Facturarea electronica, doar cu omologare
Potrivit prevederilor art. 26 din Legea nr. 260/2007 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, sistemele informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor in forma electronica pot fi utilizate numai daca sunt omologate in prealabil de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
Proiectul de decizie supus astazi consultarii publice stabileste o procedura simpla de omologare, pe baza unei opinii de audit emise de un tert independent, care sa ateste indeplinirea de catre sistemul informatic supus omologarii a celor trei componente de baza ale securitatii informatice: integritatea, confidentialitatea si disponibilitatea datelor din sistem . Omologarea va putea fi refuzata sau retrasa in cazul in care ANRCTI constata, din studiul opiniei de audit sau in urma verificarilor, ca cerintele minime de securitate prevazute in aceasta decizie nu sunt respectate. Omologarea este realizata la cererea furnizorilor de servicii de facturare electronica, procesul de omologare vizand evaluarea modului in care cerintele de securitate prevazute Legea nr. 260/2007 si detaliate prin prezentul proiect de decizie sunt indeplinite de catre sistemul informatic, precum si evaluarea masurilor organizatorice implementate in vederea operarii in bune conditii a acestui sistem . Proiectul de decizie stabileste si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca auditorii independenti.
De asemenea, proiectul de decizie stabileste cerintele minimale de performanta si securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica, a caror respectare va fi verificata prin intermediul procesului de omologare. In acest fel se vor crea premisele desfasurarii de catre furnizorii de servicii de facturare electronica a unor procese de inregistrare a operatiunilor comerciale care sa indeplineasca cerintele legale in ceea ce priveste atat emiterea, transmiterea si arhivarea documentelor contabile electronice, cat si conversia facturilor emise initial pe suport de hartie .
Cadrul legal care permite si incurajeaza utilizarea facturilor electronice este constituit din Legea nr. 260/2007 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, Codul Fiscal impreuna cu normele sale de aplicare, precum si noul regim de numerotare si emitere a facturilor introdus incepand cu 1 ianuarie 2007. Toate aceste acte normative, alaturi de cele privind semnatura electronica, marca temporala si activitatea notariala electronica, creeaza cadrul legal si de reglementare necesar transferului catre mediul de lucru digital a operatiunilor comerciale si financiar-contabile.
Printre beneficiile utilizarii facturarii electronice se numara scaderea costurilor, cresterea nivelului de securitate si de confidentialitate a documentelor, eficientizarea proceselor prin eliminarea suportului de hartie si a eforturilor pe care le presupune stocarea si transmiterea documentelor pe suport de hartie .
Proiectul de decizie privind procedura de verificare si omologare a sistemelor informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor in forma electronica poate fi consultat pe pagina de Internet a ANRCTI, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 13.03.2008, pe adresa sediului central al ANRCTI (B-dul Libertatii nr.14, sector 5, Bucuresti) sau direct la registratura ANRCTI, precum si la oficiile teritoriale din localitatea resedinta de judet cea mai apropiata. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 21 307 54 02 sau prin e-mail pe adresa consultare@anrcti.ro
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
