptului comunitar, iar articolul 28 prevede ca supravegherea implementarii directivei trebuie incredintata unor autoritati independente. Aceste dispozitii din Directiva privind protejarea datelor cu caracter personal se aplica si in cazul confidentialitatii comunicatiilor.



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...