a��Produse de infrumusetare expirate, echipament si instrumente nesterilizate, spatii neigienizate, sunt doar cateva exemple din lista lunga a deficientelor constatate in urma celui mai recent control in cabinetele de infrumusetare din tara. Iata de ce recomand consumatoilor sa ceara intotdeauna personalului din unitate dovada sterilizarii instrumentarului utilizat si precizari despre termenele de valabilitate ale produselor ce vor fi folosite in cadrul tratamentelora��, a declarat presedintele ANPC.
Controlul a cuprins 688 de operatori economici constatandu-se abateri de la legislatie la 645 dintre acestia. Pentru nerespectarea prevederilor legale, comisarii ANPC au oprit temporat prestarea serviciului la 131 operatori economici si au aplicat 320 de amenzi contraventionale in valoare de 981.900 lei si 326 de avertismente pentru nerespectarea legislatiei privind protectia consumatorilor.
Abateri constatate:
Comisarii ANPC au constatat nerespectarea conditiilor de igiena, de sterilizare a echipamentelor si instrumentelor folosite, nerespectarea normelor de igiena pentru serviciile din cabinetele de tratament si machiaj cosmetic, epilare, manichiura, pedichiura, coafura, frizerie si barbierit, nerespectarea normelor de igiena pentru serviciile din cabinetele de piercing si tatuaj (un operator economic din judetul Constanta a fost sanctional cu 3000 lei pentru ca nu a afisat, la vedere, situatiile in care procedura de tatuare poate fi riscanta).
In urma verificarii calitatii produselor utilizate la prestarea serviciilor s-au constatat deficiente ca: vopsea, nuantator, ceara si spuma pentru par, ceara modelatoare, crema pentru maini, masca exfolianta, crema pentru revigorarea parului toate in afara termenului de valabilitate, neindicarea datei de deschidere a ambalajelor produselor cosmetice utilizate, lipsa datei de fabricatie si a datei de valabilitate, netraducerea in limba romana a informatiilor de pe eticheta, lipsa elementelor de identificare si caracterizare.
Verificarea sigurantei si a starii de functionare a aparatelor din dotarea cabinetelor de cosmetica a condus la constatarea mai multor abateri de la legislatia in vigoare: lipsa afisarii la loc vizibil a contraindicatiilor in cazul anumitor afectiuni, lipsa declaratiei de conformitate, lipsa contractului de service pentru interventii, autorizarea si verificarea privind siguranta aparatelor.
Au mai fost constatate abateri privind afisarea, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, a listei serviciilor prestate si a tarifelor aferente practicate, cu precizarea tuturor operatiunilor ce caracterizeaza serviciul oferit.Alte abateri constatate: - autorizatii de functionare expirate;- lipsa trusei de prim ajutor;- prestarea de servicii de infrumusetare in spatii neadecvate;- lipsa apei calde;- lipsa afiselor care sa interzica fumatul, consumul de bauturi alcoolice precum si accesul animalelor;- neeliberarea bonului fiscal;- neafisarea denumirii unitatii ;- neafisarea orarului de functionare.
Abaterile mentionate au fost constatate in judetele Vaslui, Suceava, Mures, Galati, Bacau, Vrancea, Dambovita, Bihor, Giurgiu, Sibiu, Constanta, Neamt.
Sfaturi pentru consumatori
ANPC recomanda consumatorilor care apeleaza la serviciile unui cabinet de infrumusetare sa verifice intai daca lista tarifelor este completa, detaliata, cu precizarea tarifului si a tuturor operatiunilor ce caracterizeaza serviciul . De asemenea, sa se asigure (in cazul unui piercing sau tatuaj) ca instrumentele sunt sterilizate, iar bijuteriile aplicate au declaratii de conformitate emise de producator sau buletine de analiza emise de laboratoarele acreditate.Pentru produsele folosite, respectiv vopsea de par, nuantator, fixativ, lac de par, creme, oja etc., recomandam sa cereti precizari despre termenele de valabilitate.Cereti personalului din unitatea respectiva sa va faca dovada sterilizarii instrumentarului utilizat. In cazul in care consumatorii constatata ca in unele saloane de infrumusetare nu se respecta conditiile de igiena, ii rugam sa sesizeze Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor de pe raza teritoriala a operatorilor economici, precum si Directia de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...